Młodzieżowy Strajk Klimatyczny w Gdyni
1900 wyświetleń 20 września 2019 (581 opinii)Młodzieżowy Strajk Klimatyczny 20.09.2019 w Gdyni przyciągnął kilkaset młodych osób, które swoją obecnością pod pomnikiem Józefa Piłsudskiego postanowiły zwrócić uwagę rządzących na kwestię kryzysu klimatycznego. Młodzi z całego Trójmiasta, wyposażeni w transparenty, przeszli ul. Świętojańską na skwer Kościuszki.
Więcej na ten temat
Opinie (581) ponad 50 zablokowanych
-
2019-09-20 15:12
Opinia wyróżniona
Dyskusja (26)
idzie trochę w złą stronę. Nie trzeba robić długiego riserczu żeby sprawdzić jak wygląda światowa emisja Co2 do atmosfery. W świetle tych danych nie wypadamy tak źle (+/- 350 milionów ton rocznie). Dla porównania kraje, które rocznie produkują blisko 10 000 milionów ton są jakby z boku tej dyskusji. Denerwuje mnie ten płacz i krzyk na Polski ( bądź
idzie trochę w złą stronę. Nie trzeba robić długiego riserczu żeby sprawdzić jak wygląda światowa emisja Co2 do atmosfery. W świetle tych danych nie wypadamy tak źle (+/- 350 milionów ton rocznie). Dla porównania kraje, które rocznie produkują blisko 10 000 milionów ton są jakby z boku tej dyskusji. Denerwuje mnie ten płacz i krzyk na Polski ( bądź co bądź ciągle rozwijający się ) przemysł i plany jego hamowania dla dobra "planety". To tak jakby nałogowemu alkoholikowi i palaczowi grozić rakiem bo obgryza paznokcie. Nie mówię, że nie powinniśmy myśleć o naszej przyszłości, ale bądźmy świadomi, że możemy utrudnić sobie życie i nie zmieni to niczego w skali globalnej :)
- 189 82
-
2019-09-21 14:21
Hasła po angielsku
+10 do powagi
- 2 0
-
2019-09-21 10:35
Prosty przykład: "Wstyd"Morawiecki zablokował podpisanie przez kraje UE porozumienia w sprawie neutralności klimatycznej (3)
W związku z czym UE na najbliższy szczyt klimatyczny pojedzie bez przygotowanej strategii redukcji CO2. W związku z brakiem tej strategii odmówić działań mogą np. Chiny - na zasadzie: dlaczego my się mamy starać, skoro inni mają na to wywalone. To tylko jeden z wielu argumentów.
- 1 1
-
2019-09-21 12:23
(2)
A po co ta inwektywa?
A może w aktualnym polskim interesie nie leży podpisywanie tego porozumienia?
Znasz dokładnie sytuację?- 1 0
-
2019-09-21 16:00
Jakim cudem tworzenie drogiego przemysłu jest korzystne? (1)
Pan Morawiecki ma dobro Polski na ostatnim miejscu.
Co im szkodziły elektrownie wiatrowe że ich zakazali? A, bo mamy tak świetny węgiel że musimy go sprowadzać zza granicy.
Taką niestety jest prawda, że ludzkość musi zmienić podejście do spraw klimatycznych, ochrony środowiska i gospodoraowania zasobami naturalnymi...
Ziemia przetrwa bez nas, ale my na niej już nie...- 2 0
-
2019-09-21 18:11
Nie wiem co kto ma, nie wypowiadam się na temat ludzi, bez podawania argumentów. Ostatecznie - nie znam całości sprawy na tyle, aby wyrokować.
Wiem, że elektrownie wiatrowe to nie tylko samo dobro, a sprowadzany węgiel w większości nie jest spalany, a użytkowany do wytopu stali.
A swoje podejście do spraw klimatycznych, przede wszystkimNie wiem co kto ma, nie wypowiadam się na temat ludzi, bez podawania argumentów. Ostatecznie - nie znam całości sprawy na tyle, aby wyrokować.
Wiem, że elektrownie wiatrowe to nie tylko samo dobro, a sprowadzany węgiel w większości nie jest spalany, a użytkowany do wytopu stali.
