Zobacz także (100)

Kazamaty Bastionu św. Gertrudy

21 507
Trojmiasto.TV
Trojmiasto.tv

5 maja 2015

Zobacz wnętrze Bastionu św. Gertrudy na Starym Przedmieściu w Gdańsku.

Opinie (66)

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

    fajna budowla (3)

    zrobcie z tego cos co sie przyda a nie jakies magazynki. Ciekawa budowla,odreastaurowac to oraz dolna brame,ale po co jak wokol bagna i rzesa jak w oku

    • 56 8

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

      (2)

      Pieniądze skąd na ten szczytny cel? Zagraj w lotto i zrób tam muzeum !

      • 10 13

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

        Nie ma pieniedzy na ratowanie takich zabytkow? (1)

        Nie ma pomysłu na przywrócenie ich świetności i urzytecznosci publicznej?To gdzie w takim razie jest pan konserwator Gdaniska ....przecież lezą tam jego kamienne klocki?Budaja jakieś muzeum 2 wojny na podmokłym terenie a nie potrafią zagospodarować takiej perly?Moze Pan konserwator weźmie paru partyjnych dygnitarzy z z urzędu Wojewódzkiego I KOLEGÓW BUDYNIA..?Niech TOWARZYSTWO RUSZY SWOJE grube d.upy .I Z LATARKAMI PRZEJDZIE SIE po kazamatach,A jak nie macie kasy to weźcie specjalistę od ustawy śmieciowej ..przecież zrobił wam 35 milionowa nadwyżkę w budżecie....a pomyśl budowy d*pokracyjnego gmachu dla biurw na miejscu CKUME wciaz zywy panowie włodarze? ..I ile to milionów mialo na ten cel isc z podatków Gdańszczan..przypomnijcie proszę?

        • 14 8

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

          oj jaworski jaworski ... znowu ty zazdrośniku ...

          • 1 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

    Kiedyś inwestowano w takie wielkie jak na ówczesne czasy instalacje obronne (5)

    Dzisiaj państwo polskie nie jest w stanie utrzymać armii, liczba wojska jest mniejsza o połowę od czterokrotnie mniejszej Grecji. Ewenementem na skalę światową (może poza Afryką) jest to że 2/3 żołnierzy stanowią generałowie i oficerowie.... a infrastruktura hehe kilka 50 letnich łodzi podwodnych, które dostaliśmy w darze itd. Rząd PO nie zgodził się nawet na budowę tarczy antyrakietowej.

    • 53 28

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

      Ósa cię obroni! :-D

      • 2 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

      bo jak bedzie (1)

      konflikt polaki beda dowodzic najemnikami z ukrainy i afryki,zobaczysz jak beda nasze generaly rzadzic, bo szkoda naszych zalnierzykow bo sa oni w woju aby miec kase i przywileje. Mam ,, kolege" w jednostce w malborku i penia ze ruskie wejda i on pierwszy bedzie musial isc... ta ostatnia fraza mowi sama za siebie. Szkoda mi chlopaka bo poszedl sam do roboty chcial wiecej zarabiac. A teraz boi sie ze bedzie musial wykonywac swoje obowiazki sluzbowe czyli walczyc i bronic badz zginac.

      • 6 5

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

        polaki,ganeraly,penia czysto po polskiemu

        • 0 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

      (1)

      Kiedys kto,polaki to wybudowali?
      Zepsuc zdewastowac doprowadzic do ruiny a na koniec trzy razy spalic
      jak rzezie.

      • 2 4

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

        Reinhardt - nein. To zbudowali Gdańszczanie, a niemce jeno kombinowali jak to Niemcy by bawić się w wojenkę.

        • 3 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

    Ciekawy artykuł

    Więcej takich na portalu, proszę,

    • 103 1

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

    rozumiem ze miasto ''nie ma kasy'' na renowacje (3)

    takich budowli prawda panie b.udyń? ale na zamykanie szkół swieżo wyremontowanych i wyposazonych w sprzet IT to maja ??? powtarzam prezydent Adamowicz zastał POlske murowana zostawi roz...ną!!!!!

    • 46 18

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

      Ideologia jest taka, po co komu takie kazamaty? Budynek po Palacu Mlodziezy zawsze mozna opedzlowac deweloperowi i bedzie na kolejne mieszkanie.

      • 9 5

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

      Żeby zamknąć szkołę to nie potrzeba kasy

      Ba, ma się wręcz od tego więcej kasy

      • 10 2

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

      Podpis

      Za taki login wg prawa grozi co najmniej kara grzywny.

      • 0 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

    Gdansk zginal!!!

    Chlopie Gdansk nigdy nie zginal i nie zginie .Gdansk to duma na skale swiatowa!

    • 29 4

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

    jedyne co mi się kojarzy ze słowem kazamaty to dyskoteka o tej nazwie.... (4)

    Nie wiem czemu.

    • 6 34

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

      (1)

      Bo jesteś ignorant.

      • 10 0

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

        Raczej ,,ignorantem''

        powinno być. Pozdrawiam.

