Nowe lokomotywy dla podróżujących na Hel
8332 wyświetlenia 16 maja 2015 (124 opinie)Zmodernizowane lokotywy typu SM42 poprawią komfort i czas podróży na półwysep.
Więcej na ten temat
Opinie (124) 7 zablokowanych
-
2015-05-17 12:00
(4)
A nie lepiej linię z Redy do Helu zelektryfikować? i puścić SKMki i elektrowozy jak do Zakopanego mogło to być już dawno temu zrobione fucha goni furę
- 10 1
-
2015-05-24 22:36
i na helu w koncu mieli by prad :)
I na helu w końcu mieli by prąd :)
- 0 0
-
2015-05-18 07:14
Ale wtedy firma Zdzicha nie zarobilaby na remoncie lokomotyw
Jw
- 0 0
-
2015-05-17 18:21
A jak zainstalować słupy w piasku ? (1)
Mały wiaterek i wszystkie leżą .
- 1 3
-
2015-05-17 18:26
drut na Hel
Jakoś inne słupy na półwyspie się nie przewracają!
- 1 0
-
2015-05-16 21:23
Ech... gdzie te piękne czasy parowozów... (16)
Pamiętam tę rozbudowaną sieć kolejową tu u nas w pomorskim (kiedyś gdańskim):
-linia Pszczółki-Kościerzyna
-linia Wejherowo-Żarnowiec
-linia Wejherowo-Choczewo-Lębork
-linia Pruszcz Gd.-Kartuzy-Lębork
Piękne trasy kolejowe, poprzez nasze malownicze Kaszuby, a teraz rozebrane bądź nieczynne niestety...- 150 3
-
2015-05-18 21:30
zyja jeszcze tacy co jechali koleją do Opalenia?
- 1 0
-
2015-05-17 13:20
Wszystko to co zbudował cesarz, I RP i PRL przez 100 lat (2)
to udało się zapuścić i poniszczyć przez zaledwie 20.
- 18 2
-
2015-05-17 16:18
(1)
I RP budowała koleje?
- 6 1
-
2015-05-18 08:15
Tak, z ułańską fantazją :)
a
- 3 0
-
2015-05-16 21:40
Linie (4)
Nigdy nie było takiej linii jak Wejherowo-Żarnowiec. Do Elektrowni Wodnej "Żarnowiec" i do placu budowy elektrowni jądrowej owszem prowadziła linia kolejowa ale jako odgałęzienie w Rybnie Kaszubskim od linii Wejherowo-Choczewo-Garczegorze. To odgałęzienie powstało w związku z budową EJ i w połowie lat dwutysięcznych zostało rozebrane na wniosek właściciela czyli EWŻ.
- 10 8
-
2015-05-16 21:48
Do Adama: (2)
Kto wie o co chodzi ten wie w czym rzecz i nie czepiajmy się szczegółów.
Z Wejherowa można było dojechać koleją (w latach 90-tych) do Żarnowca i o to chodziło w komentarzu.- 26 1
-
2015-05-17 17:26
Nie można było. (1)
Linia kończyła się w Kartoszynie -- miejscu budowy elektrowni atomowej, odległej od wsi Żarnowiec o około 7 km.
- 3 1
-
2015-05-17 18:08
Może dokładniej , czyli ile metrów , centymetrów i milimetrów .
- 4 3
-
2015-05-17 13:21
A linia Kartuzy - Miechucino - i dalej na Lębork??
- 7 0
-
2015-05-17 08:37
(1)
I jeszcze szlachta-osieczna-smetowo czy starogard-skorcz....
- 9 1
-
2015-05-17 13:19
Szlachta-Osieczna-Smętowo tak tak tak!!! Obecnie w tej okolicy nawet PKS nie jeździ, prywatne busy tylko od poniedziałku do piątku, tory zarosły drzewami, a gdzieniegdzie już je nawet zalano asfaltem. Tak wygląda wykluczanie z cywilizacji tysięcy ludzi. Choć z drugiej strony - jest cisza, spokój i znów tu się widuje jelenie
- 7 1
-
2015-05-16 21:42
(3)
a do zarnowca jest/byla linia zelektryfikowana?
- 8 1
-
2015-05-16 22:35
(2)
Nie. Była w planach, ale w związku z kryzysem gospodarczym i rezygnacją z budowy Elektrowni atomowej zaniechano elektryfikacji.
- 7 9
-
2015-05-16 22:43
Była zelektryfikowana (1)
I nawet SKM z Gdańska jeździło przez może jakieś 2 lata.
- 18 1
-
2015-05-17 01:30
Słupy nawet chyba nadal stoją przy tej linii. Tory zarośnięte..
