Muzeum II Wojny Światowej - dzień otwarty
9255 wyświetleń 1 września 2015 (150 opinii)76. rocznica wybuchu II wojny światowej była okazją do wpuszczenia gości na budowę Muzeum II Wojny Światowej. Zeszli oni 14 m pod ziemię, gdzie ustawiono kilkanaście eksponatów.
Więcej na ten temat
Opinie (150) 6 zablokowanych
-
2016-02-08 07:59
Nie na temat
Tunel pod Motlawa, cos innego niz kladka. Interesujace.
- 0 0
-
2015-09-02 11:31
Bałagan z przylęgającymi ulicami (1)
Szkoda tylko, że przyległe ulice Sukiennicza Plac Obrońców Poczty Polskiej itp to jest trzeci świat. Brud, śmieci, dziury w chodnikach jaką wizytówka będzie dojście do muzeum bo nie wyobrażam sobie żeby tam był dojazd w tej chwili jest problem z poruszaniem się samochodem. Mieszkańcy
- 3 0
-
2015-12-04 13:32
Pytając czemu?
takie dziury, brud kiła i mogiła na pierwsze pytanie odp. masz przed oczami :) bo na muzea i inne inwestycje puste idzie w bęben!
... poczytaj jeszcze o kosmodromie na pomorzu i agencji kosmicznej Polskiej hahah! Powaga!- 0 0
-
2015-09-02 11:10
baaaardzo mi się podobało (1)
wielki szacun dla inżynierów wykonawcoów tej budowy, z pasją i bardzo ciekawie opowiadali o wyjątkowości tej budowy, zwiedzanie na etapie budowy było ciekawą przygodą, bardzo jestem ciekawa efektu końcowego - architektonicznie wielkie wyzwanie. bardzo dziekuje za organizacje takiego wydarzenia, pozdrowienia dla wykonawców budowy
- 4 3
-
2015-12-04 13:29
Bardzo ciekawy projekt!
...wiecie dlaczego taka bryła nieregularna ?!? ... trudniej sprecyzować kubaturę! metraż (ile betonka poszło ,prętów itp.) ... ładnych parę baniek pójdzie boczkiem pozdrawiam panią zajaraną, zamiast tak się ekscytować sprawdź kieszenie!
- 0 0
-
2015-12-04 13:14
cóż za piękny kolejny beton !!!
..pięknie finansowany z naszych pieniędzy ... będzie utrzymywał kolejne rzeszę darmozjadów "prezesików z tysiącowymi wypłatkami" co miesiąc... oczywiście my stawiamy !!!
a co tam najwyżej śmieci lub wodę się podniesie! (czy wy ludzie dalej nie wiecie że te Miejskie pieniądze z kosmosu się nie biorą a my na to przyzwalamy!)- 1 0
-
2015-09-01 15:42
mistyfikacja (17)
Jak widzę kolejne filharmonie, muzea, teatry to odnoszę wrażenie, że rządzący tym krajem celowo zapewniają nam takie atrakcje by oderwać nas społeczeństwo od spraw naprawdę istotnych takich jak gospodarka, nasze zarobki, ceny paliw, służba zdrowia itd itp. Nie mam nic przeciwko budowaniu czy remontowaniu kolejnych dróg, autostrad czy choćby ścieżek rowerowych ale budowanie molochów tego typu czy ecs to dla mnie produkcja stołków dla rodzin rządzących i kolesiostwa.
- 82 84
-
2015-09-03 18:28
u nas nie ma już gospadarki ani przemysłu, jesteśmy niewolnikami we własnym kraju . Chesz kupic auto, pralke, lodówke, telewizor kupujesz zagrniczny bo polskich nie ma. napędzamy ale zagrniczne gospodarki
Ale z drugiej strony takie inwestycje są potrzebne bo teraz tylko z turystów można coś ściągnąć ale zeby przyjechali to muszą mieć do czego. Ja mając do wyboru urlop w Pcimie Wielkim lub w krakowie wybiore ten drugi bo tam jest chociaz co zobaczyć- 0 0
-
2015-09-03 02:29
Jasne gładkie drogi by mogły po nich jeździć wielkie braki a potem grill piwko i coraz większe brzuszysko to jest życie a nie jakaś tam muzyka, spektakl czy inne muzea dla pieknoduchow Tylko czym takiej życie sie różni od wegetacji
- 0 0
-
2015-09-03 02:19
Dyrektor
Dobrze, że Dyrektor już jest. Mam nadzieję, że jest zadowolony z wynagrodzenia.
