Stalowy płot wokół nielegalnego ogródka
9935 wyświetleń 20 grudnia 2013 (316 opinii)Pracownicy ZDiZ zasłonili w piątek rano stalowym płotem ogródek piwny restauracji Kleopatra w Gdańsku. Ogódek powstał nielegalnie, jego właściciel zalega miastu prawie 50 tys. zł karnych opłat.
Więcej na ten temat
Opinie (316) 2 zablokowane
-
2013-12-20 09:51
Taaa. było źle, niech będzie gorzej... (33)
Świetnie- nie dość, że pełno pozasłanianych stalowymi płotami dziur wstydu w Gdańsku to jeszcze postawmy kolejny na środku głównej ulicy... Co za głupota. Ja piórkuję- Bareja, jak nic Bareja! Ale fortel, ohohoho - nie dość, że choinka drapak to jeszcze "gustowny" płotek. A jak właściciel nie zrezygnuje z ogródka to będzie tak stał dożywotnio? Czy naprawdę nie ma jakiś innych sposobów tylko szpecić coraz bardziej?
- 90 199
-
2013-12-21 16:33
Nie bardzo rozumiem (1)
Nie bardzo rozumiem teksty typu "zamilcz", "nie wypowiadaj się" itp. Jako mieszkanka Gdańska Ola chyba ma prawo wypowiedzieć swoje zdanie, akurat w tej materii ją popieram, płacę podatki z których część przeznaczana jest na utrzymywanie aparatu administracyjnego, więc mam prawo wymagać rzetelnych i skutecznych rozwiązań, jeżeli prawo jest złe, to trzeba je zmienić. Zasłonięcie tego ogródka płotem to tylko półśrodek, niestety szpecący Starówkę, zwłaszcza, że na Święta powinna wyglądać bardziej reprezentatywnie.
- 0 1
-
2013-12-22 17:10
ola ma prawo zaglosowac na Adamowicza
zeby nie wygral pis. I jesli to robi to nie ma prawa sie wypowiadac
- 0 0
-
2013-12-20 09:57
i tak, i nie (2)
myśle, że w tej sytuacji koleś zawinie swoje klamoty i płot będzie można szybko rozebrać, a wtedy przestanie szpecić
- 4 1
-
2013-12-20 10:12
Oby (1)
Trzymam kciuki, żeby rozebrał i był koniec afery. Nie zmienia to jednak faktu, że mam po kokardę rozwiązań stosowanych w tym mieście- idziesz koło NOT- płot, koło Mariackiej- płot, idziesz po Długiej- płot!! Dodajmy do tego katastrofalny stan chociażby Długiego Pobrzeża ( ile razy ochlapałam spodnie i buty, bo jakaś płyta mi podskoczyła!), bądź Podwala Staromiejskiego i mamy wstrętny obraz. Czy w tym mieście naprawdę nie da się nic szybko i skutecznie załatwić poza ECS?!
- 14 4
-
2013-12-22 17:08
ile razy ohlapalas?
- 0 0
-
2013-12-20 09:52
(25)
zaproponuj coś innego hę ?
- 26 1
-
2013-12-20 10:23
(2)
zdiz bierze tą samą ekipę od płotu i demontuje ogródek(przy policji)
zawartość do magazynu sprawa(to już pewnie się toczy),zwrot kosztów kar,koszta sodowe i magazynowe i jakieś 100tys do przodu miasto.- 16 0
-
2013-12-20 10:35
(1)
Tylko trzeba by było dołączyć do tego postanowienie sądu o wykonaniu takiego działania, wydane przez sędziego/ sędzinę w ciągu kilku godzin, i wtedy jak najbardziej słusznie.
- 8 1
-
2013-12-21 16:08
Sędzina to żona sędziego, ale szczegół
- 0 0
-
2013-12-20 09:56
Ja mam proponować coś innego? JA?! (20)
Ja biorę forsę za bycie urzędnikiem?! Sorry, ale ja od tego nie jestem. To zupełnie nie moja działka, lecz chyba są ludzie którzy mają większe kompetencje od mnie i mogliby wymyślić coś poza tą prowizorką, hę? Za ładną gębę wszyscy urzędznicy roboty nie dostali chyba?!
