Badanie na obecność koronawirusa przy Instytucie Medycyny Morskiej i Tropikalnej w Gdyni
18162 wyświetlenia 10 kwietnia 2020 (240 opinii)Przy gdyńskim Instytucie Medycyny Morskiej i Tropikalnej GUMedu powstało centrum testowe COVID-19. Badanie na koronawirusa wykonuje się tam kierowcom, którzy nie muszą nawet wychodzić z samochodu. Wymaz pobierany jest od pacjentów, którzy wcześniej zostali telefonicznie zakwalifikowani do badania.
Więcej na ten temat
Opinie (240) ponad 10 zablokowanych
-
2020-04-10 23:09
Opinia wyróżniona
Tak powinno być dawno. Ale dziś trzeba zadbać o gabinety zabiegowe. (4)
Jak najszybciej należy uregulować pracę gabinetów zabiegowych i dentystycznych. To jest obowiązek NFZ i Wydziałów Zdrowia. Aby zabiegi dentystyczne były bezpieczne personel musi być wyposażony w środki ochrony osobistej, zgodnie z obecnymi procedurami MZ. Przecież podczas borowania powstają aerozole ze śliny. Tymczasem NFZ i inni zarządzający
Jak najszybciej należy uregulować pracę gabinetów zabiegowych i dentystycznych. To jest obowiązek NFZ i Wydziałów Zdrowia. Aby zabiegi dentystyczne były bezpieczne personel musi być wyposażony w środki ochrony osobistej, zgodnie z obecnymi procedurami MZ. Przecież podczas borowania powstają aerozole ze śliny. Tymczasem NFZ i inni zarządzający ochroną zdrowia swoje obowiązki przerzucają na dentystów. To wy budujecie i odpowiadacie za organizację służby zdrowia. Kto rozsądny za nędzne pieniądze będzie podejmować ryzyko swoim i rodziny zdrowiem oraz życiem i jeszcze do tego dopłacać. Koszt środków ochrony - których zresztą nie ma - wielokrotnie bowiem przekracza wynagrodzenie za zabiegi płacone przez NFZ. Kiedy władza wreszcie to zobaczy i weźmie się do rzetelnej pracy!
- 15 6
-
2020-04-19 11:45
Super super - tylko same problemy
Telefon - nie działa nikt nie odbiera. Po dodzwonieniu się do szpitala zostałem poinformowany że trzeba dzwonić do sanepidu. W sanepidzie nikt nie odbiera.
Brawo Trojmiasto!- 0 0
-
2020-04-10 23:52
Czy nie stać władze Trójmiasta, aby zorganizować jeden bezpieczny gabinet, odpowiednio wyposażony, (2)
dla pacjentów potrzebujących szybkiej pomocy w nagłych przypadkach i z bólem? Przykład z testami w Gdyni pokazuje, że jest to możliwe. Może zatem p. wojewoda D. Drelich ponagli swoje służby, aby rozwiązali i ten problem.
- 1 1
-
2020-04-11 07:44
Ochrona zdrowia jest zadaniem... (1)
... marszałka a nie wojewody. Jakbyś nie wiedział.
- 1 0
-
2020-04-11 10:47
P. marszałek pewnie tego nie zrobi,
bo sam okazał się nieodpowiedzialny. Stąd apel i prośba do p. wojewody. Wskazałem problem i z dobrej woli tylko tyle. Wszystkiego Dobrego!
- 0 0
-
2020-04-10 14:22
Opinia wyróżniona
Brawo!!!
Super pomysł. Mam nadzieje,że nie padnie im ta infolinia bo teraz zaczną wydzwaniać ludziska z przeziębieniem. Inicjatywa zacna. Oby więcej takich miejsc w Polsce.
- 85 2
Wszystkie opinie
-
2020-04-10 09:11
No i można (14)
Brawo wojewoda!
- 276 68
-
2020-04-10 09:17
Prawda (4)
Dziękować za jego obowiązek? Zdrowie publiczne jest w zadaniach władz centralnych. Takie testy powinny być już miesiąc tematu.
- 42 8
-
2020-04-10 09:27
ale o co w tej informacji w ogóle chodzi poza propagandą? (3)
co kosztowało te 35k?
