Rozbiórka kładki na Zaspie
2713 wyświetleń 13 czerwca 2019 (760 opinii)Trwa rozbieranie schodów prowadzących na kładkę dla pieszych nad al. Rzeczpospolitej i al. Jana Pawła II na Zaspie.
Więcej na ten temat
Opinie (760) ponad 10 zablokowanych
-
2018-07-20 08:22
Proponuje zburzyc urzad miasta na ulicy Nowe Ogrody. Stary budynek.
Bazylike mariacka w starym miescie tez nalezaloby zburzyc. Za duzo kosztuje jej utrzymanie i zajmuje za duzo miejsca, a i tak malo kto tam wchodzi tylko wszyscy przechodza obok.
- 2 1
-
2018-07-19 07:09
(11)
I kolejne wydłużenie czasu jazdy tramwaju poprzez kolizyjne skrzyżowanie z ruchem pieszych. Ot światła urbanistyka XXIw.
Ale kto by sie martwił o komunikacje miejską - pewnie za chwilę powstana kolejne naziemne przejścia przy tej ulicy aby skutecznei zniechecić ludzi do korzystania z tramwajów.- 61 15
-
2018-07-19 15:07
(4)
"I kolejne wydłużenie czasu jazdy tramwaju poprzez kolizyjne skrzyżowanie z ruchem pieszych. Ot światła urbanistyka XXIw."
Rozsunąć przystanki tak żeby pomiędzy ich początkami było przejście dla pieszych.
Nadjeżdżający tramwaj uruchamia czerwone dla siebie i zielone dla pieszych, żeby mogli dojść na przystanek i wsiąść do tramwaju.
Zapala się czerwone dla pieszych, zielone dla tramwaju, żeby mógł jechać dalej.
Albo jeszcze lepiej, zielone dla pieszych na stałe. Nadjeżdżający tramwaj aktywuje zmianę świateł (startuje licznik do zmiany). Zwalnia przełączenie na zielone dla pieszych dopiero jak przejedzie za przejście.
A w zasadzie to pewnie nawet na przejściu przez tramwaj będzie można obejść się bez świateł lub tylko z ostrzegawczymi.
No ale lepiej ponarzekać, zamiast pomyśleć.- 1 2
-
2018-07-19 19:38
(3)
Stań sobie na jakimś przystanku do którego ludzi idą przez przejścia ze światłami i popatrz jak to wygląda w rzeczywistości.
- 3 0
-
2018-07-20 00:05
(2)
Wygląda jak wygląda, bo w żaden sposób światła nie są wyzwalane przez tramwaj. Nie ma żadnej synchronizacji między ruchem pieszych i ci się śpieszą, bo nie mają pewności czy zdążą na tramwaj, czy im ucieknie, bo kwitną na czerwonym.
- 0 1
-
2018-07-20 08:15
Trzeba wyjść wcześniej żeby zdążyć.
- 0 0
-
2018-07-20 06:16
To teraz tak - tramwaj nim ruszy zmieni światła i będzie czerwone dla pieszych. Ale znajdzie sie ktoś, kto postanowi zdążyć na ten tramwaj. I tak z godzinę czy dwie przerwy w ruchu tramwajowym bo pogotowie, policja, nadzór ruchu albo co gorsza lekarz ostatniego kontaktu i prokurator.
- 1 0
-
2018-07-19 08:31
To jest kolizyjne skrzyżowanie z ruchem samochodów, nie pieszych (3)
To piesi mają mieć piewszeństwo. I tak - to właśnie jest urbanistyka, wreszcie zmieniają to przedmieście w miasto.
- 8 9
-
2018-07-19 08:58
(2)
No tak, piesi górą. Bo do pracy chodzi się piechotą. Więc ile km dziennie chodzisz?
- 7 1
-
2018-07-19 11:07
zamiast chodzenia wsiadam na rower (1)
dla pokonania tej samej odległości zużywam 6 razy mniej energii niż gdybym chodził pieszo.