A swoje podejście do spraw klimatycznych, przede wszystkim musi zmienić ta część ludzkości, która emituje najwięcej substancji szkodliwych.
Mam nadzieję, że logiczne?
Stąd sugestia przekierowania waszych protestów, czy tam innych wypracowań...- 4 0
-
2019-09-20 23:00
(1)
źle że myślisz tylko z perspektywy innych - inni leją w bramie to ja też się odleję... ich nie zmienisz ale sam coś możesz zmienić - warto być w awangardzie takich inicjatyw niż później pluć sobie w brodę.
- 1 6
-
2019-09-21 09:28
Po co to obsceniczne porównanie?
Nie jest tak, jak piszesz.
To co ja mogę zrobić, ograniczając prywatną produkcję CO2, albo wpływając na władze kraju, który jest niewielkim emitentem - jest niczym w porównaniu z tym, co mogą zrobić wielcy emitenci.
Dlatego, wywody swoje kieruj do Amerykanów z USA, Chińczyków, albo Hindusów.
O ile oczywiście chodzi Ci o efekt, a nie o zerwanie się z lekcji...- 4 1
-
2019-09-20 18:24
Piękne hasła i pomysły (5)
Utopia życia w zgodzie z naturą na ten moment jest bardzo odległa i to się nie zmieni nawet jeżeli wszyscy się zgodzimy i zaczniemy się ogrzewać przytulaskami i zasilać siłą koni i wołów :) Wracając do merytorycznych i racjonalnych argumentów, swoim komentarzem chciałem zwrócić uwagę na trucicieli świata, którzy maja za nic kwestie ochrony
Utopia życia w zgodzie z naturą na ten moment jest bardzo odległa i to się nie zmieni nawet jeżeli wszyscy się zgodzimy i zaczniemy się ogrzewać przytulaskami i zasilać siłą koni i wołów :) Wracając do merytorycznych i racjonalnych argumentów, swoim komentarzem chciałem zwrócić uwagę na trucicieli świata, którzy maja za nic kwestie ochrony środowiska. Mowa rzecz jasna o Chińskiej Republice Ludowej. Wszyscy korzystamy z ich rozbuchanej i agresywnej polityki gospodarczej. Chcesz pomóc planecie ? Nie kupuj produktów produkowanych w tym kraju. Papierowe słomki.... made in china.
- 18 0
-
2019-09-20 19:50
(4)
Nie chciałbym zbyt brutalnie burzyć Twojego światopoglądu ale wg najnowszych danych za 2018 rok wzrost emisji CO2 per capita w Polsce był wyższy niż w Chinach i Indiach.
- 2 15
-
2019-09-20 22:10
(3)
Acha, wzrost...
A z jakiego poziomu? I na jakim poziomie jest on obecnie? Oczywiście - w Polsce, Indiach i Chinach.
Czemu unikasz podawania konkretnych danych?- 10 1
-
2019-09-21 02:28
Proszę bardzo: (2)
Średnio każdy Polak emituje rocznie 8,5 tony CO2. Chińczyk 7 ton a Hindus mniej niż 2.
- 2 9
-
2019-09-21 10:57
A jaka jest populacja w danych krajach ?
- 0 0
-
2019-09-21 09:14
Dobra.
To jeszcze porównaj dla Polski, Chin i Indii.
- Areał lasów (naturalny absorber CO2).
- Produkcję CO2 per capita pomnożoną przez liczebność populacji.
- Całkowitą produkcję CO2.
To powinno dać rzeczywisty obraz problemu.
I jedź protestować tam, gdzie wyjdą największe wartości.
BTW - wzmianka o dodatkowej produkcji CO2 w wyniku angażowania infrastruktury IT - aktualna...- 8 1
-
2019-09-20 17:53
Fundamentalnie nie masz racji (7)
Rozwój którego skutkiem ma być totalna destrukcja warunków do przeżycia na planecie to nie rozwój.
Ludzkość jest dziś właśnie jak narkoman na haju uzależniony od taniej energii z paliw kopalnych. Potrzebny jest odwyk a potem abstynencja.
