Wyprzedzanie rowerzystów podczas lipcowej Masy Krytycznej w Gdyni
71170 wyświetleń 1 września 2014 (493 opinie)Wyprzedzanie rowerzystów podczas Masy Krytycznej 25 lipca w Gdyni. Policja dopatrzyła się przewinienia także u nagrywającego.
Więcej na ten temat
Opinie (493) ponad 10 zablokowanych
-
2014-09-04 10:02
rowerzyści (1)
Powiem tak, mieszkam nieopodal i jak widzę tych frajerów w lajkrach na swoich cienkich oponkach jadących ulicą gdzie obok maja ścieżkę rowerową to najchętniej bym ich nie wyprzedzał......wiecie co mam na myśli. Często takie przypadki zdarzają się na sokółce i w lesie między Chwarznem a Witominem. Ale "prawdziwy" kolarz nie hańbi się jazdą ścieżka rowerową nieprawdaż??
- 2 3
-
2014-09-04 13:38
Jeżdżę Skanią wywrotką i jak widzę te cioty w domytych Volksdojcz wagenach jeżdżący MOJĄ Siódemką, gdy mają płatną A1 to mam ochotę włączyć muzę i wycieraczki i jechać po nich. Przez nich tylko korki i opóźnienia.
- 1 1
-
2014-09-02 18:31
Czy rowerzystę można potraktować jako pojazd wolnobieżny? (3)
Bo jeśli tak, to (z tego co pamiętam), dozwolone jest wyprzedzanie na linii ciągłej.
Zdroworozsądkowo jest wziąć większy "zapas" przy wyprzedzaniu rowerzysty nawet przekraczając linię ciągłą w przypadku, gdy z przeciwka nic nie jedzie.
Jestem i kierowcą i rowerzystą, ale w tym wypadku uważam, że sprawa jest z lekka przesadzona,bo:
- rowerzysta nie powinien zgłaszać takiego czegoś, bo nie było zagrożenia.
- kierowca wziął przy wyprzedzaniu "zapas" na rowerzystę jadącego środkiem pasa (sam bym tak zrobił, bo nie jestem w stanie stwierdzić czy rowerzysta w następnej sekundzie nie zjedzie mi do środka jezdni).- 8 2
-
2014-09-02 18:42
W zasadzie, to się z Tobą zgadzam... (2)
...ale ten kierowca, odnoszę wrażenie, że trochę za szybko jechał...w moim mniemaniu nie zachował należytej ostrożności, tylko śmignął obok tego rowerzysty. Ja zwykle, jak robię to w miejscach gdzie np. jest ciągła linia i muszę ją przekroczyć to maksymalnie zwalniam, żeby wiatr rowerzysty nie zdmuchnął do rowu.
- 2 0
-
2014-09-02 19:00
Ciężko mi stwierdzić jaka jest dopuszczalna prędkość na tym odcinku. (1)
Podobnie jak to z jaką prędkością jechało to auto i rowerzysta. Ja bym typował, że auto jechało jakieś 70km/h, ale nie mam radaru w oczach.
Widać, że kierowca wyprzedził rower ze sporym zapasem - ale nic nie jechało z przeciwka. Nie było według mnie niebezpiecznej sytuacji. No ale ja nie noszę munduru i nie pracuję w drogówce :)
Zdarzają mi się różne przypadki z obu perspektyw: kierowcy i rowerzysty. Ale... w tym wypadku będąc rowerzystą chyba bym sobie darował.
Aha - będąc rowerzystą unikam jazdy po drogach ze względów bezpieczeństwa. Zarówno kierowcy jak i rowerzyści zachowują się nieprzewidywalnie.- 1 1
-
2014-09-04 09:18
warto byś dodał, że nieprzewidywalne zachowania kierowców stwarzają zagrożenie
dla innych użytkowników dróg, podczas gdy rowerzysta sam się naraża na ryzyko.
- 1 0
-
2014-09-02 20:05
źdźbło trawy w oku.... (1)
- 0 1
-
2014-09-04 09:12
w oku przedpiśców plujących na legalną jazdę rowerem po jezdni
i uważających, że parkowanie samochodów na chodnikach to normalne.
