Wyburzanie dworca w Sopocie
11849 wyświetleń 1 sierpnia 2013 (149 opinii)Zobacz, jak przebiega długo wyczekiwane wyburzanie.
Więcej na ten temat
Opinie (149) 3 zablokowane
-
2013-08-06 17:11
to już nie nasz Sopot !!!
po unowocześnieniu n/miasta dla sopocian Sopot nie istnieje !!! - nam starszym sopocianom pozostają jedynie wspomnienia po naszym kurorcie...przykre i smutne !!!
- 0 0
-
2013-08-02 16:39
katownia?
o.O
- 0 0
-
2013-08-01 16:12
może lepiej późno niż wcale (2)
przypominam, że budowa dworca miała się rozpocząć w listopadzie 2012. Budowa miała być zakończona w grudniu 2013. Na ten temat ani słowa w artykule.
- 8 4
-
2013-08-02 14:10
bo nowy dworzec miał być gotowy w 2013 lub na początku 2014...
...żeby zdążyć na Mistrzostwa Świata w Lekkoatletyce.
Ale teraz już nasze drogie władze twierdzą coś innego.
i w dodatku nie będzie parkingu wielopoziomowego między ulicą Kolejową a al. Niepodległości- 0 0
-
2013-08-01 16:25
bo wladzuchne trzeba kochac
a nie ja krytykowac- 1 1
-
2013-08-01 14:43
Opinia,subiektywna,sopocianina od urodzenia! (1)
Z natury jestem sceptyczny,patrzac na owoce 'transformacji u strojowej',nauczylem sie analizowac kto jest kto i kto za tym stoi?!;)
Zatem pytam kim jest 43letni Marcin,Andrzej Kaniewski.
Jakie ma doswiadczenie i jaki kapital,skoro Karnowski powierza utrzymanie i zarzadzanie BGI/jak w umowie/,a umowa tajne lamane przez poufne?,a ten dworzec-koszmarek to az 20 lat wykluwal sie w glowie soltysa?!- 5 5
-
2013-08-02 14:07
Pan Kaniewski jest z Elbląga
- 0 0
-
2013-08-01 11:26
Pisałem wiele razy ale napiszę raz jeszcze: nowy dworzec pasuje do charakteru Sopotu jak pięść do nosa. (37)
Tak pięknie zabudowano dół Monciaka, tak fajnie wygląda sąsiadujący hotel rezydent, a bryła (! klocek) dworca będzie... nowoczesny. Czy wyobrażacie sobie jaki efekt byłby, gdyby dworzec sopocki wyglądał jak sheraton na dole? A tak MOŻNA było zrobić! Każdy, kto by przyjechał do Sopotu miałby próbkę klimatu! A w ten sposób mamy bryłę, klocek... Nie wiem kto za to odpowiada, ale płakać się chce.
- 193 67
-
2013-08-01 13:48
??? (2)
dół Monciaka jest piękny?????? Sheraton jest ładny??? było brzydko i jest brzydko tylko "na nowo". tak uważam. "nowy " Sopot nie robi się zbyt piękny architektonicznie. powstają gnioty, które za 15 lat będziemy krytykować.
- 12 5
-
2013-08-02 14:01
powstają gnioty, które już krytykujemy!!!
- 1 0
-
2013-08-01 22:22
Sheraton jest właśnie ok, nawiązuje do charakteru miasta. Rezydent przy dworcu to strzał w dziesiątkę. Natomiast dół Monciaka jest po prostu betonowym dziwnym tworem, nie oddaje charakteru dawnego uzdrowiska, kurortu nadmorskiego, nie nawiązuje do secesji, za mało zieleni za wiele lansu.
- 2 0
-
2013-08-02 02:47
NOWOCZESNY STOLEC
Ten kontener, który nam teraz serwuje władza nadaje się tylko do tego aby za lat kilka po skończonych rządach zapakować ich z całym dobytkiem I wysłać gdzieś gdzie będą mogli się nim napawać!
- 2 0
-
2013-08-01 20:11
Hehe... (1)
Jeśli komuś podoba się Sheraton w Sopocie, to nie mam nic więcej do powiedzenia, bo o braku gustu się nie dyskutuje:P Sheraton był między innymi nominowany do Makabryły roku:P Polecam studium architektury przed zbędnym komentowaniem...
- 2 2
-
2013-08-01 22:24
Mi się podoba ów Sheraton, a o gustach się nie dyskutuje. Rozumiem, że studiowałaś architekturę, że taki z ciebie znawca? Nie polecaj czegoś, po czym nie ma dobrej pracy, bo to się nazywa brak życzliwości :-D A efekty architektów: vide dworzec w Sopocie albo nowa Gildia.
