Cyrulik Sewilski
2353 wyświetlenia 10 listopada 2018 (90 opinii)Kilkuminutową owacją na stojąco zakończyła się w piątkowy wieczór premiera "Cyrulika sewilskiego" - jednej z najsłynniejszych oper Gioacchina Rossiniego w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Kierownictwo muzyczne nad dziełem objął Maestro José Maria Florêncio, a reżyserii podjął się Paweł Szkotak.
Więcej na ten temat
Opinie (90) 6 zablokowanych
-
2018-11-17 17:39
Kilkunasto -minutowa owacja publiczności (8)
Reszta rzecz gustu pani nowej recenzentki. Publiczność piała z zachwytu.
- 14 23
-
2018-11-17 20:41
Średnio (2)
Inscenizacyjne dno, albo jeszcze niżej. Śpiew, orkiestra - OK. W sumie: Nie piałem z zachwytu.
- 14 11
-
2018-11-17 21:09
Precyzyjniej-inscenizacyjna bieda.
- 11 7
-
2018-11-19 07:41
Mniej niż średnio.
Śpiew? Kto - poza Rozyną - śpiewał w tym spektaklu?
- 2 2
-
2018-11-17 21:52
Niepiejący (1)
Bez przesady:) nie słyszałem, żeby ktoś piał z zachwytu. Owacja trwała jakieś 5 minut. Patrzyłem, mierzyłem:) Byłem, widziałem i słyszałem. A nawet tego pana na Z.,który bezczelnie podnosił gestem (nieznoszącym sprzeciwu) publikę za sobą też widziałem:) To dopiero była przesada. I autentyczny brak kultury, choć pan od kultury.
- 11 6
-
2018-11-17 22:14
Spojrzałem na to zdjęcie pod tytułem i myślałem ,że to fotka Trumpa z pobytu w Gdańsku.
- 8 1
-
2018-11-19 11:57
gdańscy nowi mieszczanie i ich gusty
- 5 1
-
2018-11-19 11:58
pustynia
- 1 2
-
2018-11-19 21:53
"Publiczność piała z zachwytu"
kukuuuuuuuuuryku !!!!!!!!!!!!!!!!!
- 1 1
-
2018-11-17 17:57
Do recenzentki (3)
Droga Pani
Calkowicie pominela Pani jak zaspiewali solisci. Opera to przede wszystkim bel canto, potem orkiestra, gra aktorska, scenografia i cala reszta. Taka tj kolejnosc. Jesli sie tego nuw wie, po co pisac o czyms czego sie nie wie, nie rozumie, badz nawet sie nie chce poznac.- 27 12
-
2018-11-17 18:16
Tak jest...
.....chociaż czego możemy wymagać od Pani, która o operze wie tyle, co ja o współczesnych celebrytach z tewuenu. Poziom solistów i orkiestry w OB jest taki jakie są w Gdańsku finanse. Czyli bardzo średnie. Ale cieszmy się, że jeszcze jeszcze coś jest w OB.
Cieszmy się, że na naszej stronie trójmiasto.pl Pani napisała o Operze. Dziękujemy mimo wszystko i za wszystko Redaktorom piszacym o tym co najpiękniejsze .- 3 14
-
2018-11-17 21:56
(1)
Opera jest od czasów Wagnera uważana za syntezę sztuk. Nie tylko muzyką, nie ma ważniejszych i mniej ważnych elementów. Szkotak zresztą sam się o tym tak wypowiadał: opera jest dla mnie syntezą sztuk. I dokładnie tak ją sam potraktował.
- 9 1
-
2018-11-18 18:23
Od czasówWagnera??? :D
- 1 1
-
2018-11-17 18:36
wreszcie recenzja, a nie relacja. (3)
Nie byłem jeszcze na tym przedstawieniu, ale wiem jedno - nareszcie ktoś odważył się napisać recenzję. Jest to oczywiście subiektywna, ale jednak konkretna opinia na temat spektaklu. Można się z nią nie zgadzać, ale trzeba przyznać, że P. Raczek nie powiela informacji biograficznych o wykonawcach, tylko wyraża swoje zdanie. Nareszcie ktoś w Gdańsku (od czasów Wandy Obniskiej) napisał recenzję !!!! Już tylko za to BRAWO !!!!