Inaczej skończymy tak jak zazwyczaj kończą narkomani...- 11 11
-
2019-09-20 18:26
(4)
Jak się zapatrujesz na trochę arytmetyki?
Zaryzykujmy...
Powiedz, co jest większe:
- 10% z 1000,
czy
- 25% ze 100?
Jak już rozwalisz tą zagadkę (ew. poproś o pomoc kogoś dorosłego), to być może wpadniesz na trop pewnej idei.
Otóż producenci większej ilości substancji szkodliwych dla środowiska, muszą zrobićJak się zapatrujesz na trochę arytmetyki?
Zaryzykujmy...
Powiedz, co jest większe:
- 10% z 1000,
czy
- 25% ze 100?
Jak już rozwalisz tą zagadkę (ew. poproś o pomoc kogoś dorosłego), to być może wpadniesz na trop pewnej idei.
Otóż producenci większej ilości substancji szkodliwych dla środowiska, muszą zrobić mniej, aby pozytywny efekt dla tegoż był większy!
Mówili to na zgrupowaniu?
Idźmy dalej: jaki jest zatem sens organizowania tego typu akcji w Polsce?
Jeśli przerabialiście już wyciąganie wniosków i logiczne myślenie, to też uznasz, że chodzi o rozrywkę i lans...
BTW - wiesz, że pisząc komentarze, uruchamiasz olbrzymią strukturę IT, która jest zasilana produktem elektrowni węglowych?
Gratulacje, dopisz to na transparencie. Może być po hindusku (wybór nieprzypadkowy).- 19 3
-
2019-09-20 19:45
A jak się zapatrujesz na emisje per capita ? (3)
Usprawiedliwianie bezczynności podając całościowe emisje w oderwaniu od per capita to demagogia.
- 3 4
-
2019-09-20 20:01
(2)
Nijak.
Zwłaszcza, że tych kapit w Polsce jest nieco mniej, niż w Chinach, czy nawet w Indiach.
No, chyba że percapita jest szkodliwsza, niż globalna emisja...
A do szkoły, to rodzice odwożą? Melexem?- 14 2
-
2019-09-21 02:31
Oczywiście że per capita jest szkodliwsza. (1)
No chyba że zamierzasz każdemu dajmy na to Chińczykowi odmówić prawa do życia na takim poziomie jak Ty, albo co gorsze zamierzasz zredukować ich liczbę....
- 3 3
-
2019-09-21 08:59
Oj, chyba jak przerabialiście czytanie ze zrozumieniem, to byłeś na zwolnieniu...
- 3 1
-
2019-09-20 18:04
Ludzie to nowotwór (1)
Jak chcecie uratować Ziemię, to wyeliminujcie czynnik, który ją niszczy. I co by kto nie wymyślił wszystko doprowadzi do jednego konkretnego czynnika - człowieka.
Nie będzie ludzi niszczących wszystko co otrzymali od matki natury, to Ziemia bedzie miała się prześwietnie.- 13 5
-
2019-09-20 18:15
Wystarczy zmienić się z nowotworu złośliwego, ciągle rosnącego, naciekającego i niszczacego bez zahamowań wszystko wokoło, dającego przerzuty i trawiącego swego żywiciela do śmierci w nowotwór łagodny, który nadal zupełnie nie pasuje do swego gospodarza ale może z nim funkcjonować we względnej równowadze.
- 5 3
-
2019-09-20 16:32
I właśnie dlatego takie akcje są potrzebne (4)
Bo taka wypowiedź pokazuje właśnie poziom ignorancji jakie panuje w tym temacie. Jak nic się nie zmieni, to dzisiejsza młodzież nie będzie miała żadnej przyszłości.
- 15 43
-
2019-09-21 06:02
to zacznijta od siebie
wszyscy by tylko protestowali, a robić nie ma komu, a potem młodzież się uczy, że wystarczy tupnąć nogą, zablokować pół miasta i wydrzeć ryja i dostaje się co się chce.
zamiast pokazywać młodym jak ograniczać wpływ na srodowisko i przy okazji pieniążków przyoszczędzić, co pewno przyniosłoby więcej pożytku, to się ich napędza na takie dzikie akcje; a co ze szkołą?
chore to jest wszystko- 9 4
-
2019-09-20 17:05
(2)
Jakieś konkrety?
