Rowerzyści ignorują znak stop
991 wyświetleń 4 sierpnia 2020 (932 opinie)Powracamy do tematu sprzed paru tygodni. Sprawdzamy czy rowerzyści wyciągnęli jakieś wnioski i stosują się do znaku stop.
Więcej na ten temat
Opinie (932) ponad 50 zablokowanych
-
2020-07-08 09:01
(1)
Rowerzyści powinni przechodzić też szkolenie ze znajomości przepisów!
- 21 3
-
2020-07-10 09:31
Szczerze mówiąc, być pełnoletnim i nie znać przepisów o ruchu drogowym po prostu nie wypada.
- 0 0
-
2020-07-08 07:43
(7)
Jako osoba dojeżdżająca rowerem do pracy przyznam, że kultura jazdy użytkowników DDR jest straszna. 1 na 20 ustąpi pieszemu, gdy droga rowerowa przecina ciąg pieszy. Jeden na 10 zwolni w takiej sytuacji. Rozmowa przez telefon z tylko jedną ręką na kierownicy, wyprzedzanie, gdy z przeciwka jadą inny rowerzyści, albo na trzeciego. Ma-sa-kra. Sądzę, że to ci sami ludzie, którzy jak idioci jeżdżą samochodami.
Przestałem obawiać się samochodów na przejazdach rowerowych, bo zachowanie kierowców jest bardziej do przewidzenia niż rowerzystów.- 54 6
-
2020-07-10 09:27
Jestem kolarzem i zgadzam się całkowicie. Najbardziej denerwujące są sytuacje, gdy już się zatrzymuję żeby przepuścić pieszego, a tu nagle ktoś mnie wyprzedza i przejeżdża przez przejście jak gdyby nigdy nic. Kierowcy za taki wyczyn dostają 500 złotych i 10 punktów karnych.
- 0 0
-
2020-07-08 07:50
(1)
Podpisuję się pod tym obiema rękami. Również dojeżdżam do pracy rowerem i zdecydowanie wolę jeździć gdy pogoda nie zachęca, gdyż wtedy znika problem niedzielnych rowerzystów.
- 18 1
-
2020-07-08 16:10
trzymaj lepiej obie łapy na kierownicy i się nie popisuj
- 0 3
-
2020-07-08 13:11
(2)
a przepisy dot pieszych są inne na DDR niż na jezdni?
- 1 2
-
2020-07-08 13:27
A czytanie ze zrozumieniem obowiązuje? (1)
- 3 1
-
2020-07-08 15:01
czytanie czego tych pierdół?
- 1 3
-
2020-07-08 09:30
Znam ten ból...
Częściej mam awaryjne hamowanie ze względu na innego rowerzystę niż z powodu auta... To że samochód przepuści na przejeździe rowerowym lub nie oraz często brak dystansu przy wyprzedzaniu to już niestety smutna codzienność.
Rowerzyści też nie są dużo lepsi...
Nawet doczekaliśmy się własnej grupy "posiadaczy BMW" czyli kolarzy na szosówkach. I podobnie jak z BMW, jest to uogólnie krzywdzące dla części ludzi ale to co ci rowerzyści robią to zakrawa i pomstę do nieba.- 6 0
-
2020-07-08 07:12
(7)
"Przymus zatrzymania się przed takim znakiem negatywnie wpływa na płynność ruchu"
Kiedy kierowca samochodu nie zatrzyma się przed znakiem "Stop", czy przejazdem rowerowym to jest słuszne oburzenie.
Kiedy rowerzysta łamie przepisy to jest usprawiedliwianie się i gadka o płynności ruchu.- 77 3
-
2020-07-10 09:16
Zupełnie, jakby rowerzyści nie byli homogeniczną grupą.
- 0 0
-
2020-07-08 07:48
gdzie jest stop przed przejazdem rowerowym? (3)
wymien chociaz jeden taki przejazd
- 3 9
-
2020-07-08 09:53
gdzie jest stop przed przejściem dla pieszych? (1)
- 1 1
-
2020-07-08 16:01
w Sopocie przy SKŻ :-)
- 0 0
-
2020-07-08 08:43
Zauważyłeś spójnik "czy"?
- 5 0
-
2020-07-08 08:35
(1)
Bo jak kierowca nie zatrzyma się na stopie, to może kogoś zabić lub sam zginie. A rowerzysta kogo zabije i ile osob zabił (podaj statystyki)?
- 0 12
-
2020-07-08 09:23
Świetny tok rozumowania...
Czyli mogę śmigać autem bez poszanowania przepisów bo jeszcze nikogo nie zabiłem?
Ludzie, czy to naprawdę musi być wojna kierowcy vs rowerzyści?
Artykuł powinien poruszyć 2 kwestię: zasadność postawienia owego znaku oraz respektowania przepisów, przez wszystkich uczestników ruchu.- 7 1
-
2020-07-08 09:14
Opinia wyróżniona
Głupota (96)
Ludzie nauczcie się patrzeć na życie z perspektywy drugiej osoby. Komu w ty przypadku łatwiej będzie się zatrzymać pieszemu czy rowerzyście ?
- 168 377
-
2020-07-08 16:03
(3)
Jakby rowerzyści zwalniali przed przejściami dla pieszych , to nie byłyby potrzebne znaki. A niestety uważają że mają pierszeństwo. Nie napadam na rowerzystów, sama jeżdżę na rowerze i przed przejściem zwalniam.
- 12 2
-
2020-07-08 21:16
(2)
jedziesz 15 na godzinę i zwalniasz brawo
- 1 2
-
2020-07-08 23:59
(1)
korona z głowy ci spadnie jeśli zwolnisz z 15 do 5?
- 2 1
-
2020-07-10 09:00
Zależy, jak gwałtownie zwolnię.
- 0 0
-
2020-07-09 21:05
Głupota
Komu w ty przypadku łatwiej będzie się zatrzymać pieszemu czy prowadzącemu samochód ?