- 0 0
-
2015-09-01 20:15
(1)
Zapomnoałeś moherze o pomnikach i kościołach !
- 4 3
-
2015-09-02 19:24
Kościoły budują z darowizn prywatnych i dochodów kościoła.
- 1 0
-
2015-09-01 21:10
Istotna istoto... (4)
Takie rozumowanie, jak w twoim komentarzu jest typowe dla ludu pracującego Korei Północnej: po co inwestycje z zakresu kultury, po co znać historię swej ojczyzny. Najważniejsze żarcie, egzystencja i rozmnażanie etc..
- 10 8
-
2015-09-02 00:14
ECS (i pewnie MIIWŚ) to jednorazówki! (1)
Po co iść tam drugi raz? Ściema nie kultura.
- 7 5
-
2015-09-02 11:49
Do Gdanska sadze, ze z tych kilku milionow turystow tez nie kazdy przyjezdza co roku
niech rocznie co 5-ty turysta pojdzie do muzeum. To bedzie okolo miliona zwiedzajacych...
- 2 1
-
2015-09-02 08:41
debilizm...
To własnie w Korei Północnej kultura i sztuka jest sterowana przez państwo tak jak teraz u nas
- 4 3
-
2015-09-02 02:07
Bzdura
Stocznia jest pelna nieuzywanych budynkow. To muzeum i ECS mozna zbudowac 5 razy taniej. Wykorzystujac istniejaca kubature, ktorej w Gdansku jest mnostwo i nie wiadomo co z nia zrobic.
- 5 4
-
2015-09-02 02:04
100% racji
Urzednicy trwonia pieniadze i zadluzaja miasta na potege. Dlug jest potem rozkladany czesciowo na spolki miejskie i egzekwowany na ludziach poprzez oplaty za dzierzawe wieczysta, podatki i oplaty za media. Klopoty ZUS i NFZ to tez bezposredni skutek bezmyslnosci urzednikow.
- 5 4
-
2015-09-01 20:27
I zobacz reakcję ciemnoty. (1)
Piszesz wedłóg mnie najczystszą prawdę, a ciemnota minusuje. Potem lamenty, że na to i na tamto brak pieniędzy. ale ciemnota j..ana nie liczy tych setek milionów przeznaczonych na takie badziewia.
- 6 12
-
2015-09-01 22:01
wedlUg
raczej....
- 5 0
-
2015-09-01 16:06
Jednego interesuje teatr, opera czy choćby książka lub kino (2)
A inny tylko myśli o cenie kiełbasy i czy wczasy w last minute będą poniżej kosztów poniesionych przez biuro podróży.
- 23 5
-
2015-09-01 16:37
Czyli dla osob myślących o teatrach, (1)
Powinno się wybudować jeszcze jeden teatr, pomiędzy Szekspirem a Wybrzeże,
tyle wolnego placu się marnuje a stołki czekają.- 10 17
-
2015-09-01 16:39
tym razem z otwierana piwnicą .
- 14 4
-
2015-09-01 15:53
Muzea mnoża się jak króliki , tylko eksponatów brakuje .
kto i za co to kidyś utrzyma .
- 16 14
-
2015-09-01 15:32
(10)
Mam nadzieję,że eksponatów tam będzie naprawdę dużo. Pisałem już kiedyś: figury woskowe najważniejszych osobistości tej wojny to byłoby coś niesamowitego. Macie duuuży budżet to zróbcie to.
