Branża rozrywkowa zapowiada protest. Trwa konferencja w klubie Atelier
900 wyświetleń 9 października 2020 (297 opinii)Więcej na ten temat
Opinie (297) ponad 20 zablokowanych
-
2020-10-09 14:27
(6)
Od każdego piwa za 14 zł, powinni odkładać siedem na kryzys. I tak zostanie 150% marży na pokrycie kosztów.
- 211 16
-
2020-10-09 15:38
(4)
Z kazdego 14 zl za sprzedane piwo oddaje sie Państwu 2,62 zl w postaci podatku vat. Z reszty trzeba oplacic zakup tego wlasnie piwa, pracownikow, czynsz lokalu, naprawy, koncesje za sprzedaz alkoholu, zus, wode, gaz, prad, ubezpieczenie, ochronę, raty kredytu zaciągniętego na zakup sprzetu, wywoz smieci, dokupic potłuczone szklo/talerze, księgowość i mnostwo innych kosztow bieżącej działaności. A jesli cos zostanie to Panstwo zabierze z tego kolejne 19% podatku dochodowego. No i sie okazuje ze nie jest tak super.
A w przypadku lockdownu dzialalnosci musisz oplacic wszystkie powyższe koszta z wyjątkiem tym ze nie zarobisz 14 zl bo masz zamknieta dzialanosc, a zakupione wczesniej piwo wylejesz bo sie popsuje.- 21 46
-
2020-10-09 15:39
akurat w przypadku tyskiego wylanie do kanalizy to dobro społeczne
- 52 1
-
2020-10-09 17:19
(1)
po krótkich rachunkach wyszło ze branża dopłaca do każdego sprzedanego piwa po 14 pln spore pieniądze - tj ok. 3,76 pln - to rzeczywiscie się nie bilansuje
- 26 3
-
2020-10-09 18:43
Widac ze pojęcie masz ogromne, nie czekaj otwieraj lokal jak najszybciej. Dobrze funkcjonujący lokal nie dokłada, natomiast zarabia na tym jednym piwku mniej niz 3,76....
- 4 14
-
2020-10-11 08:52
VAT się oddaje jeśli jest wystawiony paragon
A jak piwo jest nalane bez paragonu to ile VATu się oddaje?
- 1 0
-
2020-10-09 15:42
elementarny brak wiedzy
na temat funkcjonowania gastronomi tu widzę
- 9 7
-
2020-10-09 14:33
Z tego ich manifestu wynika, że wszystkie opisane usługi świadczą za darmo? (4)
Bo jeżeli nie, to świadczenie wzajemne zostało spełnione w momencie zapłacenia ceny. I gdzie jestem "kiedy mnie potrzebują" nie powinno ich obchodzić.
Odpowiedzialny przedsiębiorca ma odłożone środki na przetrwanie, a tu badylarze przepuścili wszystko na bieżąco i próbują grać na emocjach ludzi?- 210 11
-
2020-10-09 14:40
"świadczenie wzajemne zostało spełnione w momencie zapłacenia ceny"
W punkt.
- 48 1
-
2020-10-09 19:02
Jaki badylarz ....? (1)
Ludzie trochę więcej empatii! Jak pani bileterka z teatru, pan świetlik z festiwalu czy skrzypaczka z orkiestry ma przetrwać bez występów, imprez i innn .... musimy sobie pomagać!
- 12 10
-
2020-10-09 19:43
tak, porównuj kulturę do tego sopockiego szamba
świetny pomysł, pewnie znajdziesz masę zrozumeinia
- 21 1
-
2020-10-11 10:30
I każde piwo nabijaliscie na kasę ? Czy rachunek wewnętrzny ? Pomocy chcecie od rzadu ? Wstyd
- 2 1
-
2020-10-09 14:34
(1)
Są lata tłuste i chude;) Gdy szerokim strumieniem dopływali do nas zagraniczni turyści, to wręcz prześcigano się w pomysłach jak tu wydoic z każdego euro na 1000 sposobów. Przecież tyle razy czytaliśmy skargi norwegów na taksiarzy, restauratorów raczących turystów winem które okazuje się być płatne 18 tysi butelka... Jednym słowem- Januszerka pełną gębą.