- 27 7
-
2020-04-10 09:48
Namiot?? ;-)
Który szwagier postawił za 30k?? ;-)
- 23 4
-
2020-04-10 13:18
ze swoich dał ? (1)
gdyby wicewojewoda Drelich uszczuplił swoją pensję o 35 tys. celem przeznaczenia w ww. namiot to można by powiedzieć "dziękuję" , ale tak nie jest - pieniądze na " namiot " przeznaczył z publicznej kasy -czyli z "naszych" pieniędzy, więc za co tu dziękować ? , chyba za to , że chwilowo uszczuplił fundusz reprezentacyjny UW (później ten fundusz zostanie uzupełniony)
- 16 2
-
2020-04-11 09:25
Że swoich daje tylko...
... Owsiak.
- 2 0
-
2020-04-10 09:54
Oczywiście że można. Nie wpuszczać ludzi do lasu i karać 10 - krotnością pensji. Można.
- 28 3
-
2020-04-10 10:36
To ten pół-główek od grabienia liści w Rytlu?
- 24 5
-
2020-04-10 10:44
nie mozna było tak od razu zrobic?
- 9 3
-
2020-04-10 10:59
35 tysięcy i gawiedź się podnieca (1)
Przecież ten wojewoda jest odpowiedzialny za dotacje pieniężne z ministerstwa dla pomorskich szpitali i wiecie jaki efekt? Poczytajcie co nieco, pomyslcie najpierw co do tej pory osiagnał wojewoda Drelich
- 21 4
-
2020-04-10 11:01
Nic, przecież to pisowski żołnierz, który wydaje cudze pieniądze.
- 18 7
-
2020-04-10 13:17
dwa tygodnie za późno
- 3 2
-
2020-04-10 13:52
Brawo, bravissimo!
towarzysz Szmaciak powinien dostać za to nagrodę Nobla; po półtora miesiąca już wymyślił - 1 namiot na całe milionowe Trójmiasto!
- 4 0
-
2020-04-11 00:02
Raczej marszałek...
- 0 0
-
2020-04-11 18:27
Brawo umcit.To ich pomysl.
- 0 0
-
2020-04-10 09:12
brawo gdynia (2)
Rewelacja to powinno byc w calej Polsce. Namioty to wylegarnie chorych. brawo gdynia !!!!!
- 236 22
-
2020-04-11 07:35
Gdynia z dużej litery . Red zacznij się uczyć albo wróć ponownie do szkoły !
- 1 0
-
2020-04-15 10:53
czy istnieje już takie miejsce w warszawie
- 0 0
-
2020-04-10 09:13
A kiedy testy na przeciwciała dla losowej, (21)
reprezentatywnej grupy? Czy okaże się, że 40% już "zachorowała" jak we Włoszech, czy też mniej?
Sam miałem dość ciężkie przeziębienie jakieś 2 miesiące temu, połączone z problemami z pełnym nabraniem powietrza i bólem w klatce piersiowej - może to było to, a może coś innego.
Po to jest służba zdrowia, aby testować, badać, diagnozować, analizować, wyciągać wnioski.- 202 25
-
2020-04-10 09:33
Testy są dla potrzebujących a nie z ciekawości (6)
Test laboratoryjny kosztuje 450 zł, możesz go zrobić prywatnie w każdej chwili.
Testy szybkie czy masz przeciwciała kupisz w Chinach poniżej 5 zł, w Polsce pewnie po 150.- 8 13
-
2020-04-10 10:04
Z ciekawości??!!! (5)
Ty się dobrze czczujesz??
A niby skąd się bierze 400 nowych zakażeń każdego dnia?
Jedni przechodzą beobjawowo, inni myślą, że to lekkie przeziębienie.
Jedni i drudzy chodzą do pracy, w firmach kurierskich, produkcyjnych, Lidlu, Biedronce, itd... Na codzień mają konatakt z dzieśiątkami innych osób. Na przeziębienie zwolnienia nikt nie da. Ani na testy nie wyśle.