- 80 13
-
2015-09-02 07:27
Byłam tam. (5)
Problemem jest i będzie woda przeciekająca ze ścian i podłogi.
Chyba jednak nie potrafimy budować w wodzie.- 2 0
-
2015-09-02 07:29
(4)
A po co budować w wodzie? Nawet najbardziej rozwinięte technologicznie kraje z najlepszą techniką nie budowałyby takiego czegoś w taiim miejscu.
- 8 0
-
2015-09-02 14:28
To prawda (1)
Sama tzw. Wanna kosztowała prawdopodobnie 100 mln.PLN
- 1 0
-
2015-09-03 18:19
ponad 300 mln. tak dla poprawki :)
- 0 0
-
2015-09-02 08:40
Tylko bantustany w rodzaju Niemiec czy Holandii budują podziemne budowle na podmokłych terenach.
- 2 0
-
2015-09-02 07:45
Ale gdzie indziej byłoby za tanio.
- 8 0
-
2015-09-01 15:52
(3)
Napisz krótko kogo byś tam widział bo jestem ciekawy.... Wujka Adolfa czy Józefa ?
- 9 7
-
2015-09-01 20:13
(1)
Obydwu nie powinno zabraknąć. To postacie negatywne ale historyczne,więc w czym problem?
- 12 0
-
2015-09-01 20:45
może marszałka Flaszkę-Głodzia? spóźnił się na wojnę, ale nie na aktimelka!
- 7 5
-
2015-09-01 15:57
Niestety,ale do główni aktorzy tej wojny. Musieliby się tam znaleźć.
- 18 2
-
2015-09-01 16:19
dlaczego tu, a nie na Westerplatte? (11)
jest nam potrzebne muzeum II WS i to bardzo. trzeba mówić Światu gdzie "to" sie zaczęło i jak wyglądało z naszej perspektywy. pytanie mam tylko kilka pytań- dlaczego to muzeum nie powstaje na Westerplatte? i musi być tak drogim w budowie i eksploatacji budynkiem tzn. podziemia na podmokłym terenie, przepompownie ścieków etc. Po co?
- 82 19
-
2015-09-01 16:59
Bo na westerplatte sie nie zaczelo (4)
- 4 2
-
2015-09-01 17:46
Westerplatte to wazne miejsce dla Polakow, ale nie dla calej II WS (2)
Nie tu wojna sie zaczela (kto nie wierzy, niech poszuka)
Nie tu wojna sie skonczyla
Nie tu byl punkt zwrotny w historii IIWS
Nie tu Polsca przegrala wojne
Nie tu zginelo najwiecej ludzi
Nie tu broniono sie najdzielniej*
* - absolutnie nie umniejszam zaslug i chwaly polskich Bohaterow z Westerplatte. Jednak byly inne, rownie (lub bardziej) heroiczne wyczyny.
Westerplatte jest ciekawym miejscem. Ma w sobie jakas magie. Jednak nie oznacza to, ze trzeba od razu tam stawiac muzeum. To muzeum ma byc zywe i czesto odwiedzane. W tym miejscu na pewno bedzie wiecej turystow, ktorym mozemy powiedziec prawde o wojnie.
Popieram w pelni miejsce. Nie moge sie doczekac otwarcia.- 9 3
-
2015-09-02 01:18
(1)
A Wałowa ma związek z wszystkimi wymienionymi faktami? I jest ważna dla całego świata?
- 5 1
-
2015-09-03 14:54
Jest blisko miejsc gdzie są turyści.
A jak chcesz by cię usłyszano idź do ludzi a nie chowaj się po kątach.
- 0 0
-
2015-09-01 17:30
Tak naprawdę to w1939r sie nie zaczelo
zapytaj Rosjan czy Amerykanow.
- 7 3
-
2015-09-01 21:02
Obrona Poczty Polskiej w Gdańsku coś Ci mówi????
Także moim zdaniem lokalizacja jest trafna. Tym bardziej że bliżej centrum, więc wiadomo że będzie łatwiej trafić.