- 0 6
-
2018-07-19 22:53
To po co piszesz o pieszych jak rowerem jeździsz? No chyba, że ty z tych rowerzystów co to po przejściach śmigają i mają pretensje do kierowców, że na nich trąbią?
- 0 0
-
2018-07-19 07:28
(1)
ped**arzy to nie interesuje bo ich przepisy nie dotyczą
- 13 7
-
2018-07-19 07:34
a i jeszcze się ładują z tymi swoimi rowerami do autobusów i tramwajów
- 8 3
-
2018-07-20 08:00
...
Idiotyzm polityków. Przejście w linii chodnika wymusi postawienie świateł. Ta ulica jest jedną z najbardziej ruchliwych. Światła spowoduja dalsze korkowanie miasta.gratuluje pomysłu. Mozna narzekac na komunę, ale w tym miejscu nie powinno byc innego przejścia jak po kładkach, lub podziemne. Ale w końcu kogo to obchodzi. kasa będzie wydana. na co najpierw na remont schodów. Śmierdzi lewactwem
- 3 0
-
2018-07-19 06:08
(8)
W pierwszym etapie rozbierzemy, a potem się zobaczy...
I się okaże, że w poprzek trzeba zbudować wysoką kładkę, ale to drogo, więc niczego nie będzie.- 213 14
-
2018-07-19 09:14
pytanie za 100 pkt - do ilu wypadków z udziałem pieszych i samochodów doszło na kładce (4)
a ile na standardowym przejściu dla pieszych
- 21 2
-
2018-07-19 10:43
do ilu wypadków dochodzi na "bezkolizyjnych" skrzyżowaniach autostrad? (2)
większość wypadków zdarza się na prostych drogach w okresach dobrej pogody i widoczności.
- 2 5
-
2018-07-20 07:58
Jakieś dane na potwierdzenie tej tezy?
- 0 0
-
2018-07-19 14:46
minusujący nie myślą czy co?
jak można podważać fakty?
- 1 1
-
2018-07-19 10:18
Do ilu wypadków doszło na promie
A do ilu w tunelu pod Martwą Wisłą?
- 4 4
-
2018-07-19 12:20
(1)
Dwa zdania bardzo mnie zaciekawily z artykulu. Zdecydowano sie na najbardziej radykalna opcje ale najdrozsza (czytajac dalej wyburzenie), a w dalszej czesci pisza, ze utrzymanie byloby za drogie. Hmmm bardzo ciekawe.
- 4 0
-
2018-07-19 14:47
czyli znow klamia, jak w tekscie o tej klapie saur neptuna.
- 4 0
-
2018-07-19 11:43
Będzie, będzie. Czym drożej tym lepiej.
Znajomi królika już się cieszą.
- 4 0
-
2018-07-19 12:37
Proszę o poważną odpowiedź (4)
Przejścia na poziomie chodnika łączące nasypy? Ok. Ale co z przejściem przez samą Rzeczpospolitej tj. 2 jezdnie i torowisko? One są przecież też na poziomie chodnika. Czy mam rozumieć że tam będą normalne pasy i światła??? W takim razie bezapelacyjnie należałoby bronić dotychczasowej kładki bo nowy układ pogorszy sytuację zarówno pieszych jak i kierowców
- 24 3
-
2018-07-19 13:32
(1)
Tak, mają byś i światła (bo to nowoczesne) i pasy i pewnie jeszcze przejazd dla rowerów. I zapewne zmniejszy to korki w mieście i przyspieszy jazdę tramwajem.