Piesi powinni fruwać ale tam latają też samoloty :-)- 0 0
-
2020-07-08 10:28
Prawo jakie jest, takie jest, trzeba je respektowac a nie wprowadzac anarchię, bo cos sie nie podoba. (5)
Jak ci sie prawo nie podoba to idz do sejmu i je zmieniaj na takie, które ci sie spodoba. Pieszy ma bezwzgledne pierwszenstwo na przejsciu dla pieszych, a ty jak wjedziesz w niego zabijajac go,w dodatku w pełnym rozpędzie bez zatrzymania sie przed tym STOPem to dostaniesz czapę. I kto tu jest GŁUPI?
- 43 9
-
2020-07-08 12:25
Stop nakazuje się zatrzymać przed najbliższą drogą. (1)
Tu nie ma drogi, więc musisz się zatrzymać spory kawałek dalej.
I właśnie dlatego ten znak nie ma sensu.- 16 18
-
2020-07-09 19:26
Albo na linii bezwzględnego zatrzymania, o której zarządca drogi tu zapomniał
- 2 0
-
2020-07-08 15:18
Znakami też można wprowadzać anarchię i to jest jej przykład.
- 6 8
-
2020-07-08 12:03
a pieszy 20m od przejścia ma pierwszeństwo czy nie ma?
- 3 2
-
2020-07-08 10:41
Zgodnie z przepisami pieszy wchodzący na przejście czy schodzący z przejścia? Przepisy się nie zmieniły.
- 9 1
-
2020-07-09 15:52
(1)
Idę wypożyczę deskę i będę chodził w te i we w te po tym przejściu. Ciekawe ilu mistrzów kierownicy będzie miało dosłowną czołówkę z dechą :D
- 0 0
-
2020-07-09 19:02
Enargii Ci starczy na max godzinę i tyle będzie z akcji
- 1 0
-
2020-07-08 19:42
I taka samo z autami? (2)
Komu łatwiej się zatrzymać rowerzystom czy autom? A przecież rowerzyści jako słabszy i niechroniony uczestnik ruchu chce mieć przywileje. Ta sama zasada obowiązuje w tym przypadku. Masz się zatrzymać bo pieszy jest w stosunku do roweru słapszy. A jak nie to 500 zł madacik za każdym razem.
- 1 0
-
2020-07-09 18:59
Autom.
Wydatek energetyczny kierowcy przy cyklu zatrzymanie-przyspieszenie byłby równy wydatkowi energetycznemu kierowcy przy spadaniu swobodnym, w innych przypadkach jest jednak mniejszy ;)
- 1 0
-
2020-07-08 21:18
masz się zatrzymać bo jakiś d..powłaz karnowskiego sobie znak wypożyczył z magazynu
- 1 2
-
2020-07-08 18:33
Teraz podstawcie sobie zamiast rowerzysta kierowca, a zamiast droga rowerowa ulica (1)
Ci sami rowerzyści, który walczą o przywileje dla siebie kosztem kierowców, używają odwrotnej argumentacji dla ukrócenia przywileju pieszych kosztem rowerzystów.
- 4 2
-
2020-07-09 18:56
Jakie przywileje kogokolwiek kosztem kierowców?
Jedyny kraj UE, w którym można parkować na chodnikach.
Jeden z ostatnich krajów UE, gdzie pieszy nie ma bezwzględnego pierwszeństwa przy zbliżaniu się do przejścia dla pieszych.
Kraj o najwyższej dopuszczalnej prędkości na drogach szybkiego ruchu (w Niemczech bezlimitowe są tylko autostrady, a raczej ich odcinki bez znaków - a takich już coraz mniej).
Jedyny kraj UE, w którym w czasie ciszy nocnej obowiązuje podwyższenie dopuszczalnej prędkości.
Tu sytuacja jest jasna. Rowerzysta musi ustąpić pieszemu, co wynika z istnienia przejścia dla pieszych. Znak stop został postawiony niezgodnie z obowiązującymi przepisami ogólnokrajowymi.- 2 0
-
2020-07-08 11:01
Piesza czyli druga strona (10)
Wielokrotnie, gdy idę z dziećmi na plażę stoję i czekam w nieskończoność aż płynność ruchu rowerzystów chociaż na chwilę zmniejszy swą płynność a przede wszystkim prędkość i w końcu ktoś z cyklistów da mi choć cień szansy na bezpieczne przejście. Przechodzę koło Mery. A Pana zapraszam z trójką małych dzieci do przejścia w tym miejscu. Dodam , że wiele lat jeżdżę autem i zawsze zarówno piesi jak i rowerzyści mogą liczyć na moją uprzejmość pomimo tego, że zaburza to płynność ruchu. Miejmy odrobinę empatii dla słabszych uczestników ruchu.
- 40 7
-
2020-07-08 11:11
(5)
Dziwne że w Holandii, mimo gestego ruchu rowerów, piesi jakoś potrafią odnaleźć się w tym tlumie. U nas piesi traktuja rowery identycznie z samochodami. Oczekują że caly szpaler rowerzystów zatrzyma się rpzed przejściem zeby przepuścić pieszego. Napisałem to już w innym komentarzu. Piesi nie potrafia oceniać prędkości rowerzystów i dostosować swoich zachowań do tego. Jak nie potrafisz przejść przez przejście, to podnieś rękę i idź powoli ale płynnie i nie wykonuj gwałtownych ruchow. Gwarantuje Ci, że zaden rowerzysta w ciebie nie wjedzie.
- 11 41
-
2020-07-08 18:38
A byłeś tam czy tylko czytałeś ? (1)
W Holandii świete krowy na rowerach 2 x próbowały mnie rozjechać. Raz szedłem na zielonym a raz nie było sygnalizacji świetlnej.
W obu przypadkach byłem przekonany, że mam pierwszeństwo i w obu przypadkach dzwonili na mnie dzwonkami !