- 36 15
-
2018-11-17 22:18
Lepiej milczec (1)
Lepiej milczeć, niż pisać brednie.
- 9 5
-
2018-11-18 13:31
To proszę pomilczeć:)
- 10 2
-
2018-11-18 18:31
szkoda że napisała recenzje z wszystkiego oprócz warstwy muzycznej. W tym ograniczyła się do wymienienia solistów i napisania jak aktorsko wypadł Pan Łukasz Motkowicz oraz że rola Pani Edyty Piaseckiej nie jest feministyczna . . . . . myślałem że gorzej od rudzińskiego pisać nie można :-(((
- 5 4
-
2018-11-17 21:36
Muzyka jest zbędna.
- 0 12
-
2018-11-17 21:54
Polecam (14)
Polecam wszystkim Operę Bałtycką to artyści na najwyższym światowym poziomie, a my nie potrafimy ich docenić. We wrześniu byliśmy na Traviacie w Operze Wiedeńskiej ,a potem tak dla przekory pojechaliśmy do Gdańska . No i jak myślicie , które wykonanie zrobiło na nas większe wrażenie ? Gdańska ! Scenografia ,reżyseria i przede wszystkim wykonanie przyprawiało o dreszcze ! Karina Skrzeszewska w roli Violetty po prostu zachwyca i trudno się dziwić Alfredowi ,że ją pokochał ! Łukasz Załeski w roli Alfreda powala głosem ,ale podobał się mojej żonie... Chór w cygankach porywał tak ,że chciało sie wejść na scenę , a widzowie siedzieli nieruchomo ... Japończycy w Wiedniu wstawali i klaskali ,a u nas byłby chyba orgazm . Jedyne czego mi brakowało u nas to właśnie spontanicznych reakcji publiczności i kwiatów dla solistki... oraz telebimu przed operą jak w Austrii . Tam ludzie siedzą sobie na ławeczkach i jak ich nie stać lub nie chcą to oglądają na zewnątrz i też jest fajnie. A kiedyś kupią bilet i wejdą do środka ! Kochani nie bójcie się opery i spróbujcie ! Nie musimy jeździć do Wiednia - możemy jeździć i się nie wstydzić !
- 33 12
-
2018-11-17 22:42
Tak (1)
Opera Narodowa w Wiedniu to najcudowniejsze miejsce, w którym byłam. We Wrocławiu bardzo kiepska. My może w Gdańsku doczekamy się gmachu na miarę współczesności. Oby...
- 13 1
-
2018-11-18 11:49
Najważniejszy jest architekt, ale w Gdańsku to już przesądzone, projekt dostanie Kozikowski.
- 1 0
-
2018-11-18 11:47
(8)
Miły jest taki lokalny patriotyzm, ale nieco naiwny i wprowadzający w błąd. Parę tygodni temu też byłem w Wiedniu, ale na trzech operach, potem byłem na dwóch operach w Dortmundzie, wcześniej na kilku festiwalach we Włoszech i Niemczech. Niestety nasza opera w Gdańsku odstaje mocno od oper europejskich, czemu nie należy się dziwić, bo opera to niestety pieniądze. Pieniądze od sponsorów, od państwa , od gminy, ale i z biletów. W dobrej operze, dobre miejsce kosztuje około 800 do 1200 zł i nie musi to być miejsce najlepsze np w Covent Garden jeden bilet w loży kosztuje 700 funtów a w Baden Baden w ogóle nie jest do kupienia bo otrzymują go sponsorzy. Jedyna w Polsce operą na wysokim poziomie, światowym poziomie, to nasza Opera Narodowa w Warszawie. Porównywanie opery Wiedeńskiej, jedną z najlepszych na świecie, z naszą operą jest kompletnym nieporozumieniem i naiwnością. Przemawia za tym wiele argumentów, ale choćby jeden, jak mocny musi być głos by zabrzmiał w sali która jest kubaturowo wielokrotnie większa od naszej opery. Cyrulik Sewilski ogólnie mi się podobał, zwłaszcza cała kompozycja, pomysł z Nowym Meksykiem i z Trampem. Trudno wymyślić coś ciekawego gdy opera miała kilkadziesiąt tysięcy inscenizacji. Głosy na miarę naszej opery, nie powalały, ale też nie raziły, aczkolwiek Dawid Kwieciński jako Hrabia Almaviva moim zdaniem w pierwszy akcie miał nie rozgrzany głos by móc śpiewać na scenie.