Jeżeli jesteś nieświadomy, że masz wirusa, chodzisz i zarażasz innych. Jesteś absolutnie pewien, że nie masz wirusa w sobie? Wątpię. Możesz siedzieć zamkniety w domu, wydaje się tobie, że nic ci nie grozi. A wystarczy, że wyjdziesz wyrzucić śmieci, zrobić zakupy, odebrać zakupy od kuriera, cokolwiek... i BANG Akurat na klatce, gdzie mieszaksz trafi Ci się bliskie spotkanie. Na klamce, w powietrzu, bo ktoś chory chwilę wcześniej przechodził. Gdyby testy były powszechne jak np w Azji, szybciej udałoby się nad tym zapanować. Ale tak jest jak kasa rządzi światem. Teraz nie ma kasy na testy, a ciekawe skąd ją wezmą za miesiąc może dwa, być może 5 razy więcej, na pomoc bezrobotnym. Zwłaszcza jak wpływy z podatków spadną. Krótkowzroczność. Albo raczej, byle do wyborów, a potem niech się wali...- 27 9
-
2020-04-10 10:33
Czytać nie umiesz? (4)
"A kiedy testy na przeciwciała dla losowej, reprezentatywnej grupy?"
Losowe testy po 450...- 4 10
-
2020-04-10 11:11
A umorzony ZUS po ponad tysiąc zł...
- 4 2
-
2020-04-10 11:23
testy na przeciwciała to koszt kilku dolarów (1)
- 9 2
-
2020-04-10 15:44
Gdzie je kupic ?
- 0 0
-
2020-04-10 18:59
Ty też nie umiesz jak widać
- 0 1
-
2020-04-10 09:53
(1)
służba zdrowia realizuje polecenia ministra zdrowia, a ten wykonuje polecenia kurdupla z nowogrodzkiej, który ma w głębokim poważaniu zdrowie i życie Polaków - jedyne co się dla niego liczy to władza. Wybory będą kosztowac 500mln pln policz sobie ile respiratorów za to możnaby kupić i ile ludzkich żyć uratować.
- 19 9
-
2020-04-11 09:26
A ty i twój rudy...
... Ile macie wzrostu. Bez białego konia rudego.
- 0 2
-
2020-04-10 09:55
(2)
nie ma czegoś takiego jak służba zdrowia, jest opieka zdrowotna, usługa, za którą się płaci
- 8 2
-
2020-04-10 14:05
(1)
A straż pożarna też jest usługą za którą się płaci? Czemu nie ma składek na PSP, na wzór składek na NFZ?
- 1 2
-
2020-04-10 19:01
nie, nie płaci się
pracują za darmo i sprzęt też dostają za darmo
- 1 0
-
2020-04-10 10:30
Juz sa w Krakowie i Wawie, 99 zl kosztuje badanie (2)
Wiec pewnie za tydzien, dwa u nas. Wpisz w google: drive&Go-Thru badanie serologiczne
- 3 1
-
2020-04-10 11:22
(1)
Badanie serologiczne na po początku infekcji jest bez sensu. Najpierw musisz się zarazić, później wirus musi się namnożyć, następnie twój układ odpornościowy mysi sytuacje zbadać i zacząć ogarniać i dopiero wytworzyć przeciwciała - dopiero od tego momentu ma to sens. A jak wiemy 20-30% przechodzi bezobjawowo, 50-60% lekko i średnio natomiast 20% ciężko i wymaga hospitalizacji. Śmiertelność 2-5%
- 9 1
-
2020-04-10 16:48
Autorowi pierwszego posta nie chodziło o to, aby sprawdzić ile osób choruje naprawdę, tylko ile osób już chorobę przeszło. Bo gdyby, teoretycznie hipotetycznie, okazało się, że 90% społeczeństwa już covida przeszło, to mógłby być niemały szok.
- 4 1
-
2020-04-10 10:42
Jak można pisać takie bzdury (3)
Jak dobrać próbę reprezentatywną, trzeba byłoby losować np. ze spisu wyborców i musiałby być obowiązek realizacji badania.
- 4 1
-
2020-04-10 11:46
A ta grupa powinna obejmowac (2)
Kurierów, sprzedawców i innych pracujących, którzy spotykają się z ludźmi.
- 3 5
-
2020-04-10 13:00
(1)
Czyli nie jest to grupa reprezentatywna tylko o podwyższonym zagrożeniu.
- 4 1
-
2020-04-10 16:03
Tak. Ale
Jak oni zachoruja to pozarazają masowo całe osiedla. Powinni być sprawdzani.
- 1 0
-
2020-04-10 13:24
Ciiii.... nie zadawaj sensownych pytan. Sprzedaje sie tylko panika i i**otyzm
P.S. Samemu mialem mocna infekcje, z kaszlem ktory mam jeszcze w minimalnej formie po poltora miesiaca od poczatkowych objawow.
