Rowerzyści ignorują znak stop
991 wyświetleń 4 sierpnia 2020 (932 opinie)Powracamy do tematu sprzed paru tygodni. Sprawdzamy czy rowerzyści wyciągnęli jakieś wnioski i stosują się do znaku stop.
Więcej na ten temat
Opinie (932) ponad 50 zablokowanych
-
2020-07-08 09:37
Spot znany jest z różnych kuriozow (2)
W Spocie jest ograniczenie prędkości rowerów do 10 km/h, na załączonym filmiku nie widać żeby ktoś się do tego stosował. Należy przypuszczać ze niebawem DDR w Spocie zostaną zmodernizowane przez wymianę nawierzchni na bruk nieszlifowany
- 9 3
-
2020-07-11 09:37
te 10 km/h tam też jest? bo wydawło mi sie że tylko przy łazienkach południowych
- 0 0
-
2020-07-10 09:37
To ograniczenie to jest jakiś absurd. Jadąc tak wolno zaczyna już być ciężko utrzymać prosty tor jazdy.
- 0 0
-
2020-07-08 09:09
(4)
Zrobić tam szykanę wymuszającą zejście z roweru i problem zostanie rozwiązany.
- 24 3
-
2020-07-08 09:19
(1)
Przecież tam są właśnie szykany. Do tego jest strasznie wąsko. Znak stop to po prostu nadgorliwość i szukanie winnych wśród rowerzystów jadacych w 98% nie wiecej niż 15kmh.
- 3 2
-
2020-07-11 09:36
prawda jest taka że tam się lekko zwalnia a bardziej zwolnić trzeba wyłącznie jak jedzie rower z przeciwnej strony
jak nic nie jedzie można przejechać bez problemu 25 km/h
- 0 0
-
2020-07-08 13:31
szykanę dla tych pajacykówe z żagielkami?
- 1 1
-
2020-07-08 09:11
A Święta Przepustowość?!?!!!11!!1!
- 1 0
-
2020-07-10 15:20
Znak STOP przed przejściem który prowadzi to zamkniętej bramy, prywatnej posesji?
hmmmmm czy ja też mogę sobie zamówić takie "prywatne przejście ze stopem" ?
- 3 2
-
2020-07-08 20:34
art. 26 ust. 1 PoRD (2)
art. 26 ust. 1 PoRD kierujący rowerem (bo rower to pojazd, prawda) ma także ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na przejściu (identycznie jak kierowca auta, wiadomo)
tyle w temacie
nie zapitalamy na pasach tylko puszczamy pieszych.
dociera?- 5 6
-
2020-07-10 13:26
No tak ale tu problem jest ze znakiem STOP, a nie z pierwszeństwem
- 2 0
-
2020-07-08 21:40
jest też artykuł zakazujący wchodzenia pod nadjeżdżający pojazd zakazujący wejścia zza przeszkody boiegania przystawania obowiązek upewnienia się czy nie nadjeżdża pojazd mam pytanie mendo dlaczego nie mówisz o tym?Czy te przepisy zostały unieważnione?
- 4 4
-
2020-07-09 06:32
Na tym filmie kilkanaście osób złamało (2)
przepisy ruchu drogowego. Każdy z nich powinien zostać ukarany mandatem. Film jest bezpośrednim dowodowem dla policji. Dlaczego policja nie reaguje i nie rozpoczyna poszukiwań tych drogowych piratów?!!!!
- 3 6
-
2020-07-10 13:25
a właśnie że nie. znak stopu z definicji dotyczy najbliższego skrzyżowania, a nie przejścia
- 2 0
-
2020-07-09 08:17
film tez jest baranie dowodem w sprawie zagrażającego bezpieczeństwu i bezprawnemu oznakowaniu trafi gdzie trzeba już niebawem może w Warszawie się zajmą bezprawiem drogowym w śmierdzącej korupcją sopockiej wiosze
- 3 1
-
2020-07-09 19:02
Rowerzyści oburzeni znakiem stop? (2)
Brak znaku uplynni ruch? A co z ruchem samochodowym? Przecież do tej pory byli przeciw A teraz jak ich dotyka ten problem to wielkie Auuuuu.... buhahaha
- 2 3
-
2020-07-10 13:07
a widziałeś gdzieś znak stop przed przejściem na jezdni?
do tego przed przejściem prowadzącym tylko do prywatnej posesji?
przejściem które niemal przez cały rok kończy się na zamkniętej bramie?
a znak stop jest cały rok cały dzień całą noc.- 2 0
-
2020-07-09 20:40
głupku n jezdniach stopy nie stanowią prywatnych tabliczek na posesjach
- 1 0
-
2020-07-08 07:08
Biednemu rowerzyście znak stop przeszkadza (43)
..w płynnym ruchu! No weźcie mnie bo pęknę! Niech ja też zacznę używać takiej logiki prowadząc mojego blachosmroda!
