Prezes Fundacji Pojednanie o polsko-niemieckich obchodach wybuchu II wojny Gdańsk 31.07.2019
1029 wyświetleń 31 lipca 2019 (1410 opinii)Edward Ćwierz, prezes Fundacji Pojednanie opowiada o wspólnych polsko-niemieckich planach obchodów wybuchu II wojny światowej w Gdańsku.
Więcej na ten temat
Opinie (1410) ponad 200 zablokowanych
-
2019-08-01 14:25
Niestety z fantastycznego Miasta POtrafiliście zrobić ściek i to nie tylko wlewając odchody do Motławy. Mówienie dziś "jestem z Gdańska" zawstydza... a jestem nim od urodzenia i nigdy nie planowałam być skądś indziej ...dziś mam wrażenie, że toczymy walkę o przyznanie nam wszystkich możliwych nagród związanych z i**otami i głupotą... bardzo przykre, ale to nie były ostatnie wybory trzeba po prostu się zmobilizować i wyraźnie pokazać przy urnach w jakiej Polsce chcemy żyć
- 22 3
-
2019-07-31 20:23
(2)
W niedzielę 1 września polsko-niemiecka delegacja pojawi się o godz. 4.45 na Westerplatte, by wziąć udział w 80. rocznicy wybuchu II wojny światowej. Na godz. 15 zaplanowano Marsz życia, czyli radosny pochód, który rozpocznie się nieopodal Teatru Szekspirowskiego. Stamtąd uczestnicy marszu przejdą pod Bramę Zieloną, gdzie zaplanowano koncert, tańce i wspólne świętowanie. To byl pierwotny tekst na gdansk.pl . Niestety nie przemyslany i niefortunny. Nie ma co sie obrazac i wymigiwac od odpowiedzialnosci za te slowa tylko najzwyczajniej przeprosic za blad, pani Dulkiewicz. W przeciwnym razie prosze sie podac do dymisji.
- 48 0
-
2019-08-01 14:21
Ale to nie o słowa chodzi tylko o czyny! Panna Prezydentka twierdzi, że pomyłkowo określiła zaplanowane działania jako imprezę , ale sam plan "świętowania" się nie zmienia - i to jest dla nas wstyd!
- 4 0
-
2019-07-31 20:51
Aby się podać do dymisji trzeba mieć HONOR
- 10 0
-
2019-08-01 14:20
Ale numer ale jaja będzie disco dulcynea z niemcami spiewała
- 15 1
-
2019-07-31 19:37
(1)
Jest to absolutny skandal, radosny korowód? Rozumiem że dla upamiętnienia pochodu polskich pocztowców 01.09.1939? Piękna i szczytna to nowa tradycja ...
- 39 3
-
2019-08-01 14:19
ja mieszkam 40 lat w Gdańsku, będącym miastem polski, a nie Wolnym Miastem
- 3 0
-
2019-07-31 18:08
Rocznica wybuchu wojny (2)
Czas by dzień rocznicy wybuchu wojny był dniem pojednania. Rozgrzebywanie wydarzeń przeszłości do niczego nie prowadzi. Warto by wysłuchać tego co mówił papież Franciszek : nie można oceniać zdarzeń z przeszłości dzisiejszą miarą.
- 0 36
-
2019-08-01 14:18
Świetnie!
Więc nie mierzmy dzisiejszą miarą, mierzmy miarą ówczesnych ofiar!
- 1 0
-
2019-08-01 14:16
co innego pojednanie, a zupełnie co innego radosne świętowanie i tańce...
- 2 0
-
2019-07-31 19:32
oj Gdańszczanie! Gdańszczanie! macie swoją pania prezydent he he (1)
" bravo"
- 44 2
-
2019-08-01 14:18
raczej Gdańszczanie i Gdańszczanki macie swoją Pannę Prezydentkę
- 3 1
-
2019-07-31 18:46
skoro na stronie gdansk.pl (4)
zmieniono treść tzn., że zrozumieli błąd i go poprawili.