        • 5 1

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

      dyskoteka

      była kiedyś dyskoteka Kazamaty, specjalizująca się w techno, ale w innym miejscu - na górce nad dworcem. Zresztą w kazamatach.

      • 4 3

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

      boś buc

      • 1 0

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

    nowa atrakcja turystyczna Gdańska

    w innych miastach zaadaptowano tunele podziemne do zwiedzania dla turystów - może sięgnąć po ich doświadczenia...

    • 39 3

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

    Około 500 osób utopiło się w schronie gdzie jest obecnie LOKAL U7 (3)

    Jedni mówili , że rura pękła z wodą w schronie , tam była pełna infrastruktura ,a inni twierdzili, że to Rosjanie ich zalali wodą... Inna wersja mówi , że Rosjanie / bolszewicy , którzy własnie nadciągneli , nie pozwalali wydostać im się z zalewanego schronu...
    Jeśli by pękła rura... To czemu nie wyszli ze schronu skoro mogli wyjść ... ?

    Po ustaniu działań kazano ujętym Niemcom wydobywać topielców i przewieziono ciała pod w/w Bastion i zakopano. Podobnie jak np. z ciałami znalezionymi w budynku AMG - ten od mydła , Niemcy wynosili ciała i fragmenty ciał, zakopano je po drugiej stronie ulicy na dawnym cmentarzu , obecnie obok stoją tam jakieś budki z elektryką miejską. Na skraju trawnika vis a vis w/w budynku widać lekki pagórek.

    • 22 11

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

      z tą wodą to słyszałem taką historię: (2)

      schron pod pl. dominikańskim ze względu na dużą głębokość i podmokły teren był na bieżąco odwadniany elektrycznymi pompami. Wskutek najazdu Rosjan w mieście zabrakło prądu co przełożyło się finalnie na stopniowe zalewanie schronu, a Rosjanie rzeczywiście nie pozwalali z niego wyjść. Taki tam akt bestialstwa. Drugi -podobny- to spalenie żywcem ukrywających się w kościele św. Józefa.

      • 6 11

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

        (1)

        To nie akt bestialstwa lecz wojna!! Wojna z założenia jest bestialstwa. Poza tym mordowali Niemców tych co nas mordowali bezpośrednio czy też nie poprzez braci i synów żołnierzy wermahtu!!!! Szkoda że pozwolili jeszcze wielu żyć i utworzyć własne państwo RFN

        • 5 18

        • Opinia do artykułu

          Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

          Mordowanie cywilów w czasie wojny to jednak akt bestialstwa. Nie ważne czy dokonywali go żołnierze radzieccy, niemieccy, polscy czy amerykańscy.

          • 12 2

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

    Woda w schronach (1)

    Z regóły w porzuconych schronach w Gdańsku gromadziła sie woda,
    zabite osoby to był skutek ostrzału ,a woda napłyneła gruntowa i tak powstała kolejna Gdańska legenda

    • 10 23

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

      z "regóły" to sie nie odzywa, jak nie ma się nic mądrego do powiedzenia ...

      szkoda tylko , że tobie wiedza do mózgu nie napłynęła ...

      • 4 7

  • Opinia do artykułu

    Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

    Drugi zachowany bastion to Żubr (2)

    Tylko, że on nie posiada takich kazamat. Kazamaty w bastionie św. Gertrudy też były rozbudowane później. Nie pochodzą w całości z początku XVI w.

    • 15 0

    • Opinia do artykułu

      Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

      pytanie do "chodzących po bunkrach" ;) (1)

      Na prawo od bastionu Żubr w wale znajduje się wejście do podziemi. Kiedyś chciałem tam iść dalej, ale było zalane wodą, a woderów akurat nie miałem. Na końcu pomieszczenia po lewej widać było wejście.
      Pytanie, czy ktoś z Was eksplorował tą piwniczkę; może powiedzieć co tam się znajduje? Może link do zdjęć?

      Z tego co pamiętam Żubr jest bastionem typu holenderskiego (a Gertrudy włoskiego (?) i jest li tylko kopcem ziemi bez kazamat, stąd ta piwniczka zawsze mnie intrygowała.

      • 0 1

      • Opinia do artykułu

        Zobacz artykuł Tajemnice Bastionu św. Gertrudy

        Z jednej strony od kanalu jest zalane woda ,z drugiej jest jeszcze wejscie od gory obecnie przykryte plyta betonowa , pare lat temu bylo jeszcze w srodku sucho ale woda podchodzi coraz dalej , stawiam ze juz polowa duzej hali / schronu w srodku jest juz z woda na podlodze, w srodku od strony kanalu cos jakby przedsionek male pomieszczenie z ktorego przechodzi sie do duzej podluznej hali potem znow przedsionek i wyjscie od gory.
        Ciekawostka w przedsionku z wyjsciem od gory znajduje sie zamurowane przejscie lub nigdy nie wybudowana dalsza czesc , mur ma ok metra grubosci za nim ziemia.
        Ciekawostka 2 w duzej hali znajduje sie zasypana "dziura" w podlodze, taki kwadrat o wymiarach ok 60x60 taki sam znajduje sie przed nieczynna kamienna sluza przed dawnymi grodziami.

        • 6 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Dołącz do nas