- 9 2
-
2018-11-18 18:36
Buahahahahahahahahahahahahahahaha
800-1200 chyba denominacją
- 0 3
-
2018-11-19 08:23
Tak?????? (1)
Negatywną postać doktora przyrównywac do Pana Prezydenta jest nietaktowne łagodnie rzecz ujmując. Cała scenografia to istny kicz. Tragedia i żenada. Natomiast Pani Edyta Piasecka i Pan Dariusz Machej są wspaniali, ale to wiemy nie od dzisiaj. W Gdańsku jest tak mało sztuki, to niech w operze ta Prawdziwa Sztuka zostanie a nie jakiś nowy Meksyk i naśmiewanie się z Pana Prezydenta. Wystarczy, że robi to już lewica niemiecka i polska na czele z gazeta.pl
- 3 7
-
2018-11-20 19:40
Myślisz, że projektujący scenografię nie mają poczucia gustu i nie dostrzegają kiczu? Jeżeli mają, a mimo to kicz pojawia się na scenie - jest w tym jakiś cel. Zadanie dla widza: zinterpretować po co pojawił się kicz, a nie trwanie w poczuciu interpretacyjnego święta, bo dostrzegło się kicz w "Cyruliku..." Szkotaka...
- 2 0
-
2018-11-19 10:53
Ciągle wydaje mi się, że o jakości wykonania decyduje szata. (4)
Ta sama opera wykonana w pięknym wnętrzu będzie pozwalać, a w starej ujeżdżalni już nie. Kiedyś Joshua Bell dał koncert na dworcu - ponieważ był za darmo nie wzbudził zainteresowania
O przewrotna publiczności....- 1 0
-
2018-11-19 12:18
Opera (3)
Scenografia, wystrój wnętrza, kostiumy są ważne, kluczowe z szacunku do Muzyki. Tak jak na ślub nie idzie się w dresie, do pracy w stroju kąpielowym. Opera to Teatr, to też elegancja. J. Bell może sobie grać nawet pod mostem przy SKM Orłowo. To jego sprawa.
- 2 2
-
2018-11-19 13:28
(2)
Czyli jednak szata zdobi - co za małostkowość
- 0 1
-
2018-11-19 15:59
Tak? (1)
Z szacunku dla drugiego człowieka. Chyba, że ty chodzisz po dworze na golasa
- 0 0
-
2018-11-19 17:35
Chodzi o skromną szatę. W czystej i "że starszego brata" najpiękniejsze arie będą miałkie.
Innego piękna nie jest Pan w stanie dostrzec
- 0 0
-
2018-11-18 11:58
Niewiele słyszałeś,niewiele widziałeś. Dlatego jesteś usprawiedliwiony Radziu.
- 3 2
-
2018-11-18 18:37
To czemu nie przyniosłeś kwiatów a masz pretensje do innych?
- 0 0
-
2018-11-19 08:12
Tak?????
Porównywanie naszej biednej choć kochanej Opery Bałtyckiej z Narodową Operą Wiedeńską jest co najmniej nietaktowme
- 11 0
-
2018-11-17 22:06
Opinia Pani autorki w swej istocie mocno subiektywna jednocześnie jeszcze mocniej niekompetentna, wręcz żenująca.
- 22 19
-
2018-11-18 04:34
Pani recenzentko, proszę się nauczyć poprawnej odmiany słowa "libretto". To elementarz. (3)
- 19 3
-
2018-11-18 11:51
Panie Czepialski może coś merytorycznie.
- 2 3
-
2018-11-18 13:35
czyli jakiej?