Sektor branzy rozrywkowej, szkoda mi was, rozumiem żal i bezsilność, ale chyba da się zrozumieć, że złote czasy gdzie na koncertach trzepie się 15 ziko za rozwodnionego radioaktywnego specjala, czy burgery za 50 ziko na ołpenerze to była piękna idylla, i było wszystko fajnie dopóki ta idylla mogła trwać, natomiast rzeczywistość jest zmienna i trzeba się z tym pogodzić, że nie zawsze można do oporu strzyc owce. Mówię to i współczuję, ale takie mamy teraz czasy...- 229 6
-
2020-10-10 00:33
Dokładnie tak.
Działalność gospodarcza to zyski w koniunkturze i straty w kryzysie. Jak chce się mieć pewniejszą sytuację to idzie się na UoP, ale - hehe - pieniądze zupełnie nie te, prawda?
- 10 0
-
2020-10-09 14:40
Nie nachapaliście się? (22)
Często chodziłem do knajp, klubów itp. Wszędzie butelka wody niegazowanej 8zł, herbata 12-14zł, lody 16-20zł, ciastko 14-18zł. Drinki w klubach to koszt 25-50zł, a w składzie 50ml aperol, trochę soku i lód. Dania główne to koszt 30-80zł w zależności od miejsca. W Sopockich klubach nocami są utargi na kilkadziesiąt tysięcy, barmani nie nadążają z "odbijaniem kart". Wiem, że jest ciężko, ale "Panowie dobrodzieje" łupicie od wielu lat klientów marżami po 200-300%, a teraz płaczecie że wam pozamykali wszystko i obostrzenia wprowadzili. Śmiech na sali. Koszty kosztami, ale restauracje i kluby łupią klientów bez mrugnięcia okiem. I to trwa od lat.
- 351 26
-
2020-10-09 14:46
Demagogię uprawiasz. Jeżeli to taki dobry interes to dlaczego nie spróbujesz? (4)
Bo dowiedziałbyś się o kosztach najmu, pracy, mediach itp. ?
- 23 74
-
2020-10-09 14:48
Demagogię uprawiasz. Jeżeli to taki zły interes to dlaczego go nie zamkniesz? (2)
I nie zajmiesz się czymś bardziej dochodowym?
- 87 9
-
2020-10-09 16:34
Demagogię uprawiasz. Jeżeli to taki zły interes to dlaczego go nie zamkniesz?
Gastronomia głównie bazuje na studenciakach za najmniejszą krajową
- 29 4
-
2020-10-09 20:23
Dlatego że nie dostanie od miasta taniego lokalu i nie nakradł jeszcze aby kupić lub wynająć swoj
- 16 2
-
2020-10-09 16:57
jedną z nielicznych wartości prowadzących te biznesy jest poziadanie kapitału na rozruch
know how mają przeciętny
- 17 2
-
2020-10-09 16:35
Dodajmy jeszcze, że ceny ustawiają pod Skandynawów...
... a rodzimi klienci są obsługiwani jako ostatni. Miałem taką sytuację rok temu w steakowni. Czekałem na zamówienie godzinę, podczas gdy 6 osobowa grupa Norków dostała swoje talerze w 20 min (a przyszli po mnie). Żenada. Dostaniecie po tyłku. Miejscowi nie będą się u Was stołować, a ruch lotniczy napewno nie wróci w takim wymiarze jak przed rokiem.
- 75 4
-
2020-10-09 18:01
Gastronomia to miód. (13)
stolec wiecie o kosztach w gastronomii.Widzicie tylko Piwo za14zl.Koncesji juz nie widzicie,czynszu,spavu stoartu,zusu podatku wywozu smieci pradu gazu serwisow leasingow ubezpieczen kosztow pracownikow utrzymania marketingu social mediow strat i wpizdu innych kosztow.obsr*nce co pod chmurka chcecie pic piwo za ktore mandat dostaniecie W d*pie byliscie i stolec wiecie.A wiecie ze prowadzac lokal pracuje 24h bo jak nie prad sie ze**a to woda leci to Janusz urwal klape od kibla i w kolo Macieju.Otwierajcie biznes jesli tacy jestescie sfrustrowani jakie to pieniadze zarabiamy nikt wam nie broni.