- 17 5
-
2019-09-20 17:55
Konkrety są powszechnie znane ale ciągle wypierane. Są zbyt niewygodne by je z marszu zaakceptować .
- 8 7
-
2019-09-20 17:22
Ta, konkrety, uważaj...
Oni potrafią tylko nosić to, co ktoś inny napisał. Nawet nie przetłumaczyć.
No i chyba lepiej przy piątku się przespacerować, niż w budzie siedzieć, prawda?
Ty zaś konkretów oczekujesz...- 24 8
-
2019-09-20 13:23
Opinia wyróżniona
brawo mlodziez (21)
juz teraz zadbajcie o planete bo rzadzacym dziadom wszystko jedno co wam zostawia !
- 167 279
-
2019-09-21 17:06
No nie koniecznie
Boję się, że to trochę bicie piany politycznej niestety.
- 0 0
-
2019-09-20 15:45
AKurat CO2 emitowane w PL ma wpływ na planetę (1)
Zdarzały się okresy ciepła w dawnych czasach, w Szwecji lub Norwegii wisi obraz przedstawiający żniwa, które były...zimą ;-) Był to chyab XVI w
- 4 3
-
2019-09-20 17:55
Bo wtedy to polskie elektrownie kopciły na potęgę!
Nie to co teraz...
- 6 0
-
2019-09-20 14:42
nie czepiaj się samorządowców
- 0 5
-
2019-09-20 14:40
Przestańcie ładować 10 razy dziennie smartfony to nie trzeba będzie palić tyle węgla w elektrowniach
- 15 5
-
2019-09-20 14:18
Zatrucie z Warszawy!!! Sanepid ostrzega a w mediach cicho! (1)
W trzech na pięć miejsc w Zatoce Gdańskiej, gdzie zwykle organizowane są kąpieliska, doszło do przekroczenia dopuszczalnego poziomu bakterii coli i enterokoków - poinformował w piątek pomorski sanepid
- 20 4
-
2019-09-20 15:08
Norma to 1000 NPL/100ml bakterii coli
W Stogach poziom bakterii coli wyniósł 1531NPL/100 ml wody, a enterokoków - 640 jtk/100 ml wody
W Mikoszewie poziomy te wyniosły odpowiednio 1391NPL/100 ml i 610 jtk/100 ml. W Jantarze, poziom bakterii coli wyniósł 2873 NPL/100 ml, a enterokoków 940 jtk/100 ml.
Dziękujemy Ci Warszawo!- 19 3
-
2019-09-20 14:04
Dobrze się składa, akurat jutro jest akcja sprzątania lasu - Wyczesany LAS - Weź To Podnieś! (3)
Jestem pewien, że wszyscy uczestnicy dzisiejszej maifestacji stawią się jutro na akcji.
He, he, żartowałem. Przecież nie o to w tym wszystkim chodzi..- 26 3
-
2019-09-20 14:08
no ja myślę, że jutro będzie komplet, przecież szczerze zależy im na środowisku :) (2)
- 19 3
-
2019-09-20 14:57
Jutro to oni będą siedzieli przy komputerkach (1)
i bedą dyskutować o swoich dzisiejszych pląsach, zużywając megawaty energii z paskudnego węgla
- 19 6
-
2019-09-20 15:01
niedowiarek! przecież otworzyły im się oczy! to są wegetarianie, którzy chodzą tylko
pieszo, nie ogrzewają domów zimą i dobrowolnie sie wykastrują, bo ludzi na ziemi jest za dużo!
