Ul. Wajdeloty stała się deptakiem
4446 wyświetleń 11 czerwca 2020 (576 opinii)Od czwartkowego poranka, aż do końca niedzieli, 14 czerwca, ul. Wajdeloty we Wrzeszczu jest deptakiem. Z tej okazji na jej gości czeka sporo atrakcji. Pomysł wyrzucenia stamtąd samochodów nie wszystkim się jednak podoba. Ulica została oplakatowana sprzeciwem części mieszkańców.
Więcej na ten temat
Opinie (576) ponad 20 zablokowanych
-
2020-06-11 15:09
Wajdeloty (15)
W końcu Wajdeloty nie odstrasza :) I ma potencjał turystyczny. Może jakiś kompromis z mieszkańcami np w tygodniu jezdnia a w weekendy i święta dla knajpowiczów.
- 103 93
-
2020-06-11 15:44
Bo w weekendy są największe utargi? :) (5)
Widziały gały, gdzie biznes otwierały.
- 23 13
-
2020-06-12 07:15
Mieszkania (4)
Widziały gały gdzie mieszkanie kupowały
- 1 4
-
2020-06-12 08:46
Nikt z mieszkańców nie kupował przy deptaku.
- 7 0
-
2020-06-12 08:51
Mieszkam tam od 30 lat więc widziały.
- 5 0
-
2020-06-12 12:26
Tak, masz rację. Była normalna ulica i nie było w planach jej zamknięcia. (1)
Przejdź się wieczorem ul .Piwną poza sezonem. Prawie we wszystkich oknach ciemno. Kiedy aktywiści, a zwłaszcza władze, zrozumieją, że miasto ma być dla mieszkańców, a nie turystów i imprezowiczów. Jak można pozwolić na otwarcie pijalni ludziom pod oknami? Chyba, że jest to planowe działanie, mające na celu "pogonienie" stałych mieszkańców i zrobienie z ulicy mieszkań na wynajem.
- 3 1
-
2020-06-12 15:58
Jak można pozwolić na otwarcie pijalni pod oknami? To gdzie te knajpy mają być? W barakach przy obwodnicy?
- 0 2
-
2020-06-11 16:25
Bzdura. został z nadania Jankowskiego w 1998 r. (1)
- 4 6
-
2020-06-11 20:31
dokładnie / genau
- 2 0
-
2020-06-11 16:29
Właśnie dlatego małe knajpy nie mają szans! (3)
Po co ludzie mają się poświęcać i na siłę zapełniać te knajpki na Wajdeloty?
Całą rodziną jadą do galerii handlowych i wszyscy są zadowoleni!
Czym wy chcecie zapełnić stoliki? Zakazami?
Powodzenia.
Studenci też kiedyś dorosną i pojadą tam, gdzie w jednym miejscu mogą w krótkim czasie odchaczyć wszystko zaplanowane na dany dzień.- 18 13
-
2020-06-11 17:23
Dobrze mówisz. (2)
Koło Wajdeloty jest Metropolia. Całe piętro to gastronomia.
- 20 6
-
2020-06-11 20:32
Tam trzeba zachowywać się kulturalnie.
Nad kulturą czuwają panowie z firmy ochroniarskiej
- 7 0
-
2020-06-11 20:35
Puste piętro.
Ludzie chcą siedzieć na świeżym powietrzu
- 5 7
-
2020-06-11 17:42
No w końcu! (2)
Będę mógł się napić browara i podrzeć ryja o 2.45 w nocy z kumplami - jest wreszcie gdzie :)
- 13 13
-
2020-06-11 18:40
Nie stresuj J.Ch. (1)
Jemu i tak się przeplatają koszmary wokół tematów AleBrowar, Gdynia, Deptak
- 7 11
-
2020-06-12 12:30
Nie lubię jego komentarzy,
ale w tym przypadku go rozumiem. Sam przez to przechodziłem. Nie życzę nikomu tego typu knajp pod oknami. Hałas i szczyny pod drzwiami każdego dnia. A często zdarza się i dwójka na klatce schodowej.