Ale pan/(pani?) podpisane km będzie to wywlekać dla zrobienia zadymy? Bo innego w tym celu nie widzę.- 6 37
-
2019-08-01 14:17
zmieniono treść wyłącznie dlatego, że oburzenie społeczne przerosło ich przewidywania, to nie znaczy, że zmienili plany czy sposób myślenia
- 5 0
-
2019-07-31 19:50
(1)
Zrozumieli błąd? Miasto idzie jednak w zaparte ze źle słowo Polaka podzielilo Europe. Idą dalej ta droga ... tylko patrzeć jak usłyszymy o polskich obozach zaglady
- 8 1
-
2019-08-01 00:27
Nuuuda panie. Ile jeszcze spłodzisz komentow na nocnej zmianie ???
- 0 5
-
2019-08-01 00:21
Bez zmian
Zmienili kilka przymiotników w opisie, natomiast scenariusza nie!
- 5 1
-
2019-08-01 01:48
von Dülkievitsch niech zatańczy ten swój taniec. (2)
Niech pokaże jak tańczyć w rocznicę wybuchu II WŚ. Chcę zobaczyć ten taniec. Niech go umieści na You Tube. Prosimy o to. Berlin kazał. Trzeba tańczyć. W Auschwitz też była orkiestra. I grała.
- 45 0
-
2019-08-01 12:37
(1)
A Grzelak na czworakach niech merda ogonem z jęzorem na wierzchu. Może babcia Makrela doceni i da kostkę cukru.
- 3 0
-
2019-08-01 14:07
otrzymają słowa aprobaty na twitterze od rudego i wpadną w błogostan, będą wniebowzięci
- 3 0
-
2019-08-01 08:08
wśród honorowych gości (3)
jakoś nie czytam i nie słyszę: polskich władz państwowych, polskiego wojska, polskich kombatantów wrześniowych...
czyli to raczej taka bibka w stylu Ribbentrop-Mołotow?
takie bardziej pojednanie poradzieckich postkomunistów z posocjalistyczno-narodowymi niemieckimi marksistami?
tylko dlaczego w Gdańsku?- 46 2
-
2019-08-01 13:40
wieczorem omówienie szczegółów Nord Stream 3
i tęczowego korytarza Berlin-Kaliningrad, którym będą mogły poruszać się wolne czołgi, dar wschodu dla nowej armii ponadnarodowej Europy.
Tęczowi wszystkich krajów łączcie się!!!- 3 0
-
2019-08-01 08:46
czy myśmy się już raz nie pojednali?
jakoś w 1934 chyba, podpisaliśmy pakt o nieagresji, a jakoś nie widzę, żeby niemcy popierali nas w UE
- 7 0
-
2019-08-01 08:24
tu będzie
nowa "połowa drogi"?
- 5 0
-
2019-07-31 12:37
A może czas wreszcie pogodzić się z faktami? (42)
80 lat od wybuchu wojny?
Niemcy są naszym największym partnerem gospodarczym.
Większość Polaków jeździ niemieckimi samochodami.
Najwięcej Polaków wyemigrowało po wojnie właśnie do Niemiec.
Najwięcej w Polsce wydają turyści z Niemiec.
Jedyne sensowne czołgi jakie ma teraz polska armia to niemieckie Leopardy.
Itd. itp.
Polsko - niemieckie pojednanie już od dawna jest faktem dokonanym, wbrew temu co próbuje wciąż podsycac Kaczyński ze swoimi pacholkami.
I tyle.- 31 298
-
2019-07-31 14:44
Odpowiedz (4)
Czy jeśli ktoś wymordowałby całą twoją rodzinę, spalił dom, zabrał cały majątek, twój warsztat który dawał ci pracę a po kilku latach przyszedł do ciebie że możesz u niego pracować w twoim tak naprawdę warsztacie pojednałbyś się z nim? Czy razem byście świętowali to wydarzenie?
- 31 2
-
2019-08-01 00:34
(2)
A dziadkowie nie zza Buga?
- 1 8
-
2019-08-01 00:41
(1)
Jak dla mnie moga byc nawet z Marsa.
Co za argument .....- 8 0
-
2019-08-01 13:26
Ano bardzo ważny, bo zostali ukształtowani przez ludy wschodu.