- 2 0
-
2014-09-03 09:06
(2)
Sam jestem rowerzysta i kierowca, wiec rozumiem jednych i drugich. Prawda jest jednak, ze nic tak nie denerwuje kierowcow, jak rowerzysta, który na chama jedzie wąska droga, a ma do dyspozycji chodnik obok. Takiego gościa trzeba wyprzedzić, uważać na niego i jadących z naprzeciwka. Rowerzysta myśli, ze jak juz mu wolno jechać ulica, to zawsze i wszędzie. Potem są takie nagrania, jak powyższe. Jest szeroka droga, mały ruch, to proszę bardzo, jedz, ale po cholerę sie wciskać miedzy auta w godzinach szczytu na ruchliwych miejskich drogach??
- 2 3
-
2014-09-04 09:10
znam kierowców, których denerwuje bardziej zachowanie innych kierowców
na przykład wyjazd z bocznej ulicy gdy próbują pruć po mieście 120 na godzinę
- 2 0
-
2014-09-04 09:08
po co wciskać się między auta? a po co wsiadać do samochodu by się nim wcisnąć między auta?
rowerem się jeździ wtedy, kiedy się chce dotrzeć na małą odległość nie tracąc czasu w korkach. Masy krytyczne są po to, by otwierać osobom korzystającym z samochodów wyobraźnię.
Wymaganie, by rowerzysta jechał chodnikiem jak na jezdni jest korek bywa niemożliwe do realizacji: chodniki bywają zastawione parkującymi samochodami. Stąd postulat: miasto dla ludzi, nie tylko ani nie głównie dla samochodów.- 1 1
-
2014-09-03 01:14
(1)
I po co miasta wydają tyle naszych pieniędzy ścieżki dla rowerów skoro jeden pedalarz z drugim i tak utrudnia ruch na drodze a potem jeszcze mnie na policję kapuje bo mu krzywdę zrobiłem ze go wyprzedzilem. CHORE!
- 5 2
-
2014-09-04 09:09
masa jechała ulicą, przy której nie było drogi dla rowerów
nie udawaj bezstronnego i zrównoważonego. Linia kompromisu powinna być przesunięta w inną stronę niż myślisz ty i wielu twoich przedpiśców.
- 0 1
-
2014-09-03 09:11
Pirat (2)
Jak ten biedny kierowca auta mial nie przekroczyc ciaglej lini skoro debil na rowerze srodkiem pasa ruchu jechal... Brawa dla policji...pietnowac takich rowerzystow... po to maja jezdzic jak naj blizej prawej krawedzi pasa ruchu aby inni urzytkownicy nie musieli podczas wyprzedzanie przekraczac lini ciaglej. Mam nadzieje iz rowerzysta dostanie dla przykladu 5tys mandatu a kierowca auta zostanie uniewinniony :)
- 4 3
-
2014-09-03 10:09
a przy następnej okazji (1)
pierd olnie Cię przy tej prędkości, jak będziesz przechodził przez ulicę, bo nie zdąży Cię zauważyć. Kreeee t nie :D:D:D:D:D
- 2 2
-
2014-09-04 08:13
masz racje
juz kiedys wjechal we mnie rowerzysta ... nic przyjemnego i strasznie boli... masz 100% racji popieram twoje zdanie...ostatnio z kumplem sprawdzalismy predkosc roweru Malokacka w dol i wyszlo okolo 60km/h. Gdyby z taka predkoscia we mnie walnal to masakra. Nie rozumiem tylko tych Twoich nerwow??? Troszke wiecej milosci do blizniego :)
- 0 1
-
2014-09-02 06:29
(7)
A rowerzystę można przecież wyprzedzać na podwójnej ciągłej.
- 89 17
-
2014-09-04 07:30
Tak jak i inne pojazdy wolnobieżne czyli wszystkie które się poruszają do 25 km/h,
- 1 0
-
2014-09-02 06:50
Tak, można (4)
Linia podwójna ciągła sama z siebie nie jest zakazem wyprzedzania. Możesz wyprzedzić wszystko co jedzie przed Tobą. Jeden warunek nie możesz jej przekroczyć i w przypadku rowerzysty zachować 1m od niego.