- 2 2
-
2020-04-10 14:24
Niebawem będą, spokojnie
Ale raczej nie za friko
- 0 0
-
2020-04-10 09:17
I teraz nagle się okaże,że.... (8)
nagły przyrost zachorowań w Pomorskim .... obserwujcie
- 84 29
-
2020-04-10 09:38
wątpię (5)
nikt na ochotnika nie będzie się zgłaszał bo w przypadku dodaniego wyniku dostanie kwarantanne do odwołania
nawet nikt zakupów nie kupi...- 8 5
-
2020-04-10 10:20
(4)
W trojmiescie nie ma smogu wiec moze rzeczywiscie jest u nas znacznie mniej chorych.
Podobno to jednak ma znaczenie.- 5 7
-
2020-04-10 11:06
Co jeden to bardziej głupi w trójmiescie jest smog jak w kazdym miescie w Polsce! (3)
Polska jest jednym z najbardziej zatrutych państw w UE spalinami takich blachoszrotów jak twój
- 5 20
-
2020-04-10 13:02
Niby każdy taki anonimowy w sieci a tutaj proszę. Dodasz komentarz na trójmieście i już inni wiedzą czym jeździsz. Ahhh jakie możliwości daje ten Internet.
- 8 1
-
2020-04-10 15:26
Kolejny ekoterrorysta (1)
No widzisz z teorią, ze samochody są winne smogowi to jest mały problem. W miastach ruch pojazdów drastycznie spadł a smog ma się dobrze. Dodatkowo występuje on jesienią/zimą a auta jeżdżą przez cały rok. Wnioski wyciągnij sam...
- 17 0
-
2020-04-11 00:33
Wnioski
Logiczne myślenie i wnioski nie dla każdego...
- 1 1
-
2020-04-10 10:33
Przeciez trzeba miec skuerowanie na takue badanie
- 5 2
-
2020-04-10 10:38
Pewnie tak właśnie będzie, dotychczas bardzo mało testów było wykonywanych.
- 3 1
-
2020-04-10 09:18
W Gfansku to powinno też być. (3)
35k cena nieco zawyżona. Ale tipi swoje kosztuje, plus kilka klamotów jak słupki w między, która należy trafić maską...
Czyli można, ratownicy w kombinezonach nie muszą wozić się kilka godzin i męczyć.
Taniej to będzie funkcjonować na dłuższą metę niż biedni ratownicy. Niech ludzie nieco odpoczna bo szkoda ich- 100 5
-
2020-04-10 11:57
Tylko jeśli ktoś się bardzo źle czuje to jak ma prowadzić auto. Musi go jednak ktoś przywieźć.. Mimo to jest to dość dobre rozwiązanie
- 2 1
-
2020-04-11 12:52
Taa
Oczywiście, że będzie funkcjonować taniej, bo wymazy pobierają studenci w zamian za swój etos przyszłej pracy lekarza.
- 1 0
-
2020-04-11 12:55
Funkcjonowanie
Oczywiście, że taniej
- 1 0
-
2020-04-10 09:18
(2)
extra inicjatywa
- 93 4
-
2020-04-10 09:30
(1)
Cywylyzacja Panie, dotarła wreszcie do Polandii
- 3 4
-
2020-04-10 10:34
No jeszcze nie dotarła bo to testy tylko dla nielicznych
- 1 1
-
2020-04-10 09:19
(7)
Zobaczycie jak kurz opadnie. Docenicie ruchy naszych wladz.
- 49 96
-
2020-04-10 10:09
Już doceniamy - patrząc na liczby. Ale bardziej byśmy docenili, gdyby jeszcze od razu podano prognozę planu wychodzenia z zamrożenia.
- 5 6
-
2020-04-10 10:15
Mysle, ze bedzie odwrotnie.
Mysle też, ze oni mysla podobnie dlatego jak najszybciej chca zorganizowac wybory bo na jesieni jak spoleczenstwo ich rozliczy....- 9 4
-
2020-04-10 11:12
Chyba raczej brodzenie ślepego w oparach absurdu.
- 4 5
-
2020-04-10 11:53
(1)
Nasze władze niestety są bardzo nieudolne w działaniu zarówno jeżeli chodzi o wirusa jak i konsekwencje gospodarcze.