- 20 57
-
2020-10-09 18:19
(2)
Zamknij wtedy ten interes i idź myć wagony, szlifierzy do przyuczenia też potrzebują do stoczni. W końcu twoje problemy z opłatami znikną a ty dostaniesz podobną pensję jak na twojej działalnośxi
- 61 7
-
2020-10-09 22:54
Tak bzdurnej odpowiedzi to jeszcze nie słyszałem (1)
niezły z ciebie komuch
- 4 19
-
2020-10-12 10:36
A ty skąd ją słyszałeś, przecież ona jest napisana. Do szkoły niedouczony byzmesmenie czas wrócić.
- 7 0
-
2020-10-09 18:49
(1)
a kto zmusza do prowadzenia gastronomi? Na kasę do marketu i spokój.
- 45 8
-
2020-10-09 22:55
spokój w markecie? Tam raczej nie ma spokoju
A poza tym to kto ciebie prosił o zdanie?
- 4 17
-
2020-10-09 18:58
.... Ale przecież po artykule widać, że TO branża jest sfrustrowana...
- 31 2
-
2020-10-09 20:55
Koszty pracownicze haha (3)
90% na czarno pracuje.
Większość nawet ksiazeczek sanepidkwakich nie ma.
1/2 Ukraińców.
Wyjątki na zleceniu. Płatność miesięczna.- 40 3
-
2020-10-10 11:06
a na czarno tzn za darmo ?? (2)
- 2 8
-
2020-10-10 11:17
nie, ale skoro z takiego zatrudnienia państwo nic nie ma, to czemu oczekiwać czegoś od tego państwa?
- 10 3
-
2020-10-10 19:01
za darmo,
a nawet więcej - bo okradane jest w ten sposób Państwo i społeczeństwo.
- 5 1
-
2020-10-09 21:03
Buahaha
Koszty Social mediów!!!!!! Jakoś zanim nastały socialmedia typu instagram czy facebook to knajpy i kluby też działały. No nie mogę hahaha.
- 33 5
-
2020-10-09 22:39
Chłopie żalisz się?
Mam wynajmu krótkoterminowe i od rana do wieczora przy tym chodziłem i nie żale się wszystkim w koło ze mi turystów teraz brakuje, a rok temu miałem fula do świat. Nie wyciągam łapy po kasę tylko niestety muszę przeżyć z tego co odłożyłem w tłustym okresie. Ciężko to znieść ale jako ekonomista a nie Janusz wiem ze dotrwam na tej kroplowce do lepszych czasów.
- 20 4
-
2020-10-10 00:38
Zrozum
Działalność to szansa na lepszą, ale i większe ryzyko.
- 3 0
-
2020-10-12 08:08
Widzę sami eksperci klubowi. Kluby widzieli tylko na filmach. (1)
Zero pojęcia o ogromnych wydatkach związanych z działalnością. Pewnie, można było znaleźć inną prace, siedzieć na kasie w lidlu, iść do McDonalda czy Żabki, jak 90% komentującego społeczeństwa. Ale jeśli Ciebie nie stać by wypić w klubie piwo za 15
Zł czy zjeść steka za 100, to nie jest problem ogromnych marz i wyzysku tylko Twojej marnej pensji. Ja nie zamierzam rezygnować z biznesu, na który pracowałem lata, tylko dlatego, bo ktoś sobie wymyślił, że całkowicie zamknie tę branże. Chce pomocy jak Panie kosmetyczki i fryzjerki, jak branża turystyczna czy wiele innych, dla których został opracowany konkretny plan. Mam do tego prawo nie ważne czy prowadzę klub, restauracje, salon czy McDonalda.- 2 5
-
2020-10-14 11:27
Sek w tym
ze bez twoich uslug mozna sie obejsc. Wiec nie widze potrzeby, zeby je dotowac.