- 18 5
-
2019-09-20 13:49
(9)
Przesiądźmy się na samochody i komunikację elektryczną. One pozyskują prąd z elektrowni, a ta wytwarza go pośrednio w głównej mierze z węgla. Sprawność pojazdów elektrycznych to ok. 30%. Pozostałe 70% prawie w całości jest tracone na ciepło wypromieniowywane do atmosfery. Spalany węgiel i ciepło to nasza ekologiczna przyszłość. Ratujemy miasta,
Przesiądźmy się na samochody i komunikację elektryczną. One pozyskują prąd z elektrowni, a ta wytwarza go pośrednio w głównej mierze z węgla. Sprawność pojazdów elektrycznych to ok. 30%. Pozostałe 70% prawie w całości jest tracone na ciepło wypromieniowywane do atmosfery. Spalany węgiel i ciepło to nasza ekologiczna przyszłość. Ratujemy miasta, niszczymy przedmieścia. Wszystko czym się otaczamy, nowa koszulka, nowe buty, smarkfon, schabowy czy piwo wymaga energii do ich powstania. Jedynym ekologicznym posunięciem jest wyzbycie się chęci posiadania wszystkiego, co jest niezbędne do życia. Nie dawajmy się mamić reklamom. By utrzymać czystość wystarczy woda, płyn do naczyń, ocet i soda, no i mydło, i proszek. Po co wam np. zmiękczacze i zapach do pralki, zmywarki, odkurzacza i lodówki??? Jesteśmy również największymi w Europie konsumentami paraleków. Pamiętajcie. Żaden z producentów nie chce waszego dobra i zdrowia. On chce jedynie waszych pieniędzy i zrobi wszystko abyście kupowali więcej i więcej.
- 31 10
-
2019-09-20 16:24
Pomyliły się tobie elektryczne ze spalinowymi (4)
Silnik elektryczny ma sprawność 90%, spalinowy jakieś 20%. Elektrownie węglowe mają sprawność 35-40%. Tak więc nawet przy posiadanych elektrowniach opłaca się przesiąść na auta elektryczne.
- 4 6
-
2019-09-21 11:01
A ile potrzeba energię na wyprodukowanie auta elektrycznego a ile na produkcję spalinowego? Dodatkowo z spalinowym niema problemu z utylizacja a co zrobisz z bateriami w elektrycznych autach? Bo powinieneś wiedzieć że one nie są wieczne
- 2 0
-
2019-09-20 23:31
Po pierwsze, diesel jest oszczędniejszy. Jego sprawność w procesie spalania wynosi 50%, tzn., że z dostarczonej 100% energii otrzymujemy 50% pracy. Natomiast w silniku benzynowym maksymalnie 35-38% , po drugie akumulator ma sprawność 0.8 po trzecie straty z przesyłu to kolejne 12%
- 3 0
-
2019-09-20 17:53
Przerzucanie się procentami bez podania wartości bezwzględnych jest kompletnie bez sensu. (1)
Poza tym należy wziąć pod uwagę znacznie więcej czynników, bo np. produkcja współczesnych akumulatorów zasilających choćby samochody elektryczne wymaga wydobycia bardzo rzadkich pierwiastków, co również jest niekorzystne w kontekście ekologii.
- 8 0
-
2019-09-20 22:33
Dodajmy jeszcze utylizację tych akumulatorów, troszkę większych niż w samochodach spalinowych.
- 3 0
-
2019-09-20 13:56
(3)
potwierdzam to co powyżej
- 15 3
-
2019-09-20 14:17
(2)
Chemik??? No i Fizykiem napewno nie jesteś
- 3 9
-
2019-09-20 22:30
To wytknij mi błędy. Wskaż, w którym miejscu się mylę. Jeden z błędów jaki zauważyłem to, że powinno być "wyzbycie się chęci posiadania wszystkiego prócz tego, co jest niezbędne do życia".
- 3 1
-
2019-09-20 14:52
A Ty na pewno nie jesteś polonistą ;-)
- 14 1
Wszystkie opinie
-
2020-01-14 23:04
Pokolenie lemingow
- 0 0
-
2019-09-21 08:20
Ta ciekawe ilu z nich zyje eko (3)
Haha nie używa plastiku segreguje śmieci itp
- 6 2
-
2019-10-27 19:30
chyba nie myślisz do końca. zdziwiłbyś się- dużo
- 0 0
-
2019-09-21 18:43
Nie zgadzam się
Jestem nastolatką, wegetarinką która segreguje śmieci i stara się kupować produkty z materiałów odnawialnych. Jednak da się
- 0 0
-
2019-09-21 18:24
wiekszosc
- 0 0
-
2019-09-20 16:30
czy klienci (2)
mają wybór czy kupują towar w opakowaniu plastikowym czy papierowym?