Na wirusa byliśmy kompletnie nieprzygotowani. A obecny rząd nie ma na kogo zwalić bo PiS rządzi już 5 lat. Jedyny pomysł to zakazy i obostrzenia. Zamiast szybkie diagnozowanie, pełne izolowanie. Poczytaj jak to robią na Tajwanie. Byli przygotowani.
Tarcza antykryzysowa to kolejna porażka. Za późno, za mało i zbyt skomplikowanie. Tak dają żeby nic nie dać bo kasa pusta. Jestem właścicielem małej formy, zatrudniam dwie osoby i z żadnej pomocy nie skorzystam, bo nie spełniam warunków.
Po prostu rząd w czasach prosperity wydał wszystkie pieniądze nie zabezpieczając się na kryzys. Wszyscy uprzedzali ale wybory są najważniejsze.- 6 11
-
2020-04-11 05:41
Skoro nie spełniasz warunków to nie potrzebujesz pomocy. Chciałeś wyłudzić kasę ?
- 0 2
-
2020-04-10 16:30
Tak sobie próbuję wyobrazić Tuska jako premiera arłukowicza jako ministra zdrowia i np. Belkę od finansów, to by dopiero się działo!
Głównym motto tego rzadu byłoby, radźcie sobie sami, piniendzy nie ma a w ogóle to trzeba było się ubezpieczyć.- 7 3
-
2020-04-10 17:48
trol
- 0 0
-
2020-04-10 09:25
(15)
masz 40 stopni gorączki? świetnie, wsiadaj w auto i prowadź. Genialne.
- 69 122
-
2020-04-10 09:33
(8)
Zawsze możesz wziąć coś na zbice temp i pojechać . Chyba że wolisz sor.....
- 21 8
-
2020-04-10 09:46
(3)
A jak nie mam samochodu? Taksowkarze tez nie chca wozic
- 5 6
-
2020-04-10 09:59
(2)
no to jak zawsze musisz się wbić rowerem albo tramwajem
- 19 1
-
2020-04-10 13:23
(1)
proponuję hulajnogę, albo deskorolkę- a po drodze zgarnąć grzywnę 12 tyś za uprawianie sportu w czasie pandemii
- 6 3
-
2020-04-10 14:26
albo rower MEVO , którego nie ma i to nie ze względu na koronawirusa
- 7 2
-
2020-04-10 09:59
na SOR nie jedzie się z podejrzeniem koronawirusa
- 14 2
-
2020-04-10 10:32
(1)
No tak, bo jak sobie zbijesz temperaturę, to już jesteś mega skoncentrowany na drodze. Przecież prowadzenie auta w chorobie to gorsze od wypicia pół litra wódki.
- 6 4
-
2020-04-10 12:19
Ale wypicie litra rudej to już co innego!
- 8 1
-
2020-04-10 12:20
"sor" to "skrót", "Służba Ochrony Rozumu"?!!!!!!! 8ppppppp
- 0 5
-
2020-04-10 10:36
I tak cie nie zbadają
- 1 1
-
2020-04-10 11:00
no bo to wolska PIS właśnie (1)
w Niemczech czy we Włoszech takie punkty owszem istnieją, ale nie dla tych 'ze skierowaniami' czyli chorych
ale dla wszystkich, bo maja działać jaklo przesiewowe
przypomnę, że u nas robi się 2600 testów na milion, a w Niemczech czy Włoszech to kilkanascie tysięcy (czyli wielokrotnie częściej/więcej)- 5 6
-
2020-04-10 11:13
Czyli prawidłowo. Bogaty kraj to bardziej dba o zdrowie. Biedny polski kraj, to robi mniej testów. Trzeba znać swoje miejsce w szeregu.
- 9 0
-
2020-04-10 12:49
Lepiej siedzieć i marudzić. Typowe
- 4 2
-
2020-04-10 14:29
Jak zwykle
Jakiś dzban się znajdzie ,któremu już coś nie pasuje. Człowieku ciesz się ,że taki punkt powstał może inni ruszą tym śladem dla naszego dobra.
- 6 0
-
2020-04-10 18:16
Jesli wogóle to auto masz...
- 1 1
-
2020-04-10 09:26
Brak słów (1)
Kolejki pod biedronka, kolejki pod aptekami a teraz jeszcze kolejki do mobilnego badania wow
- 23 103
-
2020-04-11 10:30
Poraszka
- 0 0
-
2020-04-10 09:26
W Niemczech test 200 euro (21)
Super wiadomość. Jeśli w Niemczech się źle czujesz ,masz gorączkę i kaszel i poprosisz lekarza o test bo się obawiasz to słyszysz: ok . Niema problemu ale to kosztuje 200 euro no chyba że trafi pan do szpitala , to będzie za darmo ale może i za późno.