- 5 6
-
2015-09-01 17:29
Spichlerze (1)
Idealną lokalizacją mogłyby być odbudowanie spichlerze, a właściwie kompleks spichlerze. Zniszczone w wyniku barbarzynskiego ostrzału Sowietów, przez Polaków odbudowanie.
- 7 3
-
2015-09-01 17:47
do wyspy spichrzow stad niedaleko
Jesli chodzi o mnie chyba wole, aby na Wyspie bylo bardziej biznesowo i turystycznie.
Jak dla mnie ta lokalizacja jest bardzo dobra. Pamietajmy, ze kiedys bedzie jeszcze niedaleko tunel pod Motlawa (z linia tramwajowa).- 5 4
-
2015-09-01 16:52
tu jest bardzo dobre miejsce (2)
gabrysiu drogi lub droga gabrysiu,
odpowiadam TU bo warto ożywić tę część Gdańska, tu jest najwięcej przyjeżdżających, poza tym ciekawa architektura może stać jednym z nowych symboli Gdańska. Poza tym takie muzeum nie może być zwykłym budynkiem w zwykłym miejscu. To zejście do podziemi wydaje mi się doskonałą metaforą bo ludzkość w czasie tej wojny zanurzyła się w otchłani... Szanuję Twoje zdanie ale uważam że nie cena jest tu najważniejsza to muzeum może mocno zmienić Gdańsk i niech nie wygląda tanio, tylko dobrze.- 14 19
-
2015-09-01 17:11
to b. niedobrze (1)
Jesli Gdansk pojdzie w kierunku kojarzenia sie z wojna.
Miasta staraja sie raczej kojarzyc sie z przyjaznoscia, wysokim poziomem zycia, edukacji i opieki zdrowotnej.
Takze z nowoczesnoscia, wygoda, spelnianiem potrzeb mieszkancow (np. Melbourne, miasta kanadyjskie), last but not least z BEZPIECZENSTWEM.
Niedobrze jak kojarza sie z wojna i dziwne jest tego celebrowanie (jakas deprecha czy co), zawsze wprowadza to jakis cien na wizerunku ...- 5 15
-
2015-09-01 17:17
nie wiem, czy Drezno czy Londyn (gdzie od zatrzesienia pomnikow wojennych) cierpia na tym wizerunkowo
- 16 2
-
2015-09-01 16:09
Jestem ciekaw którą wersję historii poznają zwiedzający. (6)
Czy tą, że zbrodnie popełniali Niemcy?
Czy tą, że robili to naziści?- 61 13
-
2015-09-03 13:35
Odtworzyłeś filme? Jak nie to radzę, odpowiada na to pytanie.
Jest jak należy i merytorycznie, pamięta zarówno o narodzie, który do tego doprowadził jak i systemie politycznym, który do tego doprowadził.
- 1 0
-
2015-09-02 08:08
Wojnę wywołali polscy nacjonaliści do których nie docierały rozsądne propozycję niemieckich nacjonalistów.
- 3 3
-
2015-09-01 16:58
aktualnie chyba nie ma watpliwosci, ze oficjalna wersja jest "niemieccy nazisci" (3)
Chocby "Niemieckie Nazistowskie obozy koncentracyjne" - nazwa narzucana przez polskie wladze.
- 14 1
-
2015-09-01 18:14
to raczej zgodne z doktryną naszego nowego Dudziaczka (1)
dzisiaj na Westerplatte głaskał Niemców
- 8 5
-
2015-09-01 20:24
Zniewiescialy lubi cmokać i jest to już jego nałóg. Głaskać też lubi?
- 4 4
-
2015-09-01 17:23
Rządzi Polską doktryna "polskość to nienormalność"
Tak powinno być z, ale czy tak będzie? Obawiam się, że zwycięży polskojezyczna "poprawność".