- 24 32
-
2013-12-20 10:15
Skoro to nie Twoja działka (5)
Zamilcz
- 28 17
-
2013-12-20 10:18
Chyba jednak trochę moja, jeśli tu mieszkam? (4)
Co nie znaczy, że jestem od tego, aby fizycznie dziury wstydu zasłaniać bądź odsłaniać...
- 17 25
-
2013-12-20 13:28
To się zdecyduj? (3)
Jeśli twój biznes, Twoja działka, to coś zrób. A jak nie, siedź cicho.
Jak prawo jest tak skonstruowane że nie można zrobić nic, to co mają zrobić panowie z ZDIZ?- 6 6
-
2013-12-20 20:07
Halo halo Ola nie bierze kasy za robienie czegoś. Biorą inni. I to ich obowiązek. My możemy się przyglądać i komentować.
- 2 0
-
2013-12-20 15:30
Wyjaśnię grzecznie. (1)
Wyobraź sobie, że można się poczuwać do rozliczania urzędników z ich pracy. Niekoniecznie trzeba się rzucać z przykładową łopatą do dołu. W urzędach są przeprowadzane konkursy prawda? Ludzie, którzy chcą tam pracować muszą mieć określone kompetencje- np. znać prawo lepiej niż ja i umieć je zastosowac min. właśnie w takich przypadkach. ONI a nie obywatele zajmujący się zupełnie czymś innym. Po to są tworzone stanowiska, żeby to ONI się tym zajmowali a nie my. WTF, czego nie rozumiesz? Jeżeli piekarz źle upiecze chleb to się ma pretensje do piekarza a nie tych urzędników, prawda? Jeśli sprzątaczka źle zamiecie chodnik to się ją ochrzania a nie urzędników, bo to nie ich działka prawda? Czy może ma to działać na zasadzie jak WOŚP - NFZ sobie nie radzi to obywatele robią zrzutkę. Naprawdę za wszystko musimy się brać sami, osobiście? To takie dziwne, że chciałabym zeby odpowiedni ludzie podjęli stanowcze kroki? Tylko takie rozsądne, bo stawianie płotu jest absurdem. A zresztą, dobra poddaję się- nie będę się kopać z koniem.
- 11 4
-
2013-12-20 16:06
Ola - nie poddawaj się!!!!! Oni tylko czekają na apatię mieszkańców !!!
Popatrz na zaniedbane dzielnice - choćby Dolne Miasto, które wygląda jak jedna totalna ruina: setki dziur na chodnikach i jezdniach, starsi ludzie boją się wychodzić z domu, bo nie ma metra bezpiecznego chodnika.....
- 5 1
-
2013-12-20 10:28
(6)
Ola - na bezsilność miasta się narzeka a jak w końcu coś robi to znowu źle. Po prostu nie udzielaj się jak znowu Ci się nie podoba.
- 19 5
-
2013-12-20 10:35
(5)
Piotrze czy naprawdę uważasz, że takie jaskiniowe metody to jedyne wyjście? Naprawdę uważasz, że to fajnie wymyślili?! W XXI wieku? Cała urzędnicza armia Gdańska nie umie sobie poradzić z jednym upartym osłem innymi metodami niż takimi rodem z przedszkola? Wiesz coś w stylu- " Ja Ci zabiorę kredkę! - "A ja ci mazaki!" I teraz przez ich nieudolność i brak kompetencji będzie kolejny blamaż? Z Mariacką nic się nie da zrobić, z Notem też, ale na Długiej da się postawić kolejny płot. Normalnie to miasto płotami stoi... Czy jak ma się dziurę w ścianie to najlepszym pomysłem jest powieszenie obrazka, żeby nie było widać?! Może lepiej ją zacekolować raz a porządnie, co?