- 3 0
-
2020-06-11 15:12
(7)
W każdą niedzielę tak powinno być! Nie trzeba się pchać na Stare Miasto. Jeszcze Bistro Kuźnia powinno się mocniej rozstawać. Stoliki pod Metropolia i food hall. Wreszcie Wrzeszcz ożyje!
- 86 83
-
2020-06-11 15:49
(4)
Przypuszczam że pomysł był właścicieli barów... którzy mają wtyczki w UM. I nikt tu nie będzie słuchał co się mieszkańcom nie podoba czy podoba. Obywatel ma płacić podatki a nie wyrażać swoje opinie ! Tak żyje się w Polsce .
- 25 15
-
2020-06-11 15:54
(3)
Sprawdź ile tam jest lokali komunalnych. Czyli miejskich!
- 9 12
-
2020-06-11 16:28
Chyba chodziło o to (1)
Że właścicielką naleśnikarni jest miejska radna a właścicielem jednego z barów - radny dzielnicy.
- 22 7
-
2020-06-11 16:52
A właścicielem 8mki największy cwaniak który protestuje ale zostawił chodnik stolikami.
- 7 14
-
2020-06-12 08:53
Większość własnościowa
- 6 0
-
2020-06-11 17:24
Ty tylko podszywasz się pod mieszkańca.
- 11 5
-
2020-06-12 12:35
Życie dzielnicy to nie knajpy i mieszkania na wynajem,
ale mieszkańcy. Takie "ożywianie" prowadzi do wyprowadzki stałych mieszkańców. Wystarczy popatrzeć co się dzieje w Śródmieściu. W Krakowie jest to samo, ale oni już zrozumieli swój błąd. Władze Gdańska nie uczą się na błędach innych. Wolą słuchać tzw. aktywistów niż mieszkańców.
- 1 0
-
2020-06-11 15:14
Ciekawe ilu z protestujących mieszkańców faktycznie kupiło tam mieszkanie na wolnym rynku... (15)
Większość mieszka tam daltego, że ich przodkowie otrzymali tam przydział za PRL-u. Coś za coś.
Nie można miejskiej ulicy przerabiać na sypialnię. Sypialnią są blokowiska i osiedla domków na uboczu. Ulica Wajdeloty w oryginale, przed wojną pełniła zupełnie inną funkcję, To była ulica handlowo-spacerowa a nie cicha uliczka na uboczu.
Komunizm się skończył 30-lat temu, to już nie czasy że człowiek ma funkcjonować na modłę fabryka, dom, ćwiarta wódki przed snem, sen, fabryka.- 112 168
-
2020-06-11 15:20
(3)
Nie mierz wszystkich swoją miarą.
- 39 21
-
2020-06-11 15:21
Faktycznie, zapomniałem, że są tam też lokale komunalne. (2)
- 28 19
-
2020-06-11 18:24
nawet jeśli jest parę lok.kom.to co miasto może robić im siarę? właściciel najemcy? (1)
ci z komunalnych mieszkań płacą duże pieniądze do miasta za lokal komunalny , od dawna !
- 20 11
-
2020-06-11 18:41
Pewnie sumarycznie na 3-4 metry mieszkania na wolnym rynku by już starczyło
Darmowe udostępnienie lokalu nie starczy? Może willa? Baldachimy?
- 16 9
-
2020-06-11 16:21
Prawda boli (5)
Użytkownik napisał prawdę. Często niepiśmienne chłopstwo zza Buga przywieziono do miasta, gdzie za darmo otrzymali lokum, wykształcili się na uczelniach a dzisiaj najbardziej plują na system który umożliwił im skok cywilizacyjny i z wiejskiej lub podmiejskiej biedoty bez perspektyw awansowali do miejskiej klasy średniej i mogą zajmować się problemami typu deptak w miejsce ulicy a nie jak wyżywić rodzinę. Ale czepiam się, zaraz się okaże że wszyscy mieszkańcy Gdańska to potomkowie rodów szlacheckich z wielowiekowymi tradycjami i majątkami które splądrowali podli komuniści. Trochę pokory hipokryci.