- 5 8
-
2015-09-01 15:47
ulubione imprezy lemingów gdańskich (16)
Dni otwarte albo zwiedzanie czegoś w budowie - ważne że za darmo. Potrafią w tym celu stać po sześć godzin, żeby dostać bilet wartości 3 PLN
- 88 36
-
2015-09-01 16:11
(9)
a niedlugo bedzie dzien otwarcia parasolu w twojej d*pie pisiorze
- 12 10
-
2015-09-01 17:27
ano bedzie (7)
bedzie POdgalanie brody budyniowatego imama.
- 8 6
-
2015-09-02 01:22
(2)
Budyń jest chasydem. Zapuszcza brodę a niedługo zapuści pejsy.
- 4 2
-
2015-09-02 09:28
(1)
A Duda ,czy Kaczyński to kim są Twoim zdaniem ? Poczytaj życiorysy tych Izraelitów !
- 2 0
-
2015-09-02 19:22
Może są Izraelitami ale nie chasydami.
- 0 0
-
2015-09-01 20:20
(3)
Jesteś typowym pisowskim wyborcą ! Głupota to delkatne określenie .
- 2 6
-
2015-09-02 05:11
a jaki jest typowy wyborca P.O.? (2)
Rozumiem,że wykształcony i inteligentny tyle tylko,że bardzo łatwy do zmanipulowania przez multimedia partyjne.
- 3 2
-
2015-09-02 09:26
(1)
Inteligentny człowiek nie słucha propagandy w RM i TV Trwam . Nie czyta bzdur w Gazecie Polskiej ! To jest manipulacja niewykształconych pisowców wierzących m.in. w zamach w Smoleńsku
Wyrazy współczucia !- 2 2
-
2015-09-02 10:32
masz racje wyrazy współczucia
Dla pisowców-tv trwam,gazeta polska Dla platformesów-tvn,gazeta wyborcza.Całe szczęście ja mam swój rozum i go używam,więc jak najdalej od tego typu polityki.
- 1 1
-
2015-09-02 05:05
masz racje bedzie wielkie otwarcie tyle tylko,że otwierającym nie będzie platforma.
- 1 1
-
2015-09-01 15:52
nie jestem przekonana, że to tylko gdańszczanie ;) (4)
ale ogólnie racja
- 17 6
-
2015-09-01 16:56
w starozytnej Grecji slowem "idiota" nazywano kogos, kogo nie interesuja sprawy publiczne (3)
Rozumiem, ze jak budujesz sobie dom, to tez nigdy nie jedziesz obejrzec?
To jest inwestycja publiczna. Co wiecej jest to emocjonalnie dla Polakow miejsce wazne. Gdyby nie to, ze nie bylo mnie w miescie z checia przeszedlbym sie zobaczyc, jak to muzeum wyglada.
Wykonczone mozna zobaczyc zawsze. W takim stanie jak teraz juz nigdy.- 13 6
-
2015-09-01 17:15
kobiety byly 100% idiotkami ;) (2)
Bo z definicji nie mialy praw publicznych...
- 3 9
-
2015-09-02 11:49
posiadac prawa, a interesowac sie to inna bajka (1)
- 1 0
-
2015-09-02 14:47
no wlasnie dlatego
sie nie interesowaly....
- 0 0
-
2015-09-01 16:00
akurat tu są wejściówki na konkretną godzine.
takze przeproś ładnie za swoją głupotę
- 11 3
-
2015-09-02 14:46
Ciekawa Bryła
Nie będę sie wypowiadał na temat eksponatów, których jeszcze nie widziałem. Widziałem za to projekt, i zapowiada się na jedną z najciekawszych brył architektonicznych, w Polsce, jak nie w europie. Zdecydowanie przyda się taki "landmark" w Trójmieście. ESC jest baaardzo specyficzne i choć mi się osobiście podoba to wiem, że wiele osób ma co najmniej "mieszane" uczucia co do estetyki budynku, Sea Tower, sorry jest po prostu brzydkie, posiada piękno szarego dreadnaughta z "Homeworlda" postawionego na d*pie. Czekam ze zniecierpliwieniem na koniec budowy.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.