- 4 1
-
2019-10-27 19:27
pewnie. jeśli masz mózg to podejmujesz świadomie decyzje
- 0 0
-
2019-09-21 19:28
troche
mamy wplyw na siatki (czy brac w lidlu papierowe czy plastikowe, a moze wlasne z domu), mamy wplyw na soki w kartonach lub w butelce plastikowej - najlepiej brac w szkle, bo jest ono w 100% recyklingowane, mamy wplyw na wybieranie butelek plastikowych (z mydlem, szamponem...), ktore sa podlegane recyklingu - wystarczy przypatrzec sie czy jest taki znaczek stylu, dwie strzalki jakby krecace sie w kolko, czasami trojkat z trzech strzalek. to sa rady, ktorych mozna uzyc zeby zyc ekologiczniej jako klient.
- 0 0
-
2019-09-28 00:18
Martwmy się rownież o dzieci...
Ziemia jest ważna ale ważne też są dzieci.. Czy ktoś że strajkujących wie że już u 4 latków wykrywa się glifosat w mózgu. Glifosat jest składnikiem szczepionek oraz nawozów tj. Tajfun Roundup. Glifosat jest związkiem rakotwórczym
- 0 0
-
2019-09-23 11:23
Młodzi może by się wyposażyli w worki i zebrali warszawskie g*wna z zatoki
Razem z grin pisem
- 0 0
-
2019-09-23 08:41
Gdyby taki marsz zorganizowali w lesie czy na plaży zbierając śmieci , byłoby to warte pochwały natomiast "strajk klimatyczny"
- 0 0
-
2019-09-23 08:34
Znowu ta mlodziez wszechpolska Kiedy im w końcu zakażą.
- 0 0
-
2019-09-23 06:56
Trujące Westerplatte
Rozumiem ze ta młodzież protestowała także przeciwko trucicielom mającym swoje bazy na Westerplatte z czym miasto jakoś niezbyt walczy a dymek z komina tego konkretnego gruby oj gruby od wielu lat :( a co do młodzieży to łatwo jest przejmować cudza ideologie albo taką podaną na tacy bo to doskonale zwalnia od myślenia. Najgorsze jest to że to towarzystwo z jednej strony protestuje a z drugiej robi dokładnie to samo ciągnąć prąd na potęgę do swoich super eko plastikowych laptopków i komóreczek. Rozumiem tez ze następny protest w Niemczech bo to właśnie ten kraj jest głównym emitentem CO2 w Europie a do tego ostatnio uruchomiono tam miwą kopalnie węgla. Hipokryzja i tyle!!!
- 1 0
-
2019-09-22 11:48
nawet nikt im nie przetłumaczył tych karteczek. a że poziom angielskiego u dzieci jest na żenująco niskim poziomie to pewnie nawet nie wiedzą co na nich jest napisane.
- 2 0
-
2019-09-20 12:03
Widać ludzi w ubraniach z tkanin syntetycznych.. Dziś na zajęciach etyki pokazywałem uczniom ten protest. (21)
- 255 65
-
2019-09-20 12:22
I jeszcze nawdychali się pyłu węglowego (2)
- 5 12
-
2019-09-20 14:12
(1)
A bawełniane majtki to się robi prądem z elektrowni wiatrowej? Prawie wszystko wymaga spalenia węgla, przynajmniej w Polsce. Jak masz kontakt z uczniami, to ich uświadamiaj, że wystarczy ograniczyć chęć posiadania. I za każdym razem kiedy coś wyrzucają, rzecz czy opakowanie, w domu, na ulicy czy w knajpie niech się zastanowią czy faktycznie było im to potrzebne i co mogą zrobić następnym razem. Twoja misja będzie wkładem w ochronę klimatu.
- 27 0
-
2019-09-22 11:34
No i codziennie im o tym przypominaj, niech wejdzie im to w krew.