Rowerzyści to jednak łby zakute. Zmienić prawo! Obowiązkowe szkolenia i OC!- 278 61
-
2020-07-10 12:20
Kazdy piszacy o obowiazkowym OC dla rowerow jest i**ota i tu nie ma po prostu mowy o pomylce.
- 0 0
-
2020-07-08 07:12
(4)
Każdy rower powinien mieć też obowiązkowy przegląd.
- 10 8
-
2020-07-10 10:10
i silnik TDI
- 0 0
-
2020-07-08 12:21
Zaraz po tym, jak zaostrzymy warunki przejścia przeglądu dla samochodów.
Jakim cudem tedeik zostawiający za sobą czarną chmurę może dalej jeździć?
- 3 2
-
2020-07-08 08:59
Raczej każdy rowerzysta.
- 6 2
-
2020-07-08 07:44
ta a może jeszcze obowiązkowy przegląd butów dla pieszych?
- 9 8
-
2020-07-08 18:36
dzi
widać , że nigdy na zwykłym rowerze nie jezdziłaś(łes)
- 0 1
-
2020-07-08 07:12
(35)
Nic dodac, nic ujac. Najbardziej roszczeniowa grupa na drogach i najbardziej ignorujaca wszelkie przepisy ktore im nie odpowiadaja. Przejzdzanie na czerwonym obserwuje codziennie, przejzedzanie po pasach tak samo, a czasmi obie rzeczy jednoczenisnie. I jeszcze maja czelnosc rzucac krytyke w kierowcow.
- 45 11
-
2020-07-08 07:47
(1)
A teraz pomyśl, że duża część tych ludzi ma prawo jazdy i jeździ też samochodem... To jest dopiero przerażające.
- 13 1
-
2020-07-08 15:41
przerażające jest to, że większość kierowców nie rozumie przepisów i nie wie kiedy można stawiać znaki STOP
- 2 2
-
2020-07-08 08:04
(11)
ciekawe jak kierowcy respektują przepisy drogowe jadąc samochodem.
Na pewno jadą 50 km/h w mieście, nie wyprzedzają na podwójnej ciągłej i zatrzymują się przed zieloną strzałką....taa, już to widzę...na czerwonym też nigdy nie przejeżdżają, pff, śmiechu warte- 5 14
-
2020-07-08 08:29
doktorek (8)
Ale Kolega widzi różnice skali? JEDEN znak stop w miejscu niebezpiecznym vs miliony stopę dla aut?.
Dlaczego rowerzyści ( większość przynajmniej) potrafią się zastosować do stopu na ścieżce rowerowej przy mostku na skrzyżowaniu TraktuswWojciecha i Starogardzkiej w Gdańsku? Bo wiedzą że w starciu z autem nie mają szans i prawo nie stoi po ich stronie w tym momencie. Święte Krowy i tyle. Przeraża mnie to bezmózgowie nota bebe często Ci rowerzyści są też kierowcami i pieszymi, ale tylko zmieniają rolę to jakieś klapki na oczy i w mózgach im się przestawiają...- 13 2
-
2020-07-08 09:14
A może dlatego, że na wale stop stoi zgodnie z przepisami (6)
Tan. Na skrzyżowaniu z drogą. A nienorsed przejściem... Znak stop nie służy do tego, nie jest postawiony zgodnie z przepisami PoRD...
Oddzielną kwestią jest brak przepuszczania pieszych na tym przejściu... Od 01.07 piesi mają pierwszeństwo nawet przed wejściem na pasy... I dla czepliwych: jest oznaczenie poziome, jest to przejście dla pieszych...- 3 5
-
2020-07-08 11:33
do Rowerzysty (2)
Póki co pieszy NIE MA pierwszeństwa przed wejściem na pasy. Przepis ten faktycznie miał wejść 01.07, ale się nie udało. Kiedy to nastąpi niewiadomo.