Coś mi tu nie gra a nie byłem tam sam i wszyscy to potwierdzili- 4 0
-
2020-07-09 18:50
W Holandii się nie kombinuje, nie wykonuje nerwowych ruchów - tylko idzie pewnie własnym tempem.
Trudne do wdrożenia po polskiej walce o przeżycie na przejściach dla pieszych.
- 1 0
-
2020-07-08 11:19
Nie dziwne, to Ty jesteś dziwny i twój PiSowski elektorat (2)
W twojej Holandii obowiązują przepisy, że pieszy zbliżający się do przejścia zyskuje na nim pierwszeństwo. Tych przepisów w Polsce nie wprowadzono, pomimo szumnych zapowiedzi samego Morawieckiego. Kolejny raz oszukał, że coś zmieni i nic.
- 18 7
-
2020-07-08 14:02
jestes do tylu z wiedza kolego slepo nienawidzacy PIS (1)
ustawa zmieniajaca kodeks drogowy (zwłaszcza prawa pieszych) była w sejmie i zatrzymała sie w opozycyjnym senacie. zgadnij która partia ma w senacie wiekszosc?
Tak, tak, Twoja ulubiona Parta Obywatelska. Im podziekuj.- 7 11
-
2020-07-08 15:19
w sejmie i tak przegłosowują co chcą
- 4 0
-
2020-07-08 14:35
To prawda, w Brzeźnie jest to samo. (3)
Przejść nie można, jest niebezpiecznie. Czas na mandaty
- 14 4
-
2020-07-08 15:34
(2)
naucz się chodzić lebiego to mój problem że ty nie potarfisz przejść przez ścieżkę rowerową?
- 3 14
-
2020-07-08 23:57
(1)
Tak, twój... bo najwidoczniej to ty nie potrafisz jeździć. (celowo z małej)
- 1 1
-
2020-07-09 00:19
ja baranie nie mam problemu ani z jazda ani z przechodzeniem twoje problemy nie sa moimi pacanie
- 0 3
-
2020-07-08 10:35
(7)
Głupi to Ty jesteś - Stop to Stop
- 19 5
-
2020-07-08 11:00
Do stopu kre..nie muszą być dwie rzeczy (6)
Przecięcie DRÓG (jest tam jedna droga) oraz linia zatrzymania
- 8 20
-
2020-07-08 16:25
(2)
Nie musi być żadnej linii zatrzymania. Jak nie ma linii masz obowiązek zatrzymać się przed znakiem. Chyba warto byłoby wprowadzić obowiązek egzaminów dla rowerzystów bo to jest najbardziej roszczeniowa grupa uczestnicząca w ruchu pieszym i drogowym (często tak jak im jest wygodnie: trochę ścieżką rowerową, trochę asfaltem). Ostatnio widziałem jak jechał rowerzysta ulicą, mając ścieżkę rowerową, a mając czerwone światło, pojechał dalej. Aż żałowałem że ktoś nie przydzwonił mi w ten rower...
- 16 7
-
2020-07-09 18:47
Musi.
Kłania się rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach.
Najbardziej roszczeniową grupą są bez wątpienia kierowcy, i mówię to jako kierowca. Wystarczy porównać sumę nakładów inwestycyjnych na poszczególne grupy uczestników ruchu i liczbę artykułów z lamentem "dajcie".
Odnośnie ostatniej kwestii: co do czerwonego, sprawa jasna. Ale jeśli ścieżka nie była wytyczona dla kierunku ruchu kierowcy (w uproszczeniu: po prawej jego stronie), nie było możliwości legalnego wjazdu na nią bez zmiany klasyfikacji z pojazdu na pieszego (w uproszczeniu: bez tachania przez pas zieleni) to go nie obowiązuje. Tu z kolei rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych...- 2 1
-
2020-07-08 18:52
po co się zatrzymać ?Popatrzeć sobie na zamkniętą bramę?
- 3 3
-
2020-07-08 12:26
Nie musi być linii. (1)
Ale bez drugiej drogi znak nie obowiązuje.
- 6 8
-
2020-07-09 18:41
Obowiązuje, na najbliższym skrzyżowaniu ;)
- 2 0
-
2020-07-08 17:27
Przecięty to Ty masz ,ale MÓZG
- 0 2
-
2020-07-08 10:14
Rowerzyści... (14)
Najbardziej roszczeniowa grupa w Trójmieście. Korona Ci z głowy nie spadnie jak się zatrzymasz. Wymagasz od innych- wymagaj też od siebie.
- 132 23
-
2020-07-08 15:35
Jak można od nich tj. rowrzystów wymagać ... (5)
...aby stosowali się do znaków i sygnałów na drodze, jeśli nie ma żadnego wymogu żeby takowe przepisy znali. W tv mòwią, że rowerzysta ma wszędzie pierwszeństwo, więc z niego korzystają.
- 20 7
-
2020-07-08 18:49
Kabaret polega na tym, że w odróżnieniu od zarządcy drogi i większości wypowiadających się tutaj wiedzą, że ten znak to pic (4)
Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych:
21. 1. Znak B-20 stop oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogą z pierwszeństwem;
2) obowiązek ustąpienia pierwszeństwa kierującym poruszającym się tą drogą.
Tu nie ma skrzyżowania. Z tego co pamiętam, do najbliższego jest spooory kawałek.- 8 14
-
2020-07-09 13:28
tekst wyrwany z całości nie jest argumentem (1)
4) Przepisy ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do znaku B-20 umieszczonego przed torowiskiem pojazdów szynowych lub w innych miejscach przecinania się kierunków ruchu. celowo pomiąłeś czy problem ze zrozumieniem tekstu ? ruch pieszy odbywający się w poprzek drogi rowerowej to też kierunek ruchu
- 3 5
-
2020-07-09 18:32
Celowo pominąłem
Bo aby było to miejsce przecinania się kierunków ruchu musi tam być narysowana ciągła linia bezwzględnego zatrzymania. Co wynika ze szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach. Pomijając już, że nie może wystąpić w takiej kombinacji na słupku, w jakiej został umieszczony.