- 0 0
-
2019-09-20 15:03
to pseudoekolodzy (2)
- 12 2
-
2019-09-20 16:00
Tylko nie pyskujcie nerwowo. Zobaczcie jakie smartfony miały te dzieciaki w rączkach. Chińskie etc. (1)
Pod względem śladu węglowego per capita Polska jest "zieloną wyspą". Dane:eurostat.
- 6 0
-
2019-09-20 20:28
A teraz zobacz
Jak wyglądają skumulowane emisję. Nie Polska nie jest zielona wyspa.
- 2 1
-
2019-09-20 19:14
A Pan to na pewno chodzi na codzień tylko w ubraniach z papieru czy z wełny prawda? Bo inaczej raczej by się Pan nie wypowiadał
- 1 1
-
2019-09-20 18:00
Szytych w Bangladeszu
gdzie fabryki to obozy za miskę ryżu, 90% wynagrodzenia zbiera marka.
- 2 0
-
2019-09-20 15:10
Rozumiem, że akcje zbierania śmieci są złe, bo odpadki wrzuca się do plastikowych worków?
- 3 1
-
2019-09-20 12:53
Podejrzewam, że nie wyrzucają tych ubrań po tygodniu, jak to jest w przypadku opakowań jednorazowych. (5)
Widzisz chyba tę różnicę pedagogu Pawle?
- 29 13
-
2019-09-20 13:32
(2)
a czujesz różnicę pomiędzy poliestrem a bawełna lub lnem? o to chodzi
- 12 0
-
2019-09-20 14:10
Oczywiście, ale nie zakładajmy od razu że wszyscy nastolatkowie tam wymieniają ubrania po miesiącu. (1)
Pewnie większość z nich jest świadoma wpływu przemysłu modowego na planetę i kupuje w lumpach, second-handach albo wymienia się odzieżą między sobą. Poza tym, te ubrania które mają na sobie - nie wiadomo, czy nie kupili ich będąc jeszcze nieświadomymi oddziaływaniem syntetycznych tkanin. Ba, przecież połowa ludzkości jeszcze nie zdaje sobie sprawy ze szkodliwości plastikowych butelek. Dlatego o tym trzeba rozmawiać wokół - a nie zrzucać bagno na młodzież, która faktycznie stara się coś zrobić.
- 9 4
-
2019-09-20 15:04
Ale majty i skarpety zmieniają codziennie
a to prąd z wungla cungnie no i proszek do prania planetę paskudzi
- 7 2
-
2019-09-20 13:06
(1)
Z niego pedagog, jak ze mnie Prezes PGR-u.
- 10 12
-
2019-09-20 13:32
PGRy nie miały prezesów
- 13 0
-
2019-09-20 12:56
ale wiesz ze produkcja tworzyw sztucznych (4)
jest mniej obciążająca dla środowiska niż np uprawy bawełny?
Oczywiście spraw wygląda nieco inaczej jeśli spojrzymy na recycling a w zasadzie na jego brak.
Bawełna się rozłoży plastik nie.
Nie zmienia to faktu ze sprawa nie jest wcale oczywista i tak prosta jak to widzisz.- 22 9
-
2019-09-20 13:33
(3)
produkcja tworzyw ekologiczniejsza od uprawy bawełny? nie rozśmieszaj mnie, wiesz z czego się robi poliestry?
- 5 4
-
2019-09-20 13:47
zuzycie wody i ślad węglowy. (2)
a odpadów poprodukcyjnych chyba nie lejesz do rynsztoka?
- 4 0
-
2019-09-20 14:00
(1)
jaki ślad węglowy ma uprawa bawełny? chcesz porównać dane dt. wydobycia, transportu i przeróbki ropy naftowej na tworzywa syntetyczne z uprawą krzewów bawełnianych? :)
- 4 2
-
2019-09-20 14:37
przeliczjąc na sztukę produktu
owszem można to porównywać. Bo uprawa bawełny to także mnóstwo gleby i nawozów, jej przetwarzanie, barwienie ect.
Nie robia tego prządki na krosnach.- 8 1
-
2019-09-20 14:10
większość polarów jest z przetworzonych odpadów
czasem syntetyk jest bardzie "eko" niż surowiec naturalny pozyskiwany rabunkowo
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.