- 0 0
-
2019-08-01 00:47
Człowieku, halllllo. Tu XXI wiek.
Wojna juz była i minęła. Życie trwa i jest przefajne. Ilez mozna gadac o przegranych wojnach.- 0 17
-
2019-08-01 13:21
I dlatego czas rozpocząć świętowanie wybuchu napaści Niemiec na Polskę? Gratuluję logiki.
- 4 0
-
2019-08-01 10:35
Tatuś był Niemcem a mamusia polka co nie
Tylko który to Niemiec był do dziś nie wiesz.
- 4 0
-
2019-07-31 15:50
Rząd jeździ i rozbija niemieckie limuzyny, a Janusz marzy o Passacie lub Audiku (1)
Niemcy źli, ale Autos gut, sehr gut Autos.
Ja ja, bitte ein Auto fir miś.- 1 21
-
2019-08-01 09:00
Tak, to tańczmy i radujmy się....
- 6 0
-
2019-08-01 08:58
Masz rację, ale czy to znaczy, że mamy świętować i tańczyć w rocznicę rozpętania przez nich wojny?? Świętować i tańczyć to można na weselu, po wygraniu turnieju, konkursu - ale cieszyć się z zabicia milionów ludzi i zniszczenia Europy??
- 6 0
-
2019-08-01 07:28
Polska - Niemcy
Jasne że wymiana handlowa Pol-Nie się rozwija, nikt tego nie kwestionuje. Nie znaczy to jednak że mamy zapominać o historii i wywijać tańce na grobach poległych w dniu czczenia ich pamieci
- 8 0
-
2019-07-31 22:47
ja torozumiem (1)
ale tańce, wspólne świętowanie wybuchu wojny!? Dulczessa ładnie pojechała z tematem.
- 10 1
-
2019-08-01 01:26
Spadaj.
- 0 3
-
2019-07-31 22:31
Królik (1)
Najwięcej w Polsce wydają turyści z Niemiec bo przyjeżdżają do fatherlandu!
- 0 3
-
2019-08-01 00:42
No i ?
To zle czy dobrze maly polakówu ?- 0 5
-
2019-07-31 14:38
(1)
Wprowadzają przepisy blokujace rozwój polskiej gospodarki, takie same promuja w uni.
Bo nie ma wyboru żeby kupić inne, rynek jest zasypany wieśwagenami.
Najbliżej za lepszą kasą, z tamtąd dalej do Kanady, Franci, USA.
Wydają co ukradli.
Kupowanie złomu na lobbowanych przetargach, jak tramwaje i autobusy. W naszych leopoardach kadłub jest tylko niemiecki. Orginały na ćwiczeniach nato obrywają od potuningowanych naszych.- 16 1
-
2019-07-31 23:52
Przedawkowales propagande pisu ziomkotrollu.
- 0 10
-
2019-07-31 15:10
nie ma pojednania, niemcy musza wypłacić reparacje za zniszczenie kraju i wymordowanie milionów Polaków (1)
i mam gdzies ich czołgi, turystów i samochody
- 24 1
-
2019-07-31 23:40
Jasne ..... Polak tylko kombinuje skad i od kogo hajs wyskubać.
- 1 11
-
2019-07-31 19:48
(1)
To Ty się pogódź z faktami, a te są takie że Niemcy od lat 70 tych próbują się wymiksować z odpowiedzialności za wojnę i zrzucić ją na kraje Europy Środkowej i Wschodniej, w tym na Polskę. W tym celu zostały wynajęte najwieksze firmy marketingowe. To są fakty. Wierzchołek góry lodowej. Poczytaj trochę książek zamiast żółtych pasków.
- 16 2
-
2019-07-31 23:39
Ludzie zacznijcie zyc terazniejszoscia. Po cholere to maglować do usrania.
- 0 8
-
2019-07-31 19:53
fakty ekonomiczne a fakty historyczne
Oczywiście pamiętamy że na odbudowę Niemiec po II wojnie poszły miliardy dolarów, a Niemcy są jak widać gospodarni... nic dodać nic ująć taki naród takie wychowanie.