- 22 13
-
2013-12-20 11:33
Ola - Twoja opinia jest moją opinią! (3)
Więc nie będę powtarzać tego co napisałaś w tej materii. To, co dzieje się w tym mieście to jakaś farsa: NOT, Rzeźnia, Szafarnia z dziurami od nastu lat, Wyspa Spichrzów, Chmielna vis a vis Błękitnego Baranka.......
- 7 1
-
2013-12-20 20:03
Za komuny to przynajmniej wieszali hasło:" Nigdy więcej wojny" na ruinach. Teraz i hasła zabrakło
- 1 0
-
2013-12-20 19:38
dodam
jeszcze Brzeźno i Hala Brzegowa
- 2 0
-
2013-12-20 11:42
:)
- 4 1
-
2013-12-20 13:53
Niemoc Włodarzy wobec prawa które sami stanowią...
Zgadzam się z Tobą całkowicie. A cała ta sprawa mnie śmieszy i (zniesmacza zarazam). Miasto zapędziło się w ślepy zaułek skoro "z Urzędu" nie ma sensownej mocy prawnej aby poradzić sobie z takim oczywistym i prostym problemem.
- 4 1
-
2013-12-20 10:20
Ja proponuję coś innego (3)
Moja propozycja:
przyjeżdża straż miejska, bierze ogródek do depozytu sądowego. Sprawa załatwiona.
A co to depozyt sądowy? Takie sprytne coś, gdzie deponuje się rzeczy sporne. Jego odmianą jest parking administracyjny.- 23 8
-
2013-12-20 18:26
Jejku, przecież tak prościej - odgrodzić! Gdyby zabierać sprzęt w depozyt... ileż to fatygi: organizowanie magazynu, przewóz... zbyt wiele jak dla służb miejskich! Łatwiej postawić blachy!
- 1 0
-
2013-12-20 15:51
nie można bo to cudza własność
tylko problem polega na tym że urzędasy jak chcą to potrafią nagiąć przepisy a jak przeciwnik jest jakiś bardziej kasiasty to się boją cokolwiek zrobić.
- 8 1
-
2013-12-20 10:33
nie masz pojecia o czym piszesz
jw
- 8 9
-
2013-12-20 14:09
nie opluj się... (2)
czym się zajmujesz? sprawdzimy, jak wygląda twoja praca, ocenimy twoje zaangażowanie i pokrytykujemy ;) zaczyna mi być szkoda tych biednych urzędników, bo z jednej strony każdy na nich pluje,a z drugiej każdy chciałby pracować na państwowej posadce
- 2 10
-
2013-12-20 15:53
chyba nie bardzo rozumiesz, urzędnicy są utrzymywani z publicznych pieniędzy
i ludzie mają prawo wymagać żeby działali sprawnie i skutecznie. Nie ma kompletnie żadnego znaczenia jak ktoś pracuje sobie w prywatnej firmie bo wtedy od rozliczania pracownika jest już pracodawca a nie ty.
- 6 2
-
2013-12-20 15:47
Przepraszam bardzo, ale co Cię obchodzi czym ja się zajmuję? Co to ma do sprawy? Co się zmieni w zależności od tego czy jestem prezesem, operatorem, cukiernikiem, kurą domową czy kim tam jeszcze. Będzie to miało wpływ na ten płotek? Gwarantuję ci, że nie mam absolutnie nic wspólnego z rozwojem i zarządzaniem tego miasta. Z mojej roboty mnie rozlicza mój przełożony a nie ty.
- 8 2
-
2013-12-20 13:47
usunięcie na koszt właściciela
usunięcie na koszt właściciela
- 4 1
-
2013-12-20 20:56
A jak ty sobie wyobrażasz cięcie tego ogródka piłami tarczowymi bez uprzedniego ogrodzenia na najbardziej ruchliwym
chodniku w mieście?