- 11 1
-
2015-05-16 21:54
Niestety - to us se ne vrati
Ale linii Wejherowo - Żarnowiec nie było,
co najwyżej Rybno Kaszubskie - Żarnowiec wybudowane do EJ,
ale było Wejherowo - Garczegorze,
Skórcz - Skarszewy - Starogard Gd.,
Swarzewo - Krokowa,
Morzeszczyn - Gniew,
tak gwoli ścisłości...- 12 4
-
2015-05-16 20:44
(6)
(...) Pytanie do znawców tych lokomotyw: to jak wcześniej maszynista określał swoją prędkość? Na oko, czy był już wcześniej jakiś prędkościomierz?
- 27 4
-
2015-05-18 15:43
prędkościomierz
Lokomotywy mają prędkościomierze lepsze niż te, które są w samochodach. Pokazują prędkość z dokładnością do 1 km/h. Na kolei nie ma ściemy. Jak jest ograniczenie do X, to się zwalnia do X. W przeciwnym razie są konsekwencje, a w razie wypadku jest naprawdę ciężko.
- 2 0
-
2015-05-17 14:16
Ano były prędkościomierze
Ale czy Ty wogóle wiesz co to znaczy kabina maszynisty? Ile tam jest zegarów i do czego służą? Przecież ledwo obsługujesz swojego smartfona...
- 8 1
-
2015-05-17 09:23
Liczyli w czasie jazdy, w określonym odcinku czasu, podkłady na torach. Znając odległość pomiędzy podkładami i czas obliczali prędkość. Proste!
- 11 1
-
2015-05-16 23:21
Wiązali supełki na sznurku
- 7 1
-
2015-05-16 21:26
Były, ale wyskalowane w cyrylicy.
- 6 7
-
2015-05-16 21:01
Wujek Google i opcja "grafika" prawde powie
- 5 2
-
2015-05-18 11:51
Ten news dotyczy lokomotyw czy podróży na Hel ?
Tak naprawdę podróżnego nie obchodzi jaka lokomotywa ciągnie skład w którym jedzie.
Co do podróży na Hel do brakuje podstawowej informacji jaki jest czas przejazdu.
Gdy ostatnio skorzystałem z usług PKP na trasie Hel Gdynia pociąg jechał 2 i pół godziny. Pociąg więcej stał niż jechał. Tragedia.- 1 0
-
2015-05-18 10:47
manewrówką na hel. a pompy wody i klima nadal nie działają
- 2 0
-
2015-05-17 09:47
Poczytajcie sobie o Macieju Górskim - projektancie kabin w Newagu (1)
To jest dopiero umysł, który może zaimponować. Facet ma dopiero 30 lat, a równolegle z Newagiem, gdzie już jest kierownikiem, cięgnie jeszcze drugi etat na Politechnice Krakowskiej jako wykładowca akademicki. Zdolny i pracowity - duże BRAWA!
- 10 1
-
2015-05-18 10:09
Za tę modernizacje też był odpowiedzialny?
Jeżeli to on zaprojektował bryłę kabiny dla tej modernizacji sm42 (kilka ładnych lat temu), to raczej nie powinien się do tego przyznawać..
- 0 0
-
2015-05-16 20:47
Wiadro farby i to ma być modernizacja? (4)
- 22 54
-
2015-05-17 14:26
skoro nie masz za grosz pojęcia (1)
to po co się wypowiadasz? To w sumie nawet modernizacja nie była, tylko budowa nowej lokomotywy na bazie wyremontowanej ramy, wózków i silników trakcyjnych starej lokomotywy.
- 4 0
-
2015-05-18 09:12
Silnik tez nowy. Polecam filmik na youtube, pokazane jest że tylko wózki i zbiornik paliwa pozostał ze starej lokomotywy.
- 0 1
-
2015-05-16 23:23
Czy ty kiedyś widziałeś lokomotywę /
- 7 1
-
2015-05-16 21:25
wlasnie dla takich ktorzy nie potrafia czytac ze zrozumieniem, dolaczono film do artykulu.
- 22 1
-
2015-05-18 09:03
od lat
Produkowane od lat 60 i oni je modernizują, rozumiem, że mają służbowe samochody Warszawa, też zmodernizowane...
- 2 1
-
2015-05-16 20:06
(12)
Złom z przed 40. lat, na Zachodzie taki złom nie jeździ, tylko w Polsce!
- 30 170
-
2015-05-16 21:13
Na Zachodzie to, na Zachodzie tamto. Słuchaj, ty zakompleksiony lizusie. (3)
Kupowanie nowego taboru kolejowego jest rzadko ekonomiczne. Nie ma żadnej różnicy między nowym i zmodernizowanym. Co najwyżej, nieistotne detale. Tabor kolejowy, gdy jest zadbany, wytrzyma pokolenia. Kupowanie nowego taboru kolejowego służy wyłącznie szpanowaniu.