- 31 41
-
2020-06-11 16:30
Dlaczego tak gardzisz innymi? (3)
Czy osoba która nie jest tutejsza, albo nawet przyjechała ze Wschodu (najczęściej nie miała wyboru) jest gorsza? A czy nawet niepiśmiennemu albo komuś bez wyższego wykształcenia odmawiasz spokoju w jego czterech ścianach?
- 44 18
-
2020-06-11 16:38
(1)
Nie gardzę. Sam jestem potomkiem bezzębnych, niepiśmiennych chłopów z Wileńszczyzny. Tylko ja to wiem i nie udaję że było inaczej dorabiając niestworzone historie, wiem też że w wolnorynkowych warunkach moi potomkowie nie mieli by szans na dojście do poziomu na którym żyjemy dzisiaj. Nikomu niczego nie odmawiam, punktuję hipokryzję. I nie, nikt do partii ani żadnych służb nie należał.
- 28 20
-
2020-06-11 21:00
mam wrażenie, że nie rozumiesz pojęcia "wolnorynkowych warunków"
wolny rynek i sensowne prawo dają większe możliwości awansu niż realny socjalizm
- 10 4
-
2020-06-12 06:59
On jest dumnym, zakompleksionym gdańszczaninem, nie przepraszam - nowoczesnym, kulturalnym, tolerancyjnym europejczykiem...
- 7 1
-
2020-06-11 16:48
co za bzdury
- 15 5
-
2020-06-11 16:25
najlepiej do obozu, co?
- 15 5
-
2020-06-11 17:49
Też uważam, że powinni cierpieć
Za to, że żyli w Parku. Jak śmieli!
- 9 4
-
2020-06-12 08:23
To paru mieszkańców nie może mieć zdania i można to olac ale jak lgbt coś chce to nagle wszyscy muszą się zgadzać i klaskać...
- 5 2
-
2020-06-12 09:56
Bezczelność.
Znakomita większość mieszkańców powojennego Gdańska przybyła tu, bo nasi zachodni sąsiedzi szukając lebensraumu narobili takiego ordnungu a nie innego. Znakomita większość uchodziła z utraconych kresów, gdzie zostawiła swoje domy, w których oni I ich rodziny mogłoby mieszkać do dziś. Wypominanie więc, że coś dostali za darmo jest lekko nie na miejscu, i jeżeli chcesz jakiejś kasy, poproś Angelę.
- 3 0
-
2020-06-15 15:32
A co to za różnica czy mieszkanie kupione na wolnym rynku czy o przodkach? Zazdrość ludzka nie zna granic...
- 2 0
-
2020-06-11 15:17
Wajdelota (13)
Pomysł ten może spowodować duży rozwój tej okolicy...nie tylko restauracje bylyby beneficjentami ale niemal wszyscy. Gwarantowany byłby wzrost wartości nieruchomości oraz dużo większe możliwości wypromowania tej zabytkowej części Wrzeszcza. Dodatkowo decyzja ta spowoduje że znajdą się środki na rewitalizację całej okolicy, która ma ogromny potencjał...Niektorzy mieszkancy powinni spojrzeć trochę szerzej.
- 99 99
-
2020-06-11 15:46
Co mieszkaniec kamienicy przy ul. Wajdeloty ma mieć (7)
z "dużo większej możliwości wypromowania tej zabytkowej części Wrzeszcza"?
Więcej hałasu i więcej obcych pod oknami?- 37 21
-
2020-06-11 16:12
Mniej hałasu i spalin. (6)
Zdrowie fizyczne i psychiczne
- 17 24
-
2020-06-11 16:31
Za to więcej porozbijanych butelek (3)
Mniej hałasu i spalin w dzień zmieni się w krzyki po nocy i fekalia w zakamarkach.