- 0 0
-
2013-12-20 14:35
ale ten blaszany płot wymyślił nie kto inny tylko dzielny referat Urzędu Miejskiego
REFERAT D/S ESTETYZACJI.... Myślę, że możemy być szczęśliwi i wdzęczni, że mędrcy z ref.estetyzacji nie wpadli na pomysł by w tym miejscu zamiast blaszaka usypać szczelną hałdę z gnojownika - w trymiga nielegalna fontanna byłoby zasłonięta i jednocześnie rozchodzący się smród doskwierałby i odstraszał gości tej restauracji - to byłaby taka kara i zemsta za to, że właściciel nie płaci czynszu za ogródek przed lokalem....
Czy ten numer z płotem to było na pewno jedyne rozwiązanie tego problemu na jakie wpadły tęgie głowy z urzędu????
Ręce opadają
Można było jeszcze spróbować rozebrać w tym miejscu deptak, połączyć siły z gdańskim oddziałem archeologicznym i pozorować prace wykopaliskowe- 9 1
-
2013-12-20 09:48
To ci sami co na butelkach gorzały liczą sobie w tysiacach zł i turystów oszukują (13)
w końcu ktoś im się do tyłka dobrał. Dobrze ... niestety co się naoszukiwali to ich.
- 356 22
-
2013-12-20 10:00
W jaki sposób oszukują? W menu jest podana cena a kelner i tak jeszcze ostrzegał, że będzie drogo. (10)
Ktoś się zagapił i poniósł konsekwencje i teraz strach padł na tych, którzy nie mają w pobliżu nikogo dorosłego, który by pilnował przed głupstwami. Zgraja dzieciaków.
- 31 53
-
2013-12-20 13:11
eleganckie trunki w eleganckim lokalu! (3)
Doskonale wiemy, że są drogie alkohole... ale w ogródku piwnym na ulicy? Takie trunki wymagają oprawy! Więc jeśli właściciel chce serwować tego typu napitki, to niech zainwestuje w lokal odpowiedniej klasy. Nic dziwnego, że w byle jakim "ogródku" konsumenci dają się nabierać na ceny - byle jakie otoczenie przecież ich nie sugeruje. I bądźmy sprawiedliwi, niejednokrotnie zamawiając co nieco w przykawiarnianym ogródku, nie zerkamy w kartę ile to kosztuje, za to w wysokiej klasy lokalu na pewno sprawdzilibyśmy cenę! ;)
- 22 1
-
2013-12-20 13:36
Dlatego, że mają ubogą oprawę, to są winni oszustwa? To jakaś totalna paranoja. (2)
Niczego nie zamawiam bez sprawdzenia ceny, zwłaszcza w nieznanym sobie lokalu. Bardzo prosta zasada, a jak ktoś jest cielęciem to niech płaci.
- 3 18
-
2013-12-20 17:42
(1)
No jasne, można pić koniak również w papierowym kubku... ;P
- 5 0
-
2013-12-22 16:54
ha ha widzialem Rosjan
kupili w markecie chivas regal , kubeczki plastikowe i lykali na parkingu
- 1 0
-
2013-12-20 10:04
a skąd turysta ma wiedziec co to znaczy but. ?? (5)
byleś tam kiedykolwiek ? wiesz jakie praktyki stosują lokale ? Nigdy nikt ciebie w lokalu nie oszukał ? Już wiem bo tylko obiadki jesz w domu to co mama przygotowała !
- 12 24
-
2013-12-20 17:58
Jeśli mowa o tych norwegach to oni byli po prostu pijani i dlatego nie spojrzeli na cenę
Dziwne że lokal takiej klasy obsługuje nietrzeźwych ale cóż żaden pieniądz nie śmierdzi nawet gdy jest zdobyty na granicy oszustwa i wbrew zasadą współżycia społecznego
- 8 3
-
2013-12-20 16:14
no proszę..
Zawsze jadąc do innego kraju zabieram słownik jak nie znam danego języka. Po drugie przeliczyć walutę to chyba każdy potrafi poza dziećmi.
- 3 4
-
2013-12-20 13:06
Ne musi wiedzieć, co znaczy "but.". Wystarczy, że spojrzy na prawą stronę kartki, gdzie jak byk napisane np "6000zł". Jeżeli przy tym mu się lampka nie zapala, to kto wie, ile płaci w innych miejscach...