Problem zarządców dróg w Sopocie jest taki, że generalnie słabo się orientują w przepisach ich dotyczących. Najlepszym przykładem, jak już piszemy pod artykułem o rowerzystach, jest robienie przejazdów rowerowych wzbudzanych przyciskiem. Zlikwidowali fuszerę dopiero, jak zawisła groźba zofnięcia środków UE. Choć Gdańsk też ma sporo za uszami - np. wyznaczenie miejsc parkingowych z pozostawieniem mniej niż 0,5 metra chodnika naprzeciwko Hestii, co jest znów, nielegalne.- 3 1
-
2020-07-08 21:29
przejazd kolejowy (1)
A gdy przed przejazdem kolejowym jest STOP, to też jest pic - wg Twojego rozumowania?
- 12 8
-
2020-07-09 08:42
ale znajdź sobie §21, przeczytaj cały i nie mędrkuj prostaczku
- 7 0
-
2020-07-08 17:06
Najgorsze sa wielkie brzuchy w swoich rzęchach (2)
Smrodzą że oddychać nie można
- 5 17
-
2020-07-08 17:37
(1)
To nie oddychaj.
- 12 4
-
2020-07-09 16:57
to jest sugestia niemożliwa do realizacji lub groźba karalna
- 2 0
-
2020-07-08 14:22
Pocałuj mnie w 4 litery. Przez 3/4 roku jest (2)
zamknięta brama, to ludzie na rowerach mają tu stawać ?
- 17 22
-
2020-07-08 15:31
Tak! (1)
Choćby otwierana była przez godzinę raz na tydzień!
- 20 15
-
2020-07-09 11:19
Bzdura
Poszanowanie przepisów wypracowuje się przez dostosowanie przepisów do rzeczywistości. Jeśli przez pół roku po zakończeniu remontu wisi znak o robotach drogowych to z czasem wszyscy zaczną go ignorować, tak jak zarządca drogi zignorował jej użytkowników. Znak powinien być demontowany na czas gdy niczemu nie służy.
- 9 0
-
2020-07-08 17:11
Dokładnie
ze ścieżek rekreacyjnych dla wszystkich urządzają sobie zawody wyczynowe
- 13 5
-
2020-07-08 12:14
Najbardziej roszczeniowe są dzbany w BMW na tablicach GWE.
- 17 49
-
2020-07-08 11:07
no właśnie, spójrz z perspektwy innego (5)
jak niesiesz deskę albo 6 metrowy żagiel na głowie to raczej rowerzyście ;)
- 9 1
-
2020-07-08 13:02
(4)
Czy rowerzysta widząc niosącego żagiel lub deskę nie zatrzyma się by przepuścic? Więc po co całą dobę wszyscy mają się zatrzymywać? Gdy na przejściu hula tylko wiatr.
- 8 6
-
2020-07-09 03:07
Niestety (3)
Najczęściej nie zatrzymują się, tylko próbują wymusić pierwszeństwo. Wielokrotnie przerabiane na żywo...
- 2 2
-
2020-07-09 08:46
(1)
nie wymuszają, bo mają tam pierwszeństwo. To jest droga dla rowerów i piesi nie mają na niej pierwszeństwa.
Znak STOP nie może stać tam zgodnie z prawem.- 4 1
-
2020-07-09 16:56
Dzban
Co za dzban
- 0 2
-
2020-07-09 08:36
to ty baranie wymuszasz pierwszeństwo ta deską tym stopem się gościu nie brandzluj bo to jest ozdoba a nie obowiązujący znak drogowy
- 0 0
-
2020-07-08 09:24
Dobra zasada - pójdźmy dalej: samochodom trudniej się zatrzymać niż rowerzystom i pieszym. (4)
- 118 8
-
2020-07-08 14:15
(3)
Pociąg ma trudniej i dlatego powinno wszędzie być skrzyżowanie z kolejami.
- 13 1
-
2020-07-08 17:25
A najtrudniej ma tankowiec Panama Max. Jakieś 10 mil morskich (2)
- 20 2
-
2020-07-08 20:36
(1)
A jeszcze trudniej wytracić prędkość zniżając samolot z cruising altitude ...
- 2 0
-
2020-07-09 11:07
Przypuszczam, że najgorzej pod tym względem mają wracający kosmonauci.
- 8 0
-
2020-07-08 22:12
ZNAK B-20 (2)
Jeżeli ktoś nie zna specyfiki tego miejsca nie powinien się wypowiadać. Chodzi głównie o to, że w tym miejscu jest klub żeglarski i windsurfingowy. W tym właśnie miejscu przenoszone są na plażę deski i pędniki, a przejście z takim sprzętem, to nie jest zwykłe przejście pieszego po pasach. Uważam, że w sezonie znak bezwzględnie powinien tam stać, a poza sezonem można go demontować.
- 1 3
-
2020-07-09 08:54
biedaku umysłowy, a czy wiesz, że stawiając znaki wbrew obowiązującym przepisom wcale się nie chronisz, bo jeżeli dojdzie do kolizji, to Sąd może rozstrzygać i może uznać, że to miejsce jest tak oznaczone bezprawnie. Wychodzisz jako pieszy na drogę dla rowerów, która jest jak jezdnia i nie ważne ca tam na łbie niesiesz.
- 4 0
-
2020-07-09 08:38
kogo to interesuje co tam jest?Prywatne posesje mają pierwszeństwo przed drogami publicznymi?
- 4 0
-
2020-07-08 18:01
(1)
A przy spotkaniu roweru z samochodem¿ komu latwiej
- 1 0
-
2020-07-09 08:49
samochodu
- 0 0
-
2020-07-08 14:25
(1)
Nie ma dla mnie podziału na kierowcy i rowerzyści. To ten sam lud i te same zachowania. A znak stopu ma sens w takich miejscach.
- 7 1
-
2020-07-09 08:48
Nie, nie ma sensu.