- 2 1
-
2020-10-09 14:42
Nie żadna "branża" tylko działacz PO i KOD (3)
szkoda, że palą tak ważny temat - prawdziwym przedsiębiorcom będzie przez to tylko trudniej, a dla nich zlecenia z samorządu zawsze się znajdą
- 84 10
-
2020-10-09 14:47
A jaki ma być działacz z firmą prywatną? Chyba nie posądzasz działaczy PiS o to, że byli by w stanie (2)
prowadzić jakikolwiek biznes poza państwowym?
- 16 6
-
2020-10-09 18:59
Buhahah - dobre!:) Trafiłeś w punkt!
- 8 4
-
2020-10-09 20:56
I tu się zdziwisz
Z legalnych i o złożonym know how bez zamówień publicznych znam tylko tych z PiS i Konfederacji.
- 2 3
-
2020-10-09 14:48
Jak się biznes nie kręci, to się go zamyka i otwiera inny.
- 64 9
-
2020-10-09 14:54
Jak czytam te komentarze to jestem przerażony... (6)
...każdy jeden mądry dopóki restrykcje nie dotkną branży, w której pracują. A im więcej obostrzeń, tym większa szansa, że restrykcje dotkną ich branży. I skończy się siedzenie na kanapie na pracy zdalnej, a zacznie poszukiwanie nowej roboty, której nie będzie. A wtedy zasiłek albo życie z oszczędności jak ktoś posiada. Mądrale za dychę. Wszystko w imię jakiegoś wirusa, którego prędzej czy później trzeba będzie przechorować.
- 39 77
-
2020-10-09 14:58
Właśnie w tym problem (2)
Że restrykcje dotykają każdej branży, a nie tylko tej z marżami 300% na każdym sprzedanym drinku czy burgerze. Najgłośniej krzyczą Ci, co przez ostatnie 10 lat kroili turystów i lokalsów.
- 38 12
-
2020-10-09 15:02
Ale chyba zdajesz sobie sprawę, że ta branża została najbardziej dotknięta przez restrykcje?
Fryzjerzy, restauratorzy, właściciele siłowni, basenów itd. mogą pracować. Kluby/dyskoteki funkcjonować nie mogą. I to jest fakt.
- 14 20
-
2020-10-09 15:03
Jak to był taki złoty interes, że aż kroili turystów i lokalsów to było trzeba się też tym tematem zająć
- 8 10
-
2020-10-09 17:12
a o górnikach to sie łatwo decyduje?
- 3 4
-
2020-10-09 20:21
Franek, czy już chorujesz.
- 2 2
-
2020-10-10 12:04
o biedaki wy nasze!
mądrala za dychę jest widać mądrzejszy dużo od tego za milion bo nie cwaniaczy i nie biedoli,tylko kombinuje jak przeżyć w obecnych warunkach,bez niepotrzebnej zadymy i robienia zamętu wokół siebie
- 1 1
-
2020-10-09 14:55
Sopot płacze? pojedźcie do Krakowa i zobaczcie ilość zamkniętych lokali na Kazimierzu i w centrum KRK
na naszych oczach mamy trzęsienie ziemi i rewoltę w gastronomii. na zadłużone państwo nie ma co liczyć, populiści mają gdzieś biznes którego nie mogą doić. jednym słowem to koniec zabawy
- 54 4
-
2020-10-09 14:55
Oho. A jak sie zarabiało kilkadziesiat k zł na miesiąc
brało X5 i inne pokrewne suvy w leasing to wszystko było cacy. Czyli tradycyjnie zyski prywatne, straty publiczne xD spadówa i tyle.
- 130 10
-
2020-10-09 14:57
Sorry, ale nie
Jeansy i kamizelka ma mnie przekonać? Nie dziękuję. Niech robią live streamy, jedzenie z dowozem, itp. Da się przeżyć tylko trzeba działać a nie krzyczec jak mi źle
- 91 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.