- 4 1
-
2020-07-08 13:10
Wiem... (1)
Zreflektowałem się po publikacji komentarza. I tak, z czystej kultury przepuszczal bede ludzi, czy to na rowerze czy aucie: mi nadrobienie "straty" zajmuje kilka chwil a pieszy może stać dłuższą chwilę.
Inna kwestią są w dalszym ciągu wtargnięcia na DDR:(- 4 0
-
2020-07-08 14:53
Racja, przepisy przepisami a kultura kulturą
Oby więcej sympatycznych rowerzystów było:)
- 3 1
-
2020-07-08 12:55
Nie. Piesi nie mają pierwszeństwa. To nie weszło (znowu)
- 1 1
-
2020-07-08 12:53
nie mają pierwszeństwa od 1.07 nic się nie zmieniło przepisów nie wprowadzono
- 1 0
-
2020-07-08 11:10
Piszesz do psów Pawłowa. Znak mu postawią przed drzwiami mieszkania, to nie wyjdzie. Znak, to znak!
- 4 3
-
2020-07-08 12:52
ale jakie to jest niebezpieczne miejsce?Przez 8 czy 9 miechów ta szopa d**ilu jest zamknięta rozumiesz?A znak wisi okrągły rok
- 1 2
-
2020-07-08 08:16
(1)
I to ma być usprawiedliwienie dla rowerzystów, którzy nie przestrzegają obowiązujących zasad?
- 16 3
-
2020-07-08 12:51
i to ma być usprawiedliwienie matole dla stawiania znaków na rympał?
- 1 2
-
2020-07-08 07:30
Ciekawe... (20)
Jak by tu szanowni komentujący zachowali się, gdyby np na Grunwaldzkiej postawiono stop przed przejściem dla pieszych... Już widzę, jak każdy samochód po kolei zatrzymuje się...
A propo władz Sopotu, czekam z niecierpliwością jak postawią znak D-9, skoro maja własne interpretacje zasadności znakow...- 11 19
-
2020-07-08 07:40
(14)
Um, tak, jakby kierowcom postawic znak stop na grunwaldzkiej przed przejsciem, to owszem zatrzymywaliby sie.
- 21 10
-
2020-07-08 08:16
(10)
Znaki "Stop" stoją w wielu miejscach - i trzeba je respektować. Jestem kierowcą i rowerzystą - i nie rozumiem problemu. Jest "Stop" - zatrzymujemy się i tyle. Czy na skrzyżowaniu czy przejeździe kolejowym rowerzysta też może ten znak sobie pominąć? Nie.
Dodam, że rowerzyści nader często zapominają o przepuszczaniu pieszych i ten znak wcale mnie nie dziwi.- 22 5
-
2020-07-08 08:49
Gdybyś miał prawo jazdy zrobione a nie kupione (8)
Byś wiedział, że B-20 obowiązuje w połączeniu z oznakowaniem poziomym.
- 5 13
-
2020-07-08 12:59
Gdybyś miał prawo jazdy zrobione a nie kupione (1)
Byś wiedział, że przy braku oznakowania poziomego do B-20 obowiązuje cię zatrzymanie się w miejscu zapewniającym najlepszą widoczność.
- 1 4
-
2020-07-08 14:33
na skrzyżowaniu. PdP skrzyżowaniem nie jest.
- 3 2
-
2020-07-08 08:57
Tobie prawo jazdy kupiła mama za osełkę masła i gęś. (1)
- 7 5
-
2020-07-08 14:32
a Ty za usługi świadczone ciałem
moderatorze, Twoje wypowiedzi łamią regulamin. Przestań rżnąć głupa.
- 2 2
-
2020-07-08 09:09
To żeś się popisał... (3)
Jak nie ma wyznaczonej linii ciągłej w poprzek drogi, to zatrzymujesz3 się przed znakiem...
- 10 4
-
2020-07-08 12:54
Warunki techniczne mówią co innego
No ale kto by się przepisami przejmował
- 3 1
-
2020-07-08 12:49
a znaki B20 d**ilu żałosny stawia się tylko w określonych miejscach znasz może palancie miejsce gdzie wyjazd ze składu węgla jest uprzywilejowany względem przelotowej ulicy?
- 4 2
-
2020-07-08 12:23
EEE?
2. Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym w tym celu miejscu, a w razie jego braku - w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem.
- 5 0
-
2020-07-08 12:48
zatrzymujey się i tyle przed zamkniętą bramą o 1 w nocy brawo kretynie
- 1 2
-
2020-07-08 08:30
Po co zaklinać rzeczywistość? (2)
Większość kierowców co najwyżej zwalnia na stopie...