- 3 8
-
2013-12-20 10:13
O, trafiło w miętkie, hłehłehłe..
- 7 1
-
2013-12-20 10:06
Jesteś strasznie zaściankowy!
Właśnie tacy najgłośniej pyszczą - nie stać ich, nie doczytali, a potem KRZYK, że oszukują. Jesteś pełnoletni? To bądź odpowiedzialny.
- 20 12
-
2013-12-20 10:04
Nikt nie oszukiwał. Ceny są w menu. (1)
Jak ktoś nie potrafi czytać to trudno. Dorosły jest i odpowiada sam, za swoje wybory. O to Kleopatry nie ma co oskarżać - bez sensu.
Natomiast zajęcie pasa to jest faktycznie problem.- 34 18
-
2013-12-21 02:39
...
a właśnie, że oszukiwał i to w bardzo sprytny sposób, ale to już w arabskich krajach dawno wymyślono takie okradanie klientów. to dokładnie taka sama akcja, jak z tymi taksówkarzami, co mają maczkiem napisane, że 100 zł. za trzaśnięcie drzwiami, i co - jest cena - jest, wsiadłeś - to płać..
i nie wyjeżdżajcie tu z tym, że ceny są w menu, bo to śmieszne jest dość. jakby ci kelnerzy z tej knajpy na serio nie chcieli orżnąć tych podpitych klientów, to podsunęliby im to menu z cenami pod nos - i wtedy zapytali ma być czy nie i sytuacja byłaby jasna. uczciwa obsługa serwując coś w tak astronomicznej cenie - dla własnego spokoju, tak właśnie by zrobiła i uczciwy właściciel knajpy wręcz kazał pracownikom się tak właśnie zachować - jak ktoś zamawia "dobry koniak" czy "dobrą wódkę", to nie znaczy od razu, że taką, co kosztuje 1500 zł. za kieliszek - ZWŁASZCZA będąc w jakiejś spelunie... To jest nieźle przemyślane, na pewno podsuwają takie alkohole tylko cudzoziemcom i do tego podpitym, jakoś dziwnie zaistalowali tam kilkadziesiąt kamer - uhm, już uwierzę, że tych alkoholi tak pilnują, jaaasne... a poza tym tak szczerze mówiąc, to wątpię, żeby oni faktycznie lali takie drogie alkohole - bo umówmy się, kto to w ogóle rozróżni - zwłaszcza po pijaku, do butli po Remi Srem Cośtam można nalać obojętnie jakiego w miarę dobrego koniaku i interes życia się kręci...- 7 1
-
2013-12-21 13:24
widoczek na Długiej. (2)
Mogli to chociaż zrobić po Sylwestrze. Ale co tam, po co? Komu będzie przeszkadzał blaszany płot na środku Starówki gdzie jest atmosfera Świąt i kolorowych lampek.
- 1 2
-
2013-12-21 14:00
O tym, że w Noc Sylwestrową może to stworzyć zagrożenie pożarowe, co może wykorzystać jakiś cwaniak nikt o tym nie pomyślał.
- 1 1
-
2013-12-21 13:49
mogli...
ale powinni pół roku temu
- 0 0
-
2013-12-21 13:55
Ot i cała prawda
Restaurator nie miał gdzie magazynować w zimę wyposażenia ogródka piwnego to sobie załatwił po znajomości przechowanie "w strefie prestiżu" za płotem ustawionym przez Miasto na nasz koszt. Po co restaurator ma płacić za demontaż, wywóz , magazynowanie, przywóz i ponowny montaż skoro nie ma pieniędzy na zapłacenie nałożonych kar. A kasy niema szans zarobić, bo wystraszył turystów wysokimi cenami o których piszą na zachodzie.