- 33 4
-
2014-09-02 16:14
powinni wprowadzić na tym odcinku poczwórne linie ciągłe
wtedy nie będzie kontrowersji typu: wyprzedzać czy nie wyprzedzać ?
- 3 0
-
2014-09-02 06:58
(2)
1 m od środka rowerzysty czy skraju kierownicy roweru? Z resztą co za różnica - rowerzysta i tak nie wiem, bo nie musi znać przepisów.
- 15 10
-
2014-09-02 10:35
samochód też wyprzedzaj (1)
zachowując 1 m od jego środka?
- 14 6
-
2014-09-02 13:37
pod wpływem oparów etyliny - za trudne
- 2 2
-
2014-09-02 08:30
także
biorąc go między koła
- 8 4
-
2014-09-04 00:25
dam_1
Dobrze niech spoleczniaka tez ukaraja. Ciekawe czy Ci ktorzy nagrywaja tych "piratów" sami jezdza zawsze przepisowo. Jak niektorzy nie wiedza co maja ze soba zrobic to niech wiecej pracuja a najlepiej niech sie zajma swoimi sprawami
- 0 1
-
2014-09-02 06:04
U nas zawsze pirat, przestępca ma większe prawa i jest chroniony... (21)
Polandia.
- 261 259
-
2014-09-02 09:50
(3)
HWDP - Hej Wy Dobrzy Policjanci - czy wzięliście pod uwagę, że rowerzysta miał kamerkę na wysięgniku?
- 14 12
-
2014-09-03 20:21
Chyba masz...
rozum na wysięgniku
- 1 1
-
2014-09-02 12:53
czyli zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu - do 2 lat (1)
i pewnie jakiś mandat za odstające elementy
- 11 5
-
2014-09-02 19:42
Czy jest jakiś przepis mówiący o tym, że rowerzysta nie może zainstalować sobie kamery na wysięgniku? Nie! Więc o jakim mandacie za odstające elementy mówisz?
- 4 4
-
2014-09-02 08:31
Zaraz, zaraz! (12)
W Prawie o Ruchu Drogowym jest napisane, że rowerzysta powinien poruszać się MOŻLIWIE blisko prawej krawędzi jezdni, a nie 5, 10, 15 czy 18 cm od krawężnika. Zatem, w przypadku chęci ukarania rowerzysty trzeba będzie wykazać, iż nie jechał on MOŻLIWIE blisko tej krawędzi. Ciekaw jestem czy komuś się to uda.
- 59 29
-
2014-09-03 08:11
"W Prawie o Ruchu Drogowym jest napisane, że rowerzysta powinien poruszać się MOŻLIWIE blisko prawej krawędzi" - ta, w którym miejscu jest tak napisane, że ROWERZYSTA ma taki obowiązek?
- 2 2
-
2014-09-02 09:02
w prosty sposób, 1,5m to nie jest możiwie blisko (4)
Rowerzysta od ręki mandat 500 a kierowca ... cóż, kto kierował? Samochody mandatów nie dostają... Znajdź kierowcę cwaniaczku w obcisłych kolorowych gaciach a nie krzycz jaki to jesteś biedny bo łamiąc przepisy (przecież ty możesz), ktoś inny cię olał.
- 46 34
-
2014-09-02 16:14
to samo to nie rower jechał środkiem debilu znajdź rowerzystę.Facet się powinien wszystkiego wyprzeć a tych jajogłowych bękartów z policji wysłać na berdyczów
- 4 5
-
2014-09-02 10:20
Skąd wiesz jakie miał gacie? (2)
Skąd wiesz jakie miał gacie? Na filmie tego nie widać, byłeś widziałeś?