- 1 0
-
2020-07-08 10:32
Aleś głupi (3)
No to może jednak auto ma pierwszeństwo - bo rowerzyście łątwiej się zatrzymać niż samochodowi...
ROwerzyści to ograniczeni ludzie.- 41 10
-
2020-07-08 12:47
(2)
Rowerzyście jest trudniej się rozpędzić, niż samochodowi.
- 6 10
-
2020-07-08 17:12
O prędkość tu chodzi, właśnie (1)
- 3 3
-
2020-07-09 08:44
nie, w znaku STOP nie chodzi o prędkość
- 4 1
-
2020-07-09 08:35
Rowerzyście czy samochodowi?
Wszyscy musza ustępować rowerzystom są nadzwyczajną kastą.- 0 0
-
2020-07-09 07:25
Stop..
tez poróżnił a Wy dziwicie się że spór o LGBT rozgrzewa do czerwoności..
- 0 0
-
2020-07-09 06:44
stop
rowerzyście. ma obowiązek , nie tylko prawa jeździć jak chce i gdzie chce.
- 0 1
-
2020-07-08 20:00
No wlasnie, spojrz na zycie z perspektywy zeglarza, ktory chce wyjsc za brame i wejsc na plaze. (3)
Nie lazi przez caly dzien tam i nazad, tylko chce dwukrotnie przeciagnac lodke. Pomysl o nim i go przepusc, bo to zadna wielka laska, ze w jednym punkcie na dziesieciokilometrowej trasie rowerowej sie zatrzymasz.
- 4 0
-
2020-07-08 21:21
(2)
no to niech sobie przeciągnie co mnie to interesuje?A dlaczego ja mam się w tym miejscu zatrzymać do zera kiedy nikogo nie ma i widzę z dalejka że brama jest zamknięta więc nikt z żadną łódką się nie pojawi?Bo tak?Dlaczego jakiś gnój z naruszeniem prawa stawia znaki drogowe do prywatnego wejścia?I faktycznie podporządkowuje ruch kołowy tysięcy ludzi garstce osób korzystających z tego przejścia sezonowo?Mogę zapytać o sens wiszenia tego znaku na słupku w listopadzie albo w styczniu?W wodzie o temperaturze +1 też pływacie?
- 4 3
-
2020-07-09 00:00
(1)
O jeju, bo się popłaczę. Tak, masz stawać.
- 1 3
-
2020-07-09 00:20
wiesz co mnie obchodzą twoje zalecenia czy nakazy?Spokojnie ten znak stamtąd zniknie
- 2 2
-
2020-07-08 21:07
(1)
W Czechach każda ścieżka rowerowa ma znaki stop przed skrzyżowaniem. No ale polakówom zawsze wsztysjko na nie
- 3 1
-
2020-07-08 21:23
mówimy o Polsce baranie w Polsce przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe nie są i nie będą skrzyżowaniami
- 2 2
-
2020-07-08 16:58
Tydzień temu jade samochodem drogą jednojezdniową a tu korek, tak z 10 minut się wlokę a (1)
na końcu co??? jeden dzban jedzie rowerem obok drugiej dzbanicy i mają wszystko gdzieś,.
- 10 3
-
2020-07-08 21:17
no widzisz biedne samochodowe p..dy nie umiały rowerów wyprzedzić jakie to smutne
- 3 3
-
2020-07-08 21:14
A jak to wygląda w przypadku samochodu i rowerzysty ?
- 1 1
-
2020-07-08 20:56
Aha. Idąc tym tokiem myślenia. Rowerzyście czy pojazdowi?
- 1 0
-
2020-07-08 20:33
A komu łatwiej się zatrzymać rowerzyście czy kierującemu samochód ?
- 2 0
-
2020-07-08 11:10
(1)
rowerzyscie
- 1 0
-
2020-07-08 19:56
Ale więcej sensu ma znak - Przejscie dla pieszych.
- 2 0
-
2020-07-08 18:39
Idąc za twoim tokiem rozumowania rowerzyście łatwiej jest zatrzymać niż pojazdów napędzanemu silnikiem.
- 3 0
-
2020-07-08 16:54
Dokladnie
dokładnie tyczy się też to zestawienia rowerzysta samochód tym przypadku to rowerzysta powinien zlecić do rowera i przepuścić samochód bo jemu łatwiej będzie zatrzymać się
- 5 1
-
2020-07-08 14:33
Czy na pewno?
Ciekawe jak z perspektywy pieszego, czy nawet rowerzysty postrzegasz kierowców? Także jesteś taki wyrozumiały?
- 1 2
-
2020-07-08 09:57
to na drogach tez zlikwidujmy. komu latwiej sie zatrzymac: pieszemu czy samochodowi? (1)
- 62 2
-
2020-07-08 10:34
No i TIR powinien nieć zawsze pierwszeństwo
przed osobówką bo przecież jemu trudniej się zatrzymać.
- 74 1
-
2020-07-08 09:20
Głupota
Ludzie nauczcie się patrzeć na życie z perspektywy drugiej osoby. Komu w ty przypadku łatwiej będzie się zatrzymać pierwszemu czy kierowcy samochodu ?
- 98 12
-
2020-07-08 08:22
Piesi nie potrafią ocenić prędkości rowerzystów (17)
Jadę sobie rowerkiem, widze z daleka pieszego zbliżającego się/oczekujacego przy przejsciu przez DDR (nie przez jezdnie), odpuszczam więc "gaz" (przestaje pedałować) a nawet lekko zwalniam hamulcem, patrze się na pieszego, przez co pokazuję że go widzę. Co robi pieszy? Nic nie robi, stoi nadal jak ciele i albo oczekuje że zwolnie do zera i pokłonie się królewiczowi albo że po prostu przejadę.