- 2 2
-
2013-12-21 11:11
Metalowy płot wizytówka Gdańska
dzisiaj będą transmitować na żywo z Długiej koncert. Nowy płotek jak znalazł stoi przed sceną :)
- 1 1
-
2013-12-20 09:56
EPICKIE! (2)
Więcej takich rozwiązań proszę :)
- 34 4
-
2013-12-20 13:50
co to znaczy epickie? (1)
proszę o wyjaśnienie.
- 7 1
-
2013-12-21 10:55
narracyjne, powiesciowe, z fabułą
- 2 0
-
2013-12-21 02:56
(1)
Gdańsk aspiruje do metropolii ale boli go cena 6,5 tys. za koniak. Dlaczego nikt nie zapyta ile ten koniak kosztuje restauratora?? Idąc tym tokiem rozumowania jak można sprzedawać piwo Specjial za 6,7, lub 8 zł skoro w hurtowni kosztuje 1,79 zł??? Ktoś już kiedyś powiedział: "Polska to dziki kraj"
- 2 6
-
2013-12-21 10:51
ignorancie
Ależ ty czlowieku glupi jestes a widziales jakie oni maja w karcie ? Problem w tym ze oni leja zwykły cognac pewnie vs albo w najlepszym wypadku vsop za cenne np Paradis gdy wyczuja podpitego goscia a to jest kradzież i oszustwo
- 1 0
-
2013-12-21 10:40
niech sprzeda kilka lampek koniaczku i bedzie miał na mandat
co to jest 50kół dla takego byznesmena
- 2 2
-
2013-12-20 09:48
koniaczek (12)
nie ma jak koniaczek z widokiem na płot
- 437 5
-
2013-12-21 09:05
mandat
Jeżeli ogródek jest nielegalny to straż miejska powinna karać klientów za picie alkoholu w niedozwolonym miejscu. Proste.
- 13 0
-
2013-12-21 03:46
Ale żenada, koleś musi mieć dobre wtyki skoro nikt nie może mu nic zrobić ..
- 5 0
-
2013-12-20 10:15
Niedawno byliśmy tam ze znajomymi w tym ogródku po 15 minutach wyszliśmy z powodu braku obsługi (2)
I widze, że całe szczęscie bo dostalibyśmy rachuneczek na pare tysi. Aha no i siedzieli tam sami ludzie z Niemiec i Anglii w wieku 70+
- 44 2
-
2013-12-20 22:53
Obyś dożył w zdrowiu do 70.....
- 1 1
-
2013-12-20 10:37
mój bosze.... kolejna grupa dewizowych emerytów doprowadzonych do bankructwa
aaaa zresztą.... po co im te wysokie emerytury w ojro? Po wyjsciu z Kleopatry będą musieli dorabić jak nasi emeryci- handlując marchwią i twarogiem
- 24 3
-
2013-12-20 16:24
"procedury administracyjne nie pozwalają", to qwa zmienić procedury jak są ch...we! co za kraj i tak biją pianę z Kleopatrą od lat i jest temat w mediach. za wypicie piwa na ławce karają, tam jakoś procedury nie zabraniają karać....ot nasi twórcy prawa, a później dziura w budżecie i rżną społeczeństwo na emeryturach
- 45 0
-
2013-12-20 12:13
Pomysł dobry, tylko... (2)
co to znaczy "Restaurator będzie musiał zabrać swoje stoły i krzesła"? Jak to zabrać? Po pierwsze na poczet kary powinno być skonfiskowane do wykupu przez właściciela, po drugie, stoi na nie jego gruncie.
- 56 1
-
2013-12-20 14:18
Teraz to jest ogródek bardziej przytulny, kameralny,
osłonięty od wiatru i wścibskich oczu.
- 33 2
-
2013-12-20 13:10
Co za cyrk.
- 15 2
-
2013-12-20 12:48
Stalowe magnolie
- 18 1
-
2013-12-20 09:57
koniaczek ?
-podwójny,stać mnie...
- 39 2
-
2013-12-20 09:50
i płatność kartą
- 21 1
-
2013-12-21 08:49
DA SIE ???
A gdzie te hieny "komorniki" Oni wiedzą co robić?!
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.