Kierowcę łatwiej znaleźć, wystarczy odnaleźć właściciela pojazdu po tablicach :P- 16 12
-
2014-09-02 12:52
ok a własciciel może powiedzieć, że nie wie albo odmawia wskazania (1)
powołując się na ochronę siebie i najbliższej rodziny - wtedy policja musi sama szukać czyli umorzyć
- 3 7
-
2014-09-02 13:02
w mniej dzikim kraju zatajający tożsamość kierowcy był by ukarany BARDZIEJ jako ukrywający potencjalnie cięższe przestępstwo, np. terrororyzm
ale u nas nie mili cjanci nie lubią jak im przerwać drzemkę
cała policja powinna byc wywalona na bruk, a przyjęci do tej roboty powinni być losowo wybrani inni, bo jak widać po tym zdarzeniu są całkowicie zdemoralizowani- 8 3
-
2014-09-02 08:53
ciekawe (5)
jak można jechać bliżej, niż 5 cm od krawężnika;) to już chyba po chodniku. Ja zawsze jadę min. pół metra od krawężnika, bo jeśli auto ma mnie wyprzedzić zachowując odstęp 1 metr, to i tak musi zahaczyć o przeciwległy pas.
Czasem robię wyjątki, nie blokuję ruchu na siłę. Ale jak na środku jezdni jest wysepka, to jadę nawet środkiem, żeby mnie jakaś menda na żyletki nie wyprzedzała. A i tak się zdarzało. Ludzie mają n****ne.- 45 47
-
2014-09-02 10:37
też tak robię gdy jadę z dzieckiem (3)
Gdy jadę bardzo blisko prawej krawędzi to się zawsze jakaś menda próbuje wciskać i wtedy mam problem.
Gdy jadę po śladzie prawych kół większości osobówek (czyli jakieś pół metra od prawej krawędzi) to już się mendy nie wciskają na siłę.- 28 23
-
2014-09-02 10:52
może to nie są mendy, tylko niecierpliwi kierowcy (2)
- 11 18
-
2014-09-02 16:13
a co mnie obchodzi niecierpliwość jakiegoś kretyna?Ja mam ryzykować zdrowiem jego pośpiech tak?Puknij się w dekiel rozumiem że korek do ronda we Władysławowie czy Pucku też można omijać pod prąd?
- 13 8
-
2014-09-02 10:58
yhm
czyli mendy zagrażające bezpieczeństwu swoim brakiem cieprliwości i opanowania za kółkiem
- 23 15
-
2014-09-02 09:02
widać ty też masz nasr*ne
- 41 48
-
2014-09-02 18:53
>
Nie chce generalizować ale prawda jest taka że rowerzyści zachowują się na drogach jak święte krowy . Po przeczytaniu i oglądnięciu materiału nie mam już co do tego jakich kolwiek wątpliwości . Gość jedzie środkiem jezdni nie zwracając uwagi na innych ewidentnie łamiąc przepisy (a cha Pan jest pełnoletni nie musi ich znać) . Do tego jest po prostu kłamcą , faktycznie gość jechał bardzo szybko a Pan zdążył usłyszeć obraźliwe słowa i zobaczyć obraźliwe gesty , brawo . Na pewno nie pochwalam łamania przepisów ale takie zachowanie jest poniżej krytyki .
- 12 3
-
2014-09-02 09:31
prawo działa w dwie strony
- 18 3
-
2014-09-02 09:03
Konfident (1)
- 23 28
-
2014-09-02 09:24
twój...
a ten, co łamie prawo, cwaniak, ten jest spoko. kiedy skończą się takie komentarze. to nie komuna, barany. jak ktoś robi źle, to należy go ujebać, żeby nie szkodził innym. dotrze to do waszych pustych łbów kiedyś?
- 22 11
-
2014-09-02 20:06
(2)
Manewr wykonywał, jednocześnie wykrzykując obraźliwe słowa i wzmacniając je wulgarną gestykulacją - opowiada Bosowski.
Bajkopisarz, na filmiku nic takiego nie widać i nie słychać. Widać, że ktoś sobie kompleksy leczy.- 6 2
-
2014-09-02 21:30
Jako rowerzysta uważam Pana Bosowskiego (1)
za osobę niewiarygodną. Przy takiej prędkości kierowca nawet przez mikrofon nie byłby słyszalny.
- 2 2
-
2014-09-03 19:39
świadków było dość, cały peleton,
każdy z nas w sądzie chętnie da się przesłuchać
groźby karalne padły
a za to można nie tylko dostać grzywnę
można też iść siedzieć- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.