- 0 0
-
2013-08-01 11:29
mamy XXI wiek, chcemy żyć w nowoczesnym mieście (8)
a nie w skansenie dla dziadków i sierot po PRL
- 28 50
-
2013-08-01 11:36
Nowa bryła wygląda jak PRL (6)
Chodziło o nawiązanie to lat wcześniejszych.
- 31 11
-
2013-08-01 11:40
Dokładnie to chciałem napisać (5)
Nie chodzi mi o utrzymanie prl-owego dworca - bardzo fajnie, że w końcu go usunęli, ale dlaczego nowy nie wygląda tak, jak sąsiadujący z dworcem hotel rezydent chociażby??? Ten nasz nowoczesny (teraz budowany) dworzec za 30 lat będzie podobnie PRL-owo postrzegany przez ludzi, jak burzony. Zobaczycie. Szkoda tylko zmarnowanego czasu.
- 33 12
-
2013-08-01 22:19
DżoJo przed chwilą napisałam prawie identyczny komentarz, zanim przeczytałam twój. W życiu nie byłam z kimś równie jednomyślna hehe
- 1 0
-
2013-08-01 13:13
Dżojo
W pełni popieram Twój punkt widzenia. DLACZEGO to musi być taki ch...wy betonowy kloc ? Gdzie tę piękne smukłe kształty kamienic,czy chociażby nawiązanie do fal morza itp. Wolałbym by wyglądał nawet jak krzywy dom,a nie jak rozbudowana wersja starego syfu.
- 20 6
-
2013-08-01 12:22
brak wizji na przyszłość...
Niestety u nas to chyba jeszcze norma, że nie wybiega się myślą w przyszłość. Dworzec w klasycznym stylu byłby ponadczasowy, ewentualnie coś nowoczesnego, ale zapierającego dech i nawiązującego do istniejącej zabudowy, klimatu Sopotu. A to jest zwykły klocek, o którym wszyscy za 20 lat powiedzą "fe" i wrócimy do punktu wyjścia. Szkoda.
- 21 6
-
2013-08-01 11:53
Szkoda (1)
szkoda to jest Twojego czasu na napisanie tak durnego komentarza, polecam maść na tzw. ból d..y i książki na temat architektury współczesnej :)
- 13 34
-
2013-08-01 12:04
ta architektura nowego dworca wcale nie jest współczesna, już trąci myszką
- 24 8
-
2013-08-01 11:32
to wyburzmy cały Sopot, szczególnie to co wybudowano na przełomie XIX i XX w
i wybudujmy od nowa. Czy będzie to TEN Sopot? Nie
- 31 20
-
2013-08-01 22:13
Kompletnie sie z Toba zgadzam. Kto to zatwierdzil (i ile za to "dostal" w lape)...
- 1 1
-
2013-08-01 12:03
Chyba żartujesz. Hotel rezydent to gargamel nie trzymający proporcji. (7)
Hotel rezydent podróba nie wiadomo czego, ponieważ nigdy nie stał tam taki budynek. Zresztą wystarczy popatrzeć chwilę i nawet sam się zorientujesz, że nie ma właściwych proporcji, wielkości okien itp.
I chcesz, żeby dalej takie podróby stawiano? Może jeszcze narzucisz, że każdy ma mieć krasnala we właśnym ogrodzie?- 19 15
-
2013-08-01 12:11
rezydent (3)
cytat: "Hotel rezydent podróba nie wiadomo czego". Jak nie wiadomo czego, to skąd wiadomo, że podróba?:)
- 15 5
-
2013-08-01 12:18
hotel (2)
hotel ten udaje XIX-wieczny budynek, którym nigdy nie był i nie będzie - dlatego właśnie jest nieautentyczny, jest tylko tanią podróbą tego stylu.
- 9 6
-
2013-08-01 19:04
No w sumie większość budynków udaje inne budynki, oprócz tych wybitnych, więc o co chodzi? Ważne, żeby budynek w swojej estetyce miał długi "termin ważności" i żeby był funkcjonalny, niech udaje co chce.
- 5 0
-
2013-08-01 12:20
chyba lepiej, że udaje
niż aby był takim sopockim ECSem?
- 11 5
-
2013-08-01 14:42
Ludzie opamiętajcie się
Z jednej strony krzyczą ze nowy dworzec to ociosana kostka nie przystająca do klimatu sopotu a teraz jeszcze ze hotel rezydent nie jest autentycznym secesyjnym budynkiem. Litości, nie jest i nigdy nie będzie bo został zbudowany bodajże w 2001 roku ale oczywiście teraz marudzenie ze nie jest wierną kopią jakiejś autentycznej starej kamienicy !!! co za maruderstwo.