- 26 15
-
2020-06-11 17:33
Bo teraz jest pięknie i czysto,a przyjdą hipstery na wegeburgera i walną kupkę na środku Wajdeloty i miejscowa Grażyna nie będzie mogła swoim SUVem zaparkować pod oknem
- 18 19
-
2020-06-12 08:47
Ciekawe czy parkujący protestujący
Sprzątają plamy z oleju po swoich blachosmrodach?
- 0 4
-
2020-06-12 16:01
Chcesz powiedzieć, że goście lokali, w których są dostępne toalety, wolą jednak pójść za potrzebą w podwórko?
- 0 1
-
2020-06-11 17:28
Gastronomia wywołuje hałas. (1)
Najbardziej pijalnia piwa "Ale Browar", w weekendy otwarta do 1:00.
- 24 11
-
2020-06-11 18:15
I ona już jest na miejscu
Wbrew jakiejś próbie ustalenia pokrętnej narracji, zamiana ulicy w deptak nic w tej materii nie zmieni
- 14 9
-
2020-06-11 18:23
(2)
Nie rozumiem co ma tam wpłynąć na wzrost cen mieszkań, hałas czy brak dojazdu?. A co ja mam zrobić sprzedać mieszkanie, iść do kartonu pod most i patrzeć na kasę. Ja w tym mieszkaniu żyje, to nie jest inwestycja na wynajem.
- 22 7
-
2020-06-12 08:39
Tak. Masz się wyprowadzić. (1)
Taka jest polityka władz miasta. Mieszkańcy za obwodnicę, a w centrum turyści. Masz płacić tu podatki, głosowań na nich i siedzieć cicho.
- 5 1
-
2020-06-12 12:07
Jesli juz sie bede wyprowadzal to na gdzies na linie Wawa - Lodz. Tutaj sie przeprowadzilem za praca i srodowiskiem, bo do morza mam 15 min z buta, wszystko potrzebne do zycia na pieszo, nawet do pracy na piechote chodzilem przed covidem bo blisko. Teraz pracuje zdalnie i gdyby nie morze z jednej strony i las z drugiej to byloby to miasto jak kazde inne, wiec wyprowadzka za obwodnice nie ma sensu. Jesli mialbym sie wyprowadzic to tylko tam gdzie jest wiecej, lepiej platnej pracy.
- 0 0
-
2020-06-11 18:28
nie chrzań o wielkich planach
bo wiadomo jak one się zawsze kończą...z ręką w nocniku
- 3 13
-
2020-06-12 12:02
Wzrost wartosci nieruchomosci dla wiekszosci ludzi nie jest korzystny. Przydaje sie jedynie kiedy chce sie ja sprzedac. A jesli kiedys wprowadza podatek od wartosci nieruchomosci to bedzie sie wrecz dazylo do jej obnizenia.
- 2 0
-
2020-06-11 15:24
Sporo górników przyjechało. (9)
- 63 3
-
2020-06-11 15:45
Ryli
- 7 1
-
2020-06-11 21:04
Koronawirus (COVID-19) !! (6)
Wychodzę z psem patrze a ulica Wajdeloty zamknięta chwileczkę pamiętam był kiedyś taki temat żeby zrobić tutaj deptak gdy robiono rewitalizacje Wajdeloty ale miały być także wtedy zrobione kamery a kamer niema więc temat dawno upadł skoro jest jeszcze ukryty Koronawirus (COVID-19) bo statystyki sa zdecydowanie większe więc gromadzenie się??!!w tych czasach !! ktoś tutaj zaszalał my mieszkańcy zdecydowanie się na to nie zgadzamy mona pomyśleć po tym jak minie pandemia a nie robimy ogniska Koronawirus (COVID-19) !! i Kamery tak jak miało być !!! i wtedy można myśleć bo kilka restauracyjek można pochwalić zachowuje się dobrze maja darmowe posiłki dla biednych ale reszta ?? piwo przecież to podkręca agresje i jak mieszkańcy maja tutaj mieszkać gdy nie ma kamer !!!Zanim ktoś coś tutaj robi niej najpierw pomyśli w jakim czasie to robi i niech dotrzymuje słowa (kamery)
a skoro nie mieliśmy na kamery kiedyś bo były obiecane w inwestycji to nie robimy deptaka
ps. przepraszam za moją pisownie ale nigdy nie byłem dobrym w pisaniu
Mieszkańcy a co wy o tym myślicie ?