- 5 2
-
2018-07-20 07:58
To dzialania ekipy deweloperow
- 0 1
-
2018-07-19 14:19
Dokładnie, już teraz cała Rzeczypospolitej korkuje się do świateł przy Hynka, ruch rozładowuje się nieco właśnie przez dwupoziomowe skrzyżowanie. Przez przejścia dla pieszych ze światłami strasznie się tu będzie korkować i cała idea tego skrzyżowania będzie bez sensu
- 8 1
-
2018-07-19 13:26
Tak wlasnie ma byc
- 3 1
-
2018-07-20 07:46
kładka z problemami
Zamiast ją udoskonalić ,dobudować podjazdy i dodatkową windę (bo jedna chyba jest)to znowu jakiś myśliciel wykombinował że można dobrze kasę wyciągnąć i za zgodą włodarzy zostanie wyburzone bezkolizyjne ,bezpieczne miejsce dla pieszych .Na całym świecie buduje się przejścia tunelowe bądź kładkowe bo są bezkolizyjne a w Polsce się je burzy.Już kiedyś ktoś powiedział -Polska to dziwny kraj-
- 4 1
-
2018-07-19 06:32
(34)
I znowu przejście dla pieszych i światła które będą działać 24h na dobę.
Ostatnia taka prosta na blokowiskach.
Szkoda.- 102 30
-
2018-07-19 08:22
Tak ma być, zbliżamy się do strefy zamieszkania. To jest normalne w cywilizowanym świecie. (29)
- 16 13
-
2018-07-19 08:40
(7)
Nie ma co tu dyskutować z ludźmi o wielkości mózgu krewetki. Debile chcą autostrad w mieście, żeby mogl zasuwać TDI z 99 roku. Czytając komentarze tutaj nie dziwię sie, że Pomorze w wielu kwestiach Jest zacofane w stosunku do Dolnego Śląska czy Małopolski.
- 19 12
-
2018-07-19 09:51
(6)
No wroclaw jest tak rozwiniety ze stoisz w jeszcze wiekszych korkach. Chce dojechac szybko i sprawnie z punktu a do b z dwojka dzieci do przedszkola i zrobic zakupy po pracy. Czym mi radzisz dojechac autobusem rowerem czy tramwajwm wodnym. W poszanowaniu mam jak to sie robi zagranica bo zagranica ma dobrze rozwinieta komunikacje miejska, przedszkola sa blisko domow a do marketow dobre drogi a nie jak u nas gdzie zeby dojechac z jednej dzielnicy do drugiej masz praktycznie tylko jedna trase. A do przedszkola musisz jechac przez pol miasta
- 7 9
-
2018-07-19 10:09
(5)
ja sobie kupilem mieszkanie w takim miejscu, ze do pracy dojezdzam komunikacja szybciej niz autem, a przedszkole mam 5 minut piechota z domu. Wroclaw akurat zmaga sie z beznadziejna komunikacja podobnie jak Gdansk ( niskie naklady finansowe), najlepiej rozwiniete miasta pod tym wzgledem to Krakow i Warszawa ( i najwiecej z budzetu w tych miastach idzie na komunikacje). W Krakowie nastapil zdecydowany wzrost uzytkowania komunikacji przez mieszkancow, po wprowadzeniu priorytetow dla komunikacji miejskiej, sa plany budowy podziemnego tramwaju w przeciagu max 5 lat, bo nie da sie juz przyspieszyc taktu na obecnych szlakach ( takt 3 minuty)
- 8 1
-
2018-07-19 10:55
(4)
Fajnie ze sobie kupiles jak wszyscy sobie kupia w tym samym miejscu to co zrobisz bedziesz sie cisnal w teamwaju.
- 1 3
-
2018-07-19 11:13
w mieście małych odległości (3)
nie przeciętych "autostradami" wszędzie dotrę wygodnie pieszo lub rowerem (rowerem wspomaganym elektrycznie).
Jak będę chciał jechać dalej, wsiądę do SKM.
Robię tak od 50 lat.
Samochód tylko na dalsze wyjazdy, nie po mieście.- 3 2
-
2018-07-19 11:37
(2)
Trójmiasto miasto małych odległości?. Poważnie?