- 69 22
-
2020-04-10 09:31
W Rosji pisali że test kosztuje 100 zł (2)
- 5 2
-
2020-04-10 10:30
Test laboratoryjny kosztuje w Polsce 450.
Ale testy szybkie na przeciwciała kupisz w Chinach poniżej 5 złotych a potem te testy są w Polsce po 100-150.- 4 2
-
2020-04-10 12:18
"Hrywna mać"!!!!!!! 8ppppppp
- 0 2
-
2020-04-10 09:36
Nie publikuj bzdur (7)
Niemcy robią najwiecej badań w Europie a ich system ubezpieczeń zdrowotnych nie pozwala na takie dojenie podatnika
- 11 14
-
2020-04-10 10:28
Za dużo TVN oglądasz (6)
Służba zdrowia w Niemczech jest prywatną. Za wszystkie usługi im płacą kasy chorych.
Masz kasy chorych państwowe i prywatne.
Kogo stać to kupuje prywatne ubezpieczenie.
Koszt ubezpieczenia zdrowotnego jest znacznie wyższy niż w Polsce.
Jakby każdy Polak płacił miesięczną składkę zdrowotną 1600 to byś dopiero płakał na dojenie- 13 5
-
2020-04-10 12:24
(5)
Składka na ZUS 1500 zł dla jednoosobowych firm ,wiec bredzisz dzbanie.
- 6 8
-
2020-04-10 13:46
Za co minusy przygłupy ?
- 2 1
-
2020-04-10 15:07
co ma skladka zus do ubezpieczenia zdrowotnego porownywana do skladki niemieckiej? (1)
skladka zus w pl-1500zl
skladka Rentenversicherung (zus niemcy) najnizsza 150e Ale emerytura po 5 latach 150e po 67 roku mozesz dostac 728 e
skladka aok (sluzba zdrowia w zaleznosci od landu) od 250 do 450 e operacje i lekarz platny w jakims %!
takze w pl mamy taniutko....ale ci co krzycza ze zus duzy nie maja pojecia oczywiscie,dodatkowo w de nie ma mlodych 40 letnich emerytow i umow "smieciowych" .- 4 1
-
2020-04-10 17:48
Sluzba zdrowia w DE jest publicza
Sklada sie z kilkuset niezaleznych kas chorych. Sa tez prywatne kasy chorych jest ich stosynkowo malo, mozesz do nich przystapic jak zarabiasz wystarczjaco duzo ponad 5 czy 6000E.
- 1 0
-
2020-04-11 06:37
Za zdr + emeryt + rent + chor + wyp dzbanie ;)
- 1 0
-
2020-04-11 18:42
na Zus tak, ale skąłdki zdrowotne w tym jest 362 złote.
- 2 0
-
2020-04-10 10:00
(2)
nie wiem ile u nich ale u nas 450 zł
- 2 0
-
2020-04-10 10:15
(1)
test za 450zł? na co? Równie dobrze możesz te pieniądze wyrzucić za okno to ktoś sie ucieszy jak znajdzie i może lepiej wykorzysta
- 3 2
-
2020-04-10 10:50
na COVID
Prywatnie to nie 450 a 500. 450 płaci ministerstwo zdrowia.
- 5 0
-
2020-04-10 10:08
Przestan pier.... glupoty w niemczech test jest za darmo
- 6 8
-
2020-04-10 10:12
(2)
za późno na co? Przecież nie ma leku i tak sam musisz przechorować?
- 4 1
-
2020-04-10 10:17
japończycy już mają lek (1)
- 0 1
-
2020-04-10 12:25
Sake ?
- 2 1
-
2020-04-10 12:42
u nas też można wykonać test prywatnie. poszukaj. cena ok 500 zł
- 3 2
-
2020-04-10 16:45
No jak na nie legalu się pracuje to tak. Ja mieszkam i pracuje w Niemczech
i wszystkie badania mam całkowicie za darmo.
- 2 0
-
2020-04-11 07:17
200euro x4 zl to juz masz 800zl W Gdyni testy kosztuja 400zl wiec polowa tej ceny.i robi sie nie u kazdego tylko w
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.