Wajdeloty,Aldony,Wallenroda,Grażyny ,Biała itp- 5 6
-
2020-06-11 21:04
A po polsku? (4)
- 6 3
-
2020-06-11 21:22
(1)
Z dużej litery Polsku :P ktoś zabłysnął
- 1 10
-
2020-06-11 21:28
Polecam słownik języka (jakiego?) polskiego
Polska. Polak. Ale po polsku. Do tego nie ma czegoś takiego jak "z dużej litery", tylko "wielką literą". "Z dużej/wielkiej" to rusycyzm, niezgodny z zasadami j. polskiego.
- 7 0
-
2020-06-12 08:42
Przecież przeprosił za pisownię.
Chyba, że umiesz czytać, a nie rozumiesz co czytasz. Analfabetyzm wtórny?
- 1 0
-
2020-06-12 08:49
Kolega przeprosił w poście za pisownię przecież
Już się tak nie czepiaj
- 1 0
-
2020-06-11 21:21
oooo
Widzę personel z knajpek minusy już daje czuwacie zamiast pracować To jest do mieszkańców a nie do was no chyba że u was na osiedlach zrobimy deptak i knajpki z piwem
- 8 5
-
2020-06-12 08:36
Spokojnie, do Wrzeszcza nie przyjechali. Taki Wrzeszcz to maja tez u siebie. Dla nich atrakcyjne sa plaze, centrum Gdanska, Skwer Kosciuszki w Gdyni i molo w Sopocie.
- 1 0
-
2020-06-11 15:30
Zajefajny pomysł, ja bym to rozszerzył na Grażyny, Wallenroda, Aldony i Lelewela (1)
Świetny pomysł zrobienia parku kulturowego zabytkowych budynków ze sr*czami na klatkach.
- 44 35
-
2020-06-12 08:57
Ale bzdury
- 0 0
-
2020-06-11 15:31
Myśle że to bardzo dobry pomysł (16)
Gratuluję. pomysł doskonały. Miasto powinno iść w tym kierunku dalej. Proponuję zamknąć dla samochodów kolejne ulicę. Za kilka dni zawężają Aleję Grunwaldzką o jeden pas. A ja się pytam, dlaczego tylko o jeden. Może zamknąć całą Grunwaldzką dla samochodów. Myślę że w mieście w ogóle powinno się zakazać posiadania samochodów. Będzie jak 30 lat temu w Chinach, wszyscy będziemy jeździć na rowerach. Jak miasto wyeliminuje samochody to problemy z parkowaniem, nadmierną emisją dwutlenku węgla rozwiążą się same. Zastanawiam się tylko czy ci wszyscy geniusze z różnych miejskich ruchów, przedstawiający te wszystkie genialne pomysły mają prawo jazdy, ja myślę że dla większości z nich to nawet karta rowerowa była zagrożeniem dla życia i zdrowia
- 62 55
-
2020-06-11 15:33
(4)
Ludzie i firmy przeniosą się z miasta. I po mieście.
- 14 10
-
2020-06-11 15:53
(1)
Zapraszamy ludzi i firmy do Gdyni, a Gdańsk można zamienić w skansen.
- 11 8
-
2020-06-12 08:00
W Gdyni to samo
Kontrapasy, woonerfy i parking płatny 24/7. Polskimi miastami rządzą lewackie szkodniki.