SKM z Gdańska Południe do np. Karwin? Poważnie?
Rowerek z Gdańska na Chełm, Piecki, Matarnię, Łostowice, Osowę czy Chwaszczyno, Pruszcz, Kolbudy?
A próby budowy mieszkań czy biur na dolnym tarasie wywołują tak wiele kontrowersji i protestów. Bo ….- 3 3
-
2018-07-19 15:38
poważniej niż ci się wydaje (1)
Trójmiasto jest typową policentryczną aglomeracją połączoną komunikacją szynową.
Te twoje przykłady skrajnie położonych osiedli niczego w tym temacie nie zmieniają.
Każda inwestycja wywołuje kontrowersje. To jest w żywym mieście normalne. Sztuką jest rozwiązywanie sporów a nie rozstrzyganie ich na korzyść jednej ze stron: zwykle: zmotoryzowanych.- 1 3
-
2018-07-20 06:18
To nei są skrajne przypadki. To jest zwykłe życie, a nie puste teorie "specjalistów" od siedmiu boleści.
- 2 0
-
2018-07-19 08:45
(14)
A jak chcesz poruszać się po mieście? Tramwajem, który co światła musi stać i czekać, czy autobusem po zatkanych ulicach?
- 12 4
-
2018-07-19 08:51
(13)
Priorytrtyzacja komunikacji miejskiej. Mówi Ci to coś? Czyli: 1. Komunikacja 2. Pieszy 3. Rower 4. Transport indywidualny. Dziś jest wszystko odwrotnie
- 11 9
-
2018-07-19 11:16
priorytetyzacja mobilności miejskiej. Mówi Ci to coś? (6)
Czyli: 1. komfort i bezpieczeństwo pieszych
2. komfort i bezpieczeństwo rowerzystów i innych niezmotoryzowanych
3. Transport zbiorowy (najlepiej szynowy)
4. dostawy do sklepów i lokali gastronomicznych
5. car sharing i car pooling
7. prywatny samochód (ale parkingi w centrum płatne!)
Dziś się to głosi teoretycznie, ale wdrażanie rzadko konsekwentne.- 5 2
-
2018-07-19 11:34
(5)
Rower w Gdańsku jako alternatywa komunikacji miejskiej to jedna wielka ściema.
- 2 1
-
2018-07-19 14:04
(4)
Mam do roboty 10km. Autobusami zajmuje mi to godzinę. Rowerem połowę tego.
- 1 0
-
2018-07-19 14:12
(3)
No i?
Jak pada śnieg, deszcz to też rowerem do pracy i po pracy?- 2 1
-
2018-07-20 00:00
Owszem, zimą i w deszcz i w upały. Po prostu codziennie przez cały rok.
Wolę się nieco zgrzać na rowerze niż przemarznąć na przystankach i potem ugotować lub dalej zamarzać w autobusie, przy akompaniamencie kichających i kaszlących ;)- 0 0
-
2018-07-19 15:40
oczywiście, dlaczego nie? (1)
jak pada to nawet na spacer nie wyjdziesz? Tylko współczuć.
- 0 0
-
2018-07-19 19:35
Na spacer wyje, ale jazda rowerem po śniegu czy w padającym śniegu to proszenie się o kłopoty ze zdrowiem. Każdy lekarz to potwierdzi.
- 1 0
-
2018-07-19 08:55
(4)
Komunikacja miejska z priorytetem stania na każdym przejściu dla pieszych.
Pieszy - powodzenia na dojście pieszo choćby z Zaspy do pracy np. w Oliwie.