- 7 2
-
2013-08-01 12:09
lepsza podróba niż klocek zrobiony od ekierki i linijki
- 15 9
-
2013-08-01 12:09
Brawo
jeden z niewielu sensowych komentarzy pod tym artykułem, pozdrawiam!
- 15 1
-
2013-08-01 15:54
Budujemy nowy gniot Sopocie
wiesz kto za to odpowiada? - karnowski i spółka. na bank wygrał projekt jakiegoś znajomka czy pociotka wg filozofii jacusia: nie jesteś spokrewniony, to spadaj. znana maksyma w sopocie hehe. a dworzec budują równie obskurny jak stary, no ale przecież nie chodzi tu o miasto, ale o finanse rodu karnowskich, ich przydupasów, kochanki itp.
- 4 1
-
2013-08-01 14:10
beznadziejny (1)
strasznie wygląda projekt nowego dworca w Sopocie,już ten stary dworzec lepiej pasował do Sopotu, chociaż urodą nie grzeszył.
Sopot ma swoj cudowny klimat, ktory padnie przez nowy dworzec...- 7 6
-
2013-08-01 15:42
No tego że stary dworzec był lepszy to bym nie powiedziała, ale nie zmienia to faktu, że marnują szansę na dodanie jeszcze więcej urody temu urokliwemu miastu.
- 3 0
-
2013-08-01 11:30
KICZ (7)
Sheraton to mega kicz i tandeta, typowe polskie bezguście. Gdyby powstał w stylu sąsiedniego Grand Hotelu, wyglądałby świetnie (historyzm nie jest niczym złym) a tak mamy pseudo-europejską zabudowę kurortową rodem z Soczi czy Sewastopola. Jestem zwolennikiem zabudowy historyzującej, ale w porządnym wydaniu, a nie przypominającej plastikowy domek dla lalek :)
- 43 16
-
2013-08-01 15:34
co za różnica jak będzie wyglądał? I tak po 2-3 latach będzie cały w rdzawym kolorze osadu z pociągów - dokładnie to można sobie sobie obejrzeć na przystanku Sopot Wyścigi.
- 5 0
-
2013-08-01 11:33
zobacz jak wyglądał Dom Zdrojowy za czasów świetności (5)
i powiedz teraz, że jest tandetą i kiczem: atticus.pl/okladki/51000/50129d.jpg
- 8 4
-
2013-08-01 11:37
wyglądał wtedy zdecydowanie lepiej (4)
a dlaczego? bo był budynkiem w miarę spójnym - bez szklanych wieżyczek i tysiąca przeszkleń :) można było go zdecydowanie lepiej zrekonstruować.
- 17 6
-
2013-08-01 11:41
to mi powiedz do czego (3)
nawiązuje klocek tego dworca, który ma powstać? chyba tylko do tego klocka z prlu, który właśnie wyburzają
- 15 8
-
2013-08-01 11:45
architektura współczesna? (2)
radzę poczytać na temat architektury współczesnej :) nie mówię, że jestem zwolenniczką takiego akurat wyglądu dworca, ale ktoś, kto za to płaci, tak to właśnie wymyślił. Nie mamy na to wpływu, mam tylko nadzieję, że obiekt wpasuje się w otoczenie przez użycie wysokiej jakości materiałów wykończeniowych :) pozdrawiam.
- 9 4
-
2013-08-01 11:51
a czy Sopot jest taki jaki jest dzięki architekturze współczesnej? NIE! (1)
ten klocek nowego WSPÓŁCZESNEGO dworca mógł stanąć WSZĘDZIE bo do wszystkie pasuje. Sztuką było zrobić dworzec nawiązujący do starego Sopotu. Ale takiego nie będzie Katarzyno.
- 17 6
-
2013-08-01 12:58
to byłoby akurat kiczem, a nie sztuka.
- 6 4
-
2013-08-01 14:04
W zasadzie to nie chodzi nawet o takie pojęcia jak "nowoczesność" czy "starodawność", ale o adekwatność (co do kiczowatego sheratonu to również ciężko nazwać go adekwatnym). Ponadto Sopot jest miastem, które zasługuje na ponadczasowe budynki, a czy taki klocek byłby ponadczasowy? Nie sądzę. Natomiast stara architektura Sopotu niewątpliwie taka jest, przecież podziwia ją nie pierwsze pokolenie. Harmonia, ład i skład to to, czego brakuje w polskich miastach. Ogólnie jest tendencja do stawiania byle gdzie i byle jak byle czego, byle było "nowoczesne". Chyba nowoczesne zamiłowanie do nieporządku. Skoro w dawnych czasach ludzie potrafili stawiać piękne, misternie zdobione budynki, to czemu nie potrafią tego dzisiaj?