- 0 3
-
2018-11-18 13:39
hę?
libret•to -et•ta, -et•cie; -ett (skrót: libr.) SJP
- 5 0
-
2018-11-18 08:45
słaba recenzja (4)
Cóz, czytając recenzję pani Raczek, czuję zażenowanie brakiem wiedzy, kompetencji. Krytykanctwo i tyle - nic dodać nic ująć. A ja byłam na I i II premierze. Wyszłam zachwycona! Wszystkie gagi aktorskie były świetne, przemyślane i wcale nie było ich za dużo. Tyle co potrzeba! Śpiewacy świetni, wielkie osobowości wokalne i aktorskie. Gdyby było tak jak pani to opisuje, publiczność nie zareagowalaby tak spontanicznie, owacyjnie!!! Musi się pani jeszcze wiele uczyć, a przede wszystkim nabrac pokory do sztuki!!
- 25 16
-
2018-11-18 13:41
Do sztuki jak do kościoła tylko na kolanach!
- 6 1
-
2018-11-19 01:31
taaaak bardzo spontanicznie
Warto pójść dla muzyki i wykonania wokalnego reszta to wielka żenada. Propozycja aby zapraszać jak najwięcej osób nie widomych - będą zachwyceni
- 0 5
-
2018-11-19 23:01
(1)
Pokory do sztuki? No cóż. PiS przeniknął do Gdańska " tylko ja wiem co jest dobre dla narodu i każdy kto myśli inaczej na stos" To jest chore. Człowieku opamiętaj się i daj ludziom mieć swoje zdanie.
- 2 1
-
2018-11-20 06:52
Tak????
Raczej post sowiecka PO.
- 3 3
-
2018-11-18 10:21
Cyrulik Sewilski to niewątpliwie arcydzieło Rossiniego (1)
Na pytanie -droga Pani Redaktor - po co po raz kolejny grać "Cyrulika Sewilskiego" odpowiadam -dlatego by podziwiać to właśnie arcydzieło .
Od kiedy w Operze Bałtyckiej zobaczyłem na przedstawieniu "Czarodziejskiego fletu " W.A.Mozarta prosektorium do którego dopisano jakąś idiotyczną wprost ideologię nie odwiedzam tego przybytku.
Radzę Szanownej Pani................................. uczynić podobnie.
Skąd się biorą pomysły na wystawianie oper w idiotycznej wersji współczesnej ? Z kaktusa Szanowna Pani , z... kaktusa. Łączę pozdrowienia- 13 7
-
2018-11-18 14:39
Skąd się biorą pomysły na wystawianie oper w idiotycznej wersji współczesnej ?
Z biedy. Kostiumy i scenografia z epoki kosztują, a w wersji współczesnej można grać w starych dżinsach.
- 11 1
-
2018-11-18 11:01
cyrulik sewilski (5)
Brawo p. Raczek, zgadzam się z Panią na 1000% . Od wyrobionych bywalców Opery nie spodziewałam się takiej krytyki Pani recenzji. Byłam w sobotę,inna odsada?
Figaro doskonały, Almaviva....zmilczę.
Dziś inaczej robi się przedstawienia,ale różowy cadilac, kubły na śmieci,panieneczki w peruczkach,
żarty rodem z karczmy - kicz i żenada. Przedstawienie skierowane - do kogo? Do miłośników
Opery? Doświadczony PAN reżyser może winien zająć się objazdowym teatrem kukiełek 300 lat
temu, wtedy te żarty byłyby odpowiednie.
Szkoda. Poza tym muzycznie super- 23 10
-
2018-11-18 13:33
(3)
Chyba inna obsada faktycznie. Czy szanowna opera mogłaby podawać obsady na stronie w repertuarze skoro są dwie różne? Spektakl dla każdego czyli dla nikogo - ale miłośnicy opery posłuchają muzyki przynajmniej.
- 2 3
-
2018-11-18 16:38
Na stronie opery są podawane obsady na każdy spektakl. Może niektórzy mają problem z szukaniem informacji na stronie?
- 4 0
-
2018-11-18 18:42
Opera podaje obsady, miej pretensje do pani recenzentki i portalu że tego nie podaje
- 3 0
-
2018-11-18 21:09
Są obsady na stronie
- 3 0
-
2018-11-18 18:48
Opinia tzw recenzja Amatorka...totalna..
Jeśli wg Pani Rossini to prosta muzyka..nie mam o czym rozmawiać..śpiewacy operowi to aktorzy..bez komentarza- 5 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.