Piesi nie potrafią ocenić prędkości rowerzystów i odpowiednio reagować i współpracować. Ile razy pieszy, który był już dwa kroki na przejściu nagle cofa się bo zauważył rowerzyste, który w miarę spokojnie zbliża się do przejścia. Gdyby szedl dalej to i on i rowerzysta przejechaliby płynnie. A tak to on się cofa, rowerzysta zamiast przejechać za nim, to zaczyna hamować, nikt nie wie co ma robić, bo pieszy myśli że rower to 2 tonowa blacha na jezdni.- 20 43
-
2020-07-08 08:27
(11)
To się nazywa "zasada ograniczonego zaufania". I nie dziw się pieszym - bo mało który rowerzysta pieszych przepuszcza. A przecież te pasy w poprzek dróg rowerowych nie są dla ozdoby.
Ciekawe, jakby takie podejście, jak Twoje, zaprezentował jakiś kierowca? "Jadę sobie - a ten pieszy czeka, aż go przepuszczę, zamiast szybko mi przebiec. I hamować przez to muszę"...
Co do masy roweru - spotkanie pieszego z rowerem jest bolesne, ponadto rower też nie zatrzymuje się w miejscu. Z fizyką nie wygrasz.- 17 8
-
2020-07-08 08:50
(6)
Drugie zdanie pokazuje, że nie rozumiesz o czym piesze. Owszem, rowerzyści nie przepuszczają pieszych, wlasnie z tych powodów o których piszę. Jadąc rowerem zwalniam i obserwuję pieszegoz dając mu wyraźnie do zrozumienia ze go widzę i raczej umyślnie w niego nie wjadę. Ale nie, oni oczekują że ja się muszę koniecznie zatrzymać. Nie mogę zwolnić i puścić pieszego. Muszę się zatrzymać. A jesli ktokolwiek, kiedykolwiek jechał rowerem wie, jak to przyjemność zatrzymywania się co chwile, szczególnie latem.
- 9 7
-
2020-07-08 09:01
(2)
To daj znać ręką pieszemu, że go przepuszczasz. To też trudne? Pieszy nie jest wróżką - i jeszcze raz Ci przypominam: większość rowerzystów nie przepuszcza pieszych.
Ja też bywam "bojaźliwy" jako pieszy i nie ufam ani kierowcy, ani rowerzyście. Gdy nie mam pewności - też czekam, aż pojazd się zatrzyma.
To Ty masz - kierując pojazdem - ustąpić pieszemu. Jeśli wymaga to zatrzymania się - trudno.- 12 5
-
2020-07-09 21:09
machanie ręką to sygnalizacja zamiaru manewru
więc z jakiej paki?
- 0 0
-
2020-07-08 09:14
Nie będę dawać znać ręką ani zachęcać ich do wejścia z dwoch powodów. Pierwszy, jeśli przyzwyczaimy ich do machania ręką to już nigdy nie wejdą bez naszego machnięcia ręką i rym bardziej oduczymy ich od oceny zachowania innych, bo będą polegać tylko na machanii ręką.
Po drugie, zachecanie ręką pieszego do wejścia jest niebezpieczne, bo pieszy po takim zachęceniu nie sprawdzi już czy z innych kierunków również ma wolne. To jest udowodnione i potwierdzone nie tylko przez ekspertów ale o z moich obserwacji. Po zachęceniu pieszego, niezależnie czy jechałem rowerem czy autem, pieszy nie rozglada się juz, czy z drugiej strony nic nie jedzie.
Dlatego nie zachecamy, ale umożliwiamy przejście przez przejście. Wystarczy zwolnić, a to czy pieszy skorzysta ze swojego prawa czy nie, to już jego problem.- 6 6
-
2020-07-08 08:53
Ano widzisz (2)
jesli ktokolwiek, kiedykolwiek jechał samochodem wie, jak to przyjemność zatrzymywania się co chwile, szczególnie o każdej porze roku.
- 3 8
-
2020-07-08 13:22
(1)
a jaki wysiłek i**oto wkładasz w rozpędzenia auta?Wyjaśnisz?
- 5 2
-
2020-07-08 16:21
Noga mu się poci w sandale
- 4 0
-
2020-07-08 13:22
to jest bycie d**ilem a nie zasada ograniczonego zaufania
- 1 4
-
2020-07-08 09:23
(1)
Zasada ograniczonego zaufania mówi, że powinniśmy spodziewać się, że inni uczestnicy ruchu stosują się do przepisów, "chyba że" z ich zachowania wynika, że mogą się do tych przepisów nie stosować.
Polecam przeczytać to ze zrozumieniem, i odpowiednio stosować tę zasadę, a nie posługiwać się pojeciem, ktorego znaczenia się nie zna kub upraszcza do "nie ufaj nikomu".- 5 3
-
2020-07-08 09:30
To "chyba że"
Które ustawodawca przewidział jako furtkę dla pijanych jak bela i dwulatków na gigancie podejrzanie często stosuje się też do rowerzystów.
- 0 4
-
2020-07-08 08:47
Nikt nie każe im przebiegać. Jak przechodzę przez jezdnię to oceniam prędkość samochodu i przechodzę lub nie, swoim tempem. Ani nie wymuszam, ani nie czekam, aż samochod dojedzie te kilkadziesiat metrów i dopiero się zatrzyma. To się nazywa współpraca. Jak jadę samochodem, to też lubię pieszych, ktorzy widząc mnie z daleka potrafią ocenić prędkość i współpracować. Jednak jeżdżąc rowerem ilość bojaźliwych pieszych bardzo przeraża.
- 5 6
-
2020-07-08 08:33
Pieszy się boi (4)
Rowerzyści to w większości nieobliczalne przygłupy jednak są.
- 13 8
-
2020-07-08 08:53
(3)
Niestety, ale mój wpis pokazuje, że to piesi też bez winy nie sa. Ile razy widziałem gwaltowne zachowania pieszych, bo zobaczyli rower. To że oni zobaczyli rower w ostatniej chwili, nie znaczy, że rowerzysta ich wczesniej nie widział i nie dostosował swojego toru jazdy do nich, a tu nagle pieszy odskakuje do tylu czy w bok. I wtedy nieszczęście gotpwe.