- 6 2
-
2013-08-01 12:38
Widać, że wolisz syf rodem z PRL'u. Twoje cebularskie myślenie trudno wyplenić. Pewnie jeszcze byś wsadził na każdym rogu budki z goframi. Dzięki Bogu Sopot wyplenia biedę i zaścianek.
- 6 3
-
2013-08-01 11:26
Fundusz "Jessica"..... :) (6)
hahaha ;)
- 35 4
-
2013-08-02 11:37
ta z Goyki?
- 2 0
-
2013-08-01 11:54
Syf znika gdy pojawia sie Jessica!!!!!!!!!!! :) (3)
- 16 0
-
2013-08-01 15:04
i jeszcze Dżeniffer (2)
- 9 0
-
2013-08-01 15:40
(1)
Do tego Cindy...
- 6 0
-
2013-08-01 23:00
jeszcze Ken.................. ;)
- 3 0
-
2013-08-01 12:26
Miejmy nadzieję, że dostaniemy środki z funduszu drogowego Roxana...
- 11 0
-
2013-08-02 08:22
tak jak w Warszawie lewica zostawiła pamiątkę zabytek PKiN, tak w Sopocie zostawi dworzec pokazując, kto tu rządzi z tylnego siedzenia.
- 2 1
-
2013-08-01 13:31
Coś się mnie mocno wydaje (3)
Ale dworce gdyński i sopocki będą się prześcigać.
W brzydocie.
W dziwocie.
Tylko czy w sopockim walną jakieś freski?
No bo na co będą gapić się podróżni w oczekiwaniu na opóźniony pociąga o 400 minut?- 6 11
-
2013-08-01 23:59
Gdynia jest miastem modernistycznym i tutaj takie budynek jest jak najbardziej w klimacie miasta. Niestety to co się dzieje w Sopocie to jak pięśc do nosa. Kocham Sopot. Cięzko patrzeć jak ktos zadaje mu cios w samo serce.
- 4 0
-
2013-08-01 22:34
Nie zapominaj,że Gdynia to i tak już wiele zeszpecić się nie da, nawet poprzez dworzec. Jednakze Sopot ma chyba coś do stracenia? To już ładniejszy będzie dworzec na Żabiance :-DD
- 0 1
-
2013-08-01 14:29
gdynski dworzec jest bardzo ładny
a sopocki przeskalowany
- 3 1
-
2013-08-01 14:33
Oh... (1)
...A może by tak ten stary postał jeszcze ze 40 lat...To trafił by na listę zabytków!!! Prl-u!!!
- 5 3
-
2013-08-01 22:35
Tak jak falowiec z Trójmiasta?
- 0 0
-
2013-08-01 11:28
POLSKA W BUDOWIE - polacy wracajcie z emigracji!!! (6)
POLSKA W BUDOWIE - polacy wracajcie z emigracji!!!
- 43 22
-
2013-08-01 11:51
Wracajcie tu jest fajnie, ludzie są zadowoleni i szczęśliwi (3)
nie wyjeżdżajcie już zagranicę, jest praca w biedrze za 1700 zł brutto
- 19 1
-
2013-08-01 12:46
W takicj sytuacjach chciałbym zadać jedno pytanie (1)
Co umiesz?
Nie, jaką szkołę skończyłeś. Nie, ile lat się "uczyłeś". Nie, jak wiele dyplomów masz?
Co konkretnie umiesz?
Jeśli nie potrafisz szybko i łatwo powiedzieć konkretu to niestety nie masz się co dziwić, że masz problem z pracą.
Owszem - są sytuacje, w których dobrzy specjaliści tymczasowo są bez pracy. Jednak jak często jest tak, że ktoś oczekuje koniecznie zewsząd załatwienia wszystkich jego problemów bez jego udziału w tym.
Potem jednak koniecznie będzie wołał, że jest wolny i chce wolności.- 9 5
-
2013-08-01 22:28
Masz rację. Wprawdzie mam trochę pokończonych szkół, szkoleń etc. ale na twoje zapytanie, co umiem jest mi trudniej odpowiedzieć, niż na to, co w zyciu skonczylam. Coś w tym jest.
- 1 0
-
2013-08-01 12:38
praca w biedrze za 1700 zł brutto
Gdzieś pisali, że teraz minimalna u nich to 2000 brutto...
- 9 0
-
2013-08-01 11:55
NIE WRACAJCIE (1)
PICUJĄ TYLKO FASADĘ BURDELU
- 12 2
-
2013-08-01 13:07
a ja słyszałem że
przed wojną jak interes nie szedł to nie robiono remontu w burdelu tylko wymieniano k..wy
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.