Z kim mamy handlować jeśli nie z Niemcami. U nas Sowieci wywozili resztki fabryk do siebie a Niemcy krok po kroku lizali swoje wojenne rany taki naród, takie wychowanie
Pamiętamy że to Niemcy wywołali wojnę, to Niemcy zaczęli masowo zabijać narody bez skrupułów dokumentując swoje zbrodnie /przecież wszystko musiało być według niemieckiego porządku/ Pamiętamy o naszych Ofiarach Europa też pamięta I i II wojnę światową i kto ją zaczął- 9 1
-
2019-07-31 13:03
(6)
Przecież ta partia robi to celowo. Cala jej polityka to sianie nienawiści. Wskazuje ludziom cel
i mówi "ich można nienawidziec". Nie wsytdzcie się swojej nienawiści. Nienawidziec jest dobrze.Do czego doprowadzila nagonka na Adamowicza. Teraz to samo do Dulkiewicz - krowka ,dulcyneea, panna z dzieckiem itp. Ciekawie, ze biskupi 20 lat po wojnie przebaczyli, a pis nie moze po 80 latach. Jak sie nie ma programu , to najlatwiej im wychodzi szczucie i nienawisc. TYM sa wybtni wystarczy popatrzec wystąpienia sejmowe prezesa, Pawlowicz i inych.- 9 39
-
2019-07-31 19:04
Przecież to nie chodzi o przebaczenie, a o szacunek do ofiar i własnej historii. To takie trudne?
- 18 1
-
2019-07-31 17:12
Bóg - wybacza.
Kościół - niekiedy, zależy od profitów.
pis - nie wybacza nigdy!- 3 13
-
2019-07-31 15:53
budynia załatwił szaleniec z powodu fatalnej organizacji owsikowej imprezy, a nie nagonka
a świety to on nie był
- 27 2
-
2019-07-31 13:32
Wybaczyć, a zapomnieć to dwa różne tematy.
Jeden nie wiąże się z drugim.
- 26 0
-
2019-07-31 13:08
kolejna (1)
wypowiedz nie w temacie.
- 19 2
-
2019-07-31 13:22
nie rozumiesz tematu
- 1 10
-
2019-07-31 18:54
Ale to nie ma nic wspólnego z godnym świętowaniem i upamiętnieniem wielkiej tragedii narodowej.
- 9 1
-
2019-07-31 18:49
ja jeżdżę japońskim
ale Japonia nie była w czasie IIWŚ po naszej stronie. I co teraz?
- 6 0
-
2019-07-31 12:40
Pan Grzelak (3)
kazał napisać?
- 36 5
-
2019-07-31 12:50
A co pan Jarek kazał odpisać ? (1)
- 6 27
-
2019-07-31 18:41
A co wspólnego ma pan Jarek z panem Grzelakiem juniorem?
- 10 2
-
2019-07-31 12:50
Pana Grzelaka wraz z całą resztą polityków ze wszystkich stron mam gdzieś.
Zwróciłem uwagę na fakty.
I tyle.- 7 19
-
2019-07-31 18:28
,, porąbało Cię
Zydom zasugeruj ,, takie fakty,, zjedliby cię zywcem , oni dbaja o swoją historię i pamięć , a ta gdanska marionetka niczym nie rózni się od sióstr Godlewskich , wstyd Gdanskowi przynosi
- 16 2
-
2019-07-31 14:42
Więc mamy z tego powodu tańczyć?!
- 15 1
-
2019-07-31 14:06
To nie ma nic wspólnego z pojednaniem to brak szacunku dla zamordowanych wstyd I hańba
- 32 2
-
2019-07-31 13:02
Ma Pani/Pan
rację,tylko nie ma to nic wspólnego z tematem,tj.rocznicą wybuchu wojny.
i po co ten Kaczyński.
rozumiemy ,że Pani/Pan pachołkiem nie jest
Pozdrawiam- 12 1
-
2019-07-31 12:40
miara krzywd jest zbyt duża (1)
za 500 lat nie odpłacą za to, co zrobili naszemu narodowi
- 40 6
-
2019-07-31 12:51
Nawet z a zylion zylionów lat też nie.
- 6 13
-
2019-07-31 12:44
Co ma jedno z drugim
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.