Nie zadawaj głupiego pytania, dlaczego nie modernizuje się autobusów sprzed pół wieku. Tabor drogowy, nawet zadbany, zużywa się o niebo szybciej niż tabor kolejowy. Kupowanie nowego taboru drogowe jest uzasadnione ekonomicznie często. Kolejowego rzadko. Zadbany tabor kolejowy wytrzyma wiele pokoleń. Zadbany tabor drogowy najwyżej pokolenie.- 37 4
-
2015-05-18 08:57
AZJA przewodzi a nie zachód
Zachód upada, dla czego POlacy ciagle biorą przykład z tego co gnije ?
- 1 2
-
2015-05-17 09:29
Jaką miarą długości czasu mierzysz pokolenie? (1)
Innymi słowy, ile lat wg. ciebie trwa "pokolenie"? Cokolwiek to znaczy w twoim rozumowaniu.
- 2 6
-
2015-05-17 21:34
generation
pokolenie to zazwyczaj 20-30 lat
- 3 1
-
2015-05-16 20:17
(5)
w d..e byles g..o widzales. caly 'zachod' ktory znasz to ten z opowiadan belzebuba z torunia.
- 58 12
-
2015-05-16 20:48
Raczej komorka, bo to wg niego mamy złote lata (4)
- 9 14
-
2015-05-16 21:21
(3)
Paweł Kukiz, piosenkarz, czlowiek bez wyksztalcenia, alkoholik, bozyszcze mlodziezy bez wyksztalcenia i perspektyw. powiedzial, ze zwroci polske polakom i rozgoni to cale towarzystwo. idealny kandydat na prezydenta.
trzeba sie bylo uczyc to bys nie musial do wszystkiego polityki mieszac.- 22 15
-
2015-05-17 09:27
I dobrze Kukiz gada. W Polsce potrzeba nocy długich noży. (1)
- 10 1
-
2015-05-17 18:04
Znaczy się ty pójdziesz pod nóż. Jestem za!
- 2 2
-
2015-05-17 07:47
Yes I don`t
- 4 0
-
2015-05-17 07:18
No cóż, gów.. widziałeś.
W Niemczech jeżdżą pociągi, zmodernizowane, 40- a nawet 50-letnie. A gdzie są modernizowane? W Pesie i Newagu.
- 15 1
-
2015-05-16 20:30
Na zachodzie modernizuje się jeszcze starsze lokomotywy - to normalna praktyka!
- 41 2
-
2015-05-16 20:53
Świat to tylko Gdynia i Hel? (12)
Żeby Gdańszczanin dostał się do Helu, musi ślimaczyć się SKM do Gdyni. Przystanki co podwórko. Potem ślimaczyć się szynobusem, choć przystanki już co drugie podwórko. Aż tak ciasno na torach dalekobieżnych, by szynobusy jechały z Helu do Gdańska? Na krótszych odcinkach byłaby alternatywa dla SKM.
O Tczewianach nie wspomnę. Koniec świata, dzięki takiej polityce.- 49 39
-
2015-05-18 00:08
teraz szynobus "ślimaczy "się z Gdyni do Helu 1,5h
- 1 1
-
2015-05-16 21:26
(2)
a co maja powiedziec ci ze starogardu, oni tez by chcieli bezposrednio na hel.
- 10 3
-
2015-05-16 22:08
I do Paryża też. (1)
- 11 2
-
2015-05-17 18:04
A na lotnisko ?
- 1 1
-
2015-05-17 08:06
Wszystkie pociągi sezonowe ICC jeżdżą przez Tczew i Gdańsk , nie widzę żadnego problemu.
- 4 3
-
2015-05-16 21:23
(4)
Nazwy mieszkańców miast (gdańszczanka, tczewianin) pisze się z małej litery.
- 12 3
-
2015-05-16 21:55
Nie uznaję tej zasady. (3)
- 7 15
-
2015-05-16 22:08
(2)
I dlatego opanowanie przez Ciebie umiejętności pisania należy uznać za sukces.
- 16 4
-
2015-05-16 22:11
Czyli aby uzyskać Twój szacun, muszę być lizusem wobec jakiegoś urzędasa? (1)
Języki ewoluują. Tego nie zatrzymasz. Wiesz, że przed wojną pisało się "Angja", "kurjer", "puhar" etc?
- 4 9
-
2015-05-16 22:32
To prawda, tego nie zatrzymasz. A amelinum nie pomalujesz.
- 12 3
-
2015-05-16 21:43
Niby się zgadza... (1)
...ale chyba aż tak często na ten Hel nie jeździsz z Gdańska więc jeśli cię nie stać na auto to pozostaje zacisnąć zęby i się przemęczyć.
Nikt rozsądny nie uruchomi nierentownej linii, która będzie przewozić "powietrze".- 11 3
-
2015-05-16 21:54
Hel i Gdańsk to miasta turystyczne. Większość miast po drodze coś znaczy.
Jako alternatywa dla SKM na krótszych odcinkach przy odpowiednim PR, winno się sprawdzić.
- 4 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.