- 8 7
-
2020-07-08 09:16
Zasada ograniczonego zaufania - lepiej się cofnąć niż zostać potrąconym. (2)
- 6 5
-
2020-07-08 09:27
(1)
Wszystkie niebezpieczne sytuacje jakie miałem wynikały właśnie z tego "cofnięcia" lub innych nieoczekiwanych i gwałtownych ruchów.
Pieszy, nawet jakby nie spojrzał czy ma wolne i szedł by swoim tempem przez przejście, to każdy rowerzysta go ominie, bo bedzie potrafił ocenić tempo i kierunek ruchu pieszego. Najgorsze jest jak pieszy nagle się zatrzymuje lub zmienia kierunek ruchu.- 4 3
-
2020-07-08 09:43
Prawda jest taka, że piesi nie potrafią jeszcze oceniać zachwianie rowerzystów
I patrzą przez pryzmat auta: wejdą na przejście dopiero jak się zatrzymasz. Patrząc na zachowanie i mych rowerzystów ani trochę się im nie dziwię. Choćby wczoraj miałem sytuację, gdzie jadąc ulicą widziałem pieszego próbującego przejść na pasach. Zwalnianie nic nie dało więc zatrzymałem się przed przejściem, ku wielkiemu zdziwieniu pieszego. Na całe szczęście zdziwienie spowodowało opóźnienie z jego strony, inaczej by wlazł prosto pod koła Armstronga na szosówce...
Co do przepuszczania machnięciem ręką: masz absolutną rację: powodowało by tylko więcej zagrożeń niż ułatwień. Już wolę zatrzymać się i przepuścić.
Z drugiej strony, oczekuje że piesi wkoncu się zreflektują i przestaną chodzić po DDR, bo tak wygodniej...- 3 1
-
2020-07-08 17:50
Święte krowy (2)
Jak rowerzysta ma pierwszeństwo przed samochodem to się burzą, ze tak ma być. Jakoś o płynności ruchu nie mówią. A jak rowerzysta się łaskawie ma zatrzymać to spowalniają ruch. Szkoda słów. wyobraź sobie rowerzysto ze jak ide z dziećmi na przejściu na ścieżce rowerowej to masz obowiązek się zatrzymać!
- 9 9
-
2020-07-08 18:04
(1)
gdyby to jeszcze było normalne przejście. chodzi o to że jest to "prywatne" przejście z którego korzysta jedna nieruchomość. ruch tam pieszych na codzien jest żaden. przez prawie cały rok jest nawet brama zamknięta... a znak stoi cały czas. pytanie po co?
i jakim prawem właściciel posesji ma takie przywileje?
wyjazdy z remiz dla strażaków czy karetki na takie uprzywilejowanie nie mogą liczyć.- 5 1
-
2020-07-09 20:50
ten "STOP" jest nie dla ochrony pieszych
po tym przejściu wzdłuż (łamiąc prawo, ale w Sopocie starczy być dobrym kumplem Karnosia i można łamać do woli) jeździ sobie czterokołowiec (taki pojazd mechaniczny) do wyciągania różnych pływadełek z wody.
- 1 0
-
2020-07-08 23:17
Nie zrozumie ten kto nigdy na plaze nie szedl z sprzetem przez to miejsce. (8)
W tym miejscu rowerzysci powinni byc skiewrowani przez plaze i piasek.To jedynie by cos pomoglo.Nie raz sie zemna klucil rowerzysta mimo ze znak STOP jest w widocznym miejscu.Ciekawe czy ci rowerzysci na miescie tez tak sie kluca przy znaku Stop.
- 6 10
-
2020-07-08 23:45
(6)
ale co chciałeś mu powiedzieć?Że jakiś znak sobie postawil nielegalnie sopocki lizod..p karnowskiego?W mieście się nie kłócą bo stopy stoją na skrzyzowaniach gdzie jest słaba widoczność albo przed przejazdami kolejowymi bądź tramwajowymi czyli miejscami niebezpiecznymi tutaj jest szopa w dodatku prywatna więcej zamknięta niż otwarta
- 7 2
-
2020-07-09 00:39
(5)
Nie masz pojecia bo patrzysz tylko z strony rowerzysty..
- 2 4
-
2020-07-09 00:52
(4)
mnie interesują przepisy a nie tworzone przez sopocką klikę precedensy znaki stop nie stoją przed przejściami dla pieszych i koniec rozmowy nie umieją ci wasi smarkacze chodzic z tymi swoimi rupieciami niech ich ktoś przeprowadzi
- 5 5
-
2020-07-09 09:50
asd (3)
Ograniczenie 10 km/h w tym miejscu jest zgodne z kodeksem. Zapewne przestrzegasz...
- 7 3
-
2020-07-09 10:54
(2)
jest tak zgodne z kodeksem jak to że na rowerze nie trzeba mieć prędkościomierza powodzenia w mierzeniu prędkości rowerów sprzętem służącym do pomiaru prędkości samochodów żaden poważny sąd nie uzna pomiaru robionego sprzętem przeznaczonym do mierzenia prędkości samochodu w odniesieniu do roweru
- 2 2
-
2020-07-09 12:40
(1)
Jest zgodne. To że twój rower nie posiada prędkościomierza to już twój problem.
Wg twojej logiki nawalony też możesz jeździć, bo rower/samochód nie ma alkoloka, a alkomaty drogówki w większości nie są wzorcowane.- 2 2
-
2020-07-09 20:43
nie mój problem i**oto nie mój problem skoro przepisy tego wymagtają to nie jest to niezbędne zatem baranie czy jadę 10 czy 20 na godzinę jest kwestią czysto umowną alkohol ty i**oto chyba wiesz że pijesz prawda?Zaczynasz i**oto odczuwać skutki jego użycia prawda?
- 1 0
-
2020-07-09 10:15
Ty chyba nie rozumiesz rowerzysty jadącego wiele kilometrów, który niby ma co chwilę schodzić i ustępować, bo jedzie drogą dla rowerów wg sopockiego urzędnika.