- 1 1
-
2020-06-11 17:18
To akurat działa dokładnie odwrotnie (1)
- 6 2
-
2020-06-12 07:15
Tak wiemy
Ekonomia kafejkowa, bary wege i brodacze lejący krafty generują PKB
- 1 0
-
2020-06-11 15:35
geniusze z tzw. ruchów miejskich to dzieci, które za nikogo w zyciu nie odpowiadają (6)
i nie widzą dalej niż koniec własnego nosa. drugi rodzaj, to aktywista na etacie, którzy pieja za pensję.
ich krzykliwość jako modna jest wykorzystywana przez polityków (w Gdyni np. Łucyk), którzy w ten sposób mają darmowy pr.
szaleńśtwo rowerzystów w końcu minie, ale co szkód narobią, tego się nie odrobi.- 23 10
-
2020-06-11 15:59
Spokojnie róbmy swoje (5)
Samochodziarze i matki z dziećmi to najbardziej roszczeniowe grupy :) Pogadacie, pojęczycie i przestaniecie.
- 9 21
-
2020-06-11 17:18
Kierowców nazywacie samochodziarzami (3)
A jak nazwiecie osoby bez prawa jazdy które chcą mieć po prostu trochę spokoju we własnym mieszkaniu?
- 14 6
-
2020-06-11 20:47
Mieszkaniarze (1)
- 5 1
-
2020-06-12 08:14
myślę, ze spokojnei każdego kto nie jest za akywistami można nazwać faszystą
taki ich technika
- 2 0
-
2020-06-12 06:59
Fajnie się z tymi aktywistami rozmawia na żywo, jak im brakuje argumentów zaczynając krzyczeć i awanturowac. A takich jest bardzo łatwo uspokoić tupnieciem noga. Ten widok przestraszony i zmieszane twarzy, na reakcję człowieka, który nie da na siebie krzyczeć:) nie dla żadnej ideologii!!!
- 6 0
-
2020-06-12 08:16
ty oczywiście nie będziesz miał dzieci. będziesz miał koty i będziesz szukać winnych
schrzanionego życia. ale to dopiero za jakiś czas.
- 1 3
-
2020-06-11 15:36
Już dziś jest zwezona. I co z tego. Samochody dalej na chodniku. Przesuwają słupki i parkują.
- 12 3
-
2020-06-11 16:01
Popieram ...zamknąć cały Wrzeszcz
...wraz z aleją Grunwaldzką
- 11 5
-
2020-06-11 21:18
Czy dla ciebie zdanie egzaminu na prawo jazdy było największym osiągnięciem intelektualnym? (1)
czy samochód to najważniejsza pozycja w Twoim majątku ruchomym? Jeśli tak, to współczuję. Otwieranie ulic dla ludzi to forma wspierania lokalnej przedsiębiorczości. Miasta przyjazne dla pieszych i i rowerzystów to miasta przyszłości. Miasta szczęśliwych dzieci i mieszkańców.
- 5 4
-
2020-06-11 22:00
bredzisz
bredzisz jak Piekarski na mękach, bredzisz synku bredzisz
- 4 5
-
2020-06-11 15:33
Na Wajdeloty nie idę!
Popieram mieszkańców!
- 80 28
-
2020-06-11 15:35
Kotleciki, szparagi i kartofelki na parze. (2)
A do tego suróweczka. W domu. Do knajpy na Wakdeloty na pewno nie pójdę bo pomysł mi się nie podoba. Znowu kolejne objazdy i parkowanie pod oknami sąsiadów na sąsiednich ulicach (w tym na mojej). Jezdnie dla pojazdów, chodniki dla pieszych, restauracje dla głodnych. I niech jedni drugim nie przeszkadzają!
- 78 22
-
2020-06-11 15:49
(1)
No tak bona wajdeloty jest 500miejsc parkingowych
- 7 8
-
2020-06-11 19:40
Nie, ale na Wallenroda już jest więcej, które właśnie zniknęły za sprawą tzw. restauratorów
- 6 4
-
2020-06-11 15:36
(3)
Pamiętam czasy gdy Wajdeloty była zapyziałą ulicą którą strach było wieczorem iść.Może warto o tym pamiętać.
- 39 42
-
2020-06-11 15:41
(2)
I dalej by tego mieszkańcy chcieli. I samochód pod oknem najlepiej.
- 11 18
-
2020-06-11 16:14
I piesek załatwiający potrzeby fizjologiczne na chodniku. (1)
- 12 8
-
2020-06-11 16:59
I klienci w bramach
- 12 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.