Rower - popatrz na aktualne statyski, szczególnei teraz w lipcu przy deszczach czy też w zimie. Czarowanie rzeczysitosci jej niepomoże.- 14 7
-
2018-07-19 10:19
(3)
na tym polega priorytet. Tramwaj/autobus sam przelacza swiatla przed przejsciem/skrzyzowaniem gdy rusza, wiec ma priorytet 1 ( dziala w Krakowie np). Pieszy ma wydluzony czas na przejscie przez skrzyzowanie i tez moze przyspieszyc zapalenie zielonego swiatla - priorytet 2. Nie ma innej drogi, nie da sie budowac autostrady w centrum miast, pomimo poszerzania ulic, korki sie nie zmniejszaja. Dwa, komfort zycia w miescie z autostradami jest okropny
- 4 2
-
2018-07-19 11:23
(2)
To co piszesz jest sprzeczne ze sobą. Albo priorytet tramwaj/autobus albo pieszy.
Do tego Rzeczpospolitej nie leży w centrum Gdańska.- 2 2
-
2018-07-19 11:36
Owszem, sprzeczne (1)
Ale co najwyzej dla kogos, kto umie liczyc tylko do dwóch.
- 3 0
-
2018-07-19 14:15
To jest prosta, tramwaj nei moze ruszyć dopóki trwa cykl dla pieszych. Cyklu tego nie można skrócić, bo priorytetem ma być pieszy. Więc tramwaj czeka i czeka i czeka. A każde 15s na przystanek daje kilka minut dłuższa drogę do pracy/domu. No i przepustowość torowisk maleje.
- 5 1
-
2018-07-19 10:20
Kolejność nie taka co trzeba najpierw rower(wszak dla nich rozwalają linie kolejowe) potem pieszy(spychany na bok przez rowerzystów) potem komunikacja( przyjeżdża lub nie) na koniec transport indywidualny(zwężanie i utrudnianie na maksa czyli im większe korki tym lepiej dla wszystkich) a w gruncie rzeczy chodzi o to aby zawsze mógł wygrać rowerzysta
- 3 3
-
2018-07-19 09:11
Więcej przejść naziemnych to więcej wypadków. (4)
- 9 4
-
2018-07-19 09:13
Jasne idioto (3)
Najwięcej wypadków jest na obwodnicy, a przejścia żadnego.
- 7 10
-
2018-07-19 11:37
Ty sobie nawet nie zdajesz sprawy kim jestes
Dlatego tak często wyzywasz innych - bo tak często nie rozumiesz o czym mowia.
- 0 1
-
2018-07-19 09:52
(1)
Ale kretynie zadnego z udzialem pieszych
- 6 4
-
2018-07-19 11:17
niestety, zdarzają się także
im mniej samochodów i ich prędkość w mieście redukowana bardziej, tym wszystkim bezpieczniej.
- 0 3
-
2018-07-19 10:15
Podasz moze jakieś przykłady z cywilizowanego świata. Dotyczące osiedli mieszkaniowych położonych tak z 3-4 km od Centrum
- 0 1
-
2018-07-19 10:11
Jakie światła. Będą przejścia NAD jezdniami, w poziomie chodnika. (2)
Czytać ze zrozumieniem!
- 3 0
-
2018-07-19 10:13
(1)
Nie, przez Rzeczypospolitej przejście musi być ze światłami na poziomie ulicy. Te nad jezdniami bedą nad łącznicami do JPII.
- 3 0
-
2018-07-19 10:14
A to sory...
nie czytałem ze zrozumieniem... :(
- 1 0
-
2018-07-19 07:25
ped**arze wniebowzieci
- 13 14
-
2018-07-20 03:45
Przed wybudowaniem wind,mówiłem:wyburzyć,zasypać dół i zrobić duże rondo.
- 0 2
-
2018-07-20 01:26
Masakta
Ta.. Drzew sie nie zasadzi bo za ciężkie ale biura mogą być.
- 2 0
-
2018-07-19 23:57
A cień?
Od strony Nagórskiego? Ile razy wieczorem tamtędy szliśmy po schodach i docenialiśmy kunszt artysty ;)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.