- 1 4
-
2020-07-08 07:06
(22)
Gdyby ktoś z Holandii zobaczył, że u nas jest znak stop na ścieżce rowerowej odłączonej od jezdni to szybko zdał by sobie sprawę dlaczego ten kraj jest taki dziwny.
- 112 189
-
2020-07-08 07:15
(7)
Nie ma takiego kraju jak Holandia :) więc dziwne jest mówić coś o kraju który nie istnieje :)
- 29 22
-
2020-07-08 07:49
aleś błysnął wiedzą i elokwencją... (2)
Ciekawe że na zawodach siatkarskich w tym roku, Pomarańczowi sami krzyczeli Holland-Holland. Ale oni tez na pewno są w błędzie, Polacy wiedzą najlepiej
- 13 15
-
2020-07-08 08:01
(1)
To jest nazwa nieformalna bo oficjalnie nie ma takiego już kraju :) więc znowu nie błysnąłeś :) może wujek google ci wytłumaczy ten temat :)
- 12 17
-
2020-07-09 19:20
"W sprawie zmiany przez holenderski rząd krótkiej formy nazwy Królestwa Niderlandów z Holandia na Niderlandy, uprzejmie informuję, że zgodnie z informacją otrzymaną z Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Hadze za pośrednictwem Ministerstwa Spraw Zagranicznych, nie nastąpiła zmiana nazwy tego państwa"
- 0 0
-
2020-07-08 09:15
Takiego kraju jak Włochy też nie ma
A u nas jest.
- 8 0
-
2020-07-08 08:07
Europy zachodniej też już nie ma jest za to (2)
Kalifat muslimów odpowiednio nastawionych do białego nieislamskiego czlowieka
- 6 14
-
2020-07-08 09:03
Polski też już nie ma - jest protektorat Putina. (1)
- 11 5
-
2020-07-08 09:14
kacza zagroda
- 6 3
-
2020-07-08 23:32
To grzecznie by się zatrzymał, a nie kontestował zasadność znaku :)
- 2 1
-
2020-07-08 07:18
Jak był kolega u mnie z Holandii to był pod wrażeniem (3)
że na każdym chodniku mamy pas do nauki jazdy na rowerku dla dzieci.
jak mu odpowiedziałem że to służy do jazdy komunikacyjnej dla dorosłych to cały tydzień płakał i śmiał sie naprzemiennie z nich :D tak było.- 19 27
-
2020-07-08 14:14
Musi mniej palić ten kolega
Legalne zioło fajna sprawa, ale jednak trzeba zachować umiar.
- 4 3
-
2020-07-08 08:01
Najwyraźniej masz niezrównoważonych kolegów. (1)
- 18 11
-
2020-07-08 09:51
nananana marihuana
:) pozdrow kolege
- 7 0
-
2020-07-08 13:37
Gdyby ktos z Niderlandów dowiedział się że rozbiera się linie kolejowe po to by budować ścieżki rowerowe też by się zdziwił
- 4 6
-
2020-07-08 10:37
W Holandii powiadasz?
A to nie tam są specjalne portowe dzielnice dla pan specjalnych obyczajów? Nie tak zalegalizowano narkotyki w knajpach? Faktycznie mamy co nasladowac. Mi osobiscie panie lekkich obyczajow, ani trawa nie przeszkadza, jednak nie chcialbym nasladowców w moim miescie. Moj kraj nie jest dziwny, dziwne są indywidua z przeoranym pomyslunkiem.
- 2 3
-
2020-07-08 10:37
Baćka stalin przysłał swoich jewrejów do trzymania za gębę i one doskonale trzymaja do Dzisiaj .
- 0 0
-
2020-07-08 08:31
Kultura (3)
Tylko tam rowerzystom nie trzeba młotkiem do głowy wbijać że to pieszy w razie czego będzie bardziej poszkodowany- inna kultura
- 11 5
-
2020-07-08 09:52
(1)
oj, byś się zdziwił, będąc pieszym trzeba mieć oczy i uszy dookoła głowy, a jeszcze nie raz byłem zbluzgany na przejściu bo rowerzysta musiał hamować. Wygląda że kultura rowerzystów taka sama w całej Europie. A u nich jeszcze skutery mogą jeździć po drogach rowerowych.
- 9 0
-
2020-07-08 09:59
Zgadza się
Jak w Amsterdamie jest przejście dla pieszych wymalowane jednocześnie w poprzek jezdni i biegnącej obok DDR, to kierowca ustąpi ci zawsze, cyklista - nigdy.
- 6 0
-
2020-07-08 09:13
No nie wiem
Moje wspomnienia z Amsterdamu i Rotterdamu są inne i obejmują bezustanne lawirowanie między dzyńdzolącymi świętymi cyklistami, którym pieszy śmiał naruszyć ich tor niezakłóconej jazdy dokładnie przez środek ruchliwego chodnika. Pieszy szybko nabiera odruchów zająca na miedzy.
- 12 0
-
2020-07-08 07:16
(1)
W holandii tez takie sa. :)
- 17 5
-
2020-07-08 07:39
esów floresów nie ma
- 2 4
-
2020-07-09 18:27
Chyba wrecz na pewno wiekszym problemem są hulajnoga które ludzie zostawiają jyż nie tylko na skraju ścieżki rowerowej ale jyz teraz stoją na ścieżce,,,, jeżdze do sopotu codziennie I to ile tego dziadostwa teraz się przy scieżce wala to lekka przesada,,,, ośmiolatki na hulajnogach elektrycznych Z wynajmu to chyba też coś nie tak,,,,,poza tym pozdrawiam niektorych panów którzy przy mijaniu pozostawiaja zapach perfum za sobą,,,achhhhb,,,,, pozdrawiam wszystkich rowerzystów,,,,
- 2 0
-
2020-07-09 12:14
Skrzyżowanie potoków ruchu. Kto myślący w ten sposób może tworzyć dobre przepisy?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.