- 4 5
-
2020-07-08 09:01
Nie zaobserwowalem - chyba ze to w pana/i rodzinie taka moda (1)
- 5 2
-
2020-07-08 09:11
Uwielbiam merytoryczną wypowiedź
I oczywiście atak ad persona, by zwiększyć wagę argumentu...
Jak kiedyś będę się nudził, to stanę i będę zliczał ile aut się zatrzymało na stopie niedaleko mnie, nie ze względu na ruch na głównej, a dlatego że jest znak stop.- 3 4
-
2020-07-08 09:16
(4)
Na Grunwaldzkiej są światła, które umożliwiają pieszym bezpieczne przedostanie się przez jezdnię. Tak trudno to zrozumieć? Gdy zamiast znaku stop pojawi się sygnalizacja świetlna, to rowerzyści będą bardziej zadowoleni?
- 7 1
-
2020-07-08 12:51
(3)
znaków stop się nie stawia i**oto by ułatwiać pieszym przejście przez jezdnię dotarło? Tak i**oto byliby zadowoleni bo ta twoja sygnalizacja przez 300 dni w roku byłaby nieczynna tak jak ta szopa dla tych kretynów z żagielkami jest nieczynna przez większość roku
- 1 4
-
2020-07-08 13:23
(2)
Oho, gatki na rowerku za mocno w rowek weszły XD
- 4 2
-
2020-07-08 14:10
(1)
żagielek palancie uniemożliwia normalne przejście przez .ścieżkę?
- 1 3
-
2020-07-08 14:16
Żagielek jak żagielek, ale dobrym masztem można rowerzyście przez durny łeb przywalić. Polecam.
- 2 1
-
2020-07-09 22:23
(1)
Postawić policjanta albo strażnika miejskiego i wyciągać konsekwencje zgodnie z taryfikatorem 100zł i 2 punkty karne. Jeżeli rowerzyści chcą być traktowani tak jak inni użytkownicy to powinni wiedzieć że mają na drogach nie tylko prawa ale i obowiązki
- 3 3
-
2020-07-10 10:49
postaw postaw baranie jak poleci ileś odwołań i odpowiednie wnioski o przekroczenie uprawnień skończy się zabawa
- 1 0
-
2020-07-08 11:27
Rowerzyści ignorują pieszych na takich przejściach. Wulgarnie wyzywają, (2)
co widać szczególnie na Siedlcach. Znak "stop" przed przejściami jak i ograniczenie prędkości do 30km/h powinno być na całej linii ścieżek, bo np. na Kartuskiej niektórzy rowerzyści rozpędzają się do 40km/h mając gdzieś wszystko i wszystkich.
- 11 7
-
2020-07-10 10:06
Mogą tam jechać nawet 50. Absurdem jest robienie takiej drogi obok chodnika, bez żadnych elementów rozdzielających. Bezpieczniejszy dla wszystkich byłby pas rowerowy, ale większość rowerzystów chyba się ich boi, bo po prostu z nich nie korzystają.
- 1 0
-
2020-07-09 09:43
włazisz widocznie przed rower i tam paradujesz zamiast przejść, to bluzgają na ciebie.
Wejdź na wsi przed ciągnik z przyczepą siana, to jeszcze kijem dostaniesz i usłyszysz prawdę o sobie.- 1 1
-
2020-07-08 10:56
rowerzyści są straszni (1)
przestałam jeżdzić rowerem w trójmieście!! przez tych baranów co wymuszają wyprzedzaniem na trzeciego, napieprzają na pełnym spidzie, nie zwracają uwagi na znaki, olewają pieszych = istni d**ile drogowi. Niech policja się w końcu za nich weżmie i zacznie kontrole bo są po prostu niebezpieczni
- 11 1
-
2020-07-10 09:53
Ja unikam tras, gdzie muszę jechać jezdnią, bo mam wrażenie że za każdym razem kierowcy próbują mnie zabić. Nikt nie zostawia tego metra dostępu przy wyprzedzaniu, trąbią bez powodu, nawet jak jadę równo z ograniczeniem to oni wyprzedzają, dosłownie nikt nie zatrzymuję się na zielonej strzałce, nie potrafią oceniać prędkości roweru jadącego z naprzeciwka. 1/3 ma cały czas telefon w garści, bo przecież ciągłe polączenie z bazą musi być.
Niestety, d**ile są w każdej grupie korzystających z dróg.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.