Zapowiedź filmu dokumentalnego o przesuwaniu Wartowni nr 1
9078 wyświetleń 24 czerwca 2019 (215 opinii)Po ponad 50 latach ponownie ujrzał światło dzienne film z 1967 roku, pokazujący prace przy przenoszeniu budynku Wartowni nr 1 na Westerplatte. Oficjalna premiera nagrania odbędzie się w najbliższą sobotę, podczas uroczystości 45-lecia funkcjonowania Wartowni jako placówki muzealnej.
Więcej na ten temat
Opinie (215) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-24 21:27
Opinia wyróżniona
Major Sucharski solidnie przygotował Westerplatte do obrony. (4)
Wartownia była solidnie zbudowana,powstał duży klocek z betonu i ze stali. Stoczniowcy zrobili dobrą robotę. Na pochylni przy wodowaniu dużego statku wykorzystuje się "sanki" na których zsuwa się statek ślizgając się po smarach,ale pochylnia ma inny swój kąt pochylu. Tu wykorzystano wózki jak nas informuje redaktor. Dlaczego nikogo wcześniej nie zainteresował fakt,że może być stoczniowa dokumentacja ? Szperanie w archiwach to domena historyków i muzealników .
- 15 2
-
2019-06-25 11:27
poczytaj sobie jak... "warszawka" traktowała zamówienia obronne z Westerplate i Gdyni (3)
to przestaniesz bajać i tu - te swoje brednie i banialuki ... uczciwym ludziom wciskać
- 0 0
-
2019-06-25 11:55
Co polecasz przeczytać ? (2)
- 2 0
-
2019-07-05 08:36
Na przekór głównym nurtom historyków (1)
Przeczytaj 5 tomów "Wspomnienia gdańskiego Bówki" Zbigniewa Zwarry, to się oczy otworzą na prawdę niewygodną dla polityków wiodących nurtów.
- 0 0
-
2019-07-05 13:16
Faktem bezspornym jest,że major Sucharski dobrze przygotował Westerplatte do obrony. Geniusz dowódcy uratował życie młodych żołnierzy,sam osobiście poszedł pertraktować warunki kapitulacji. Żołnierze z Westerplatte są przykładem rozsądku i bohaterstwa,piękna karta polskiej historii.
- 0 0
Wszystkie opinie
-
2019-06-24 21:27
Opinia wyróżniona
Major Sucharski solidnie przygotował Westerplatte do obrony. (4)
Wartownia była solidnie zbudowana,powstał duży klocek z betonu i ze stali. Stoczniowcy zrobili dobrą robotę. Na pochylni przy wodowaniu dużego statku wykorzystuje się "sanki" na których zsuwa się statek ślizgając się po smarach,ale pochylnia ma inny swój kąt pochylu. Tu wykorzystano wózki jak nas informuje redaktor. Dlaczego nikogo wcześniej nie zainteresował fakt,że może być stoczniowa dokumentacja ? Szperanie w archiwach to domena historyków i muzealników .
- 15 2
-
2019-06-25 11:27
poczytaj sobie jak... "warszawka" traktowała zamówienia obronne z Westerplate i Gdyni (3)
to przestaniesz bajać i tu - te swoje brednie i banialuki ... uczciwym ludziom wciskać
- 0 0
-
2019-06-25 11:55
Co polecasz przeczytać ? (2)
- 2 0
-
2019-07-05 08:36
Na przekór głównym nurtom historyków (1)
Przeczytaj 5 tomów "Wspomnienia gdańskiego Bówki" Zbigniewa Zwarry, to się oczy otworzą na prawdę niewygodną dla polityków wiodących nurtów.
- 0 0
-
2019-07-05 13:16
Faktem bezspornym jest,że major Sucharski dobrze przygotował Westerplatte do obrony. Geniusz dowódcy uratował życie młodych żołnierzy,sam osobiście poszedł pertraktować warunki kapitulacji. Żołnierze z Westerplatte są przykładem rozsądku i bohaterstwa,piękna karta polskiej historii.
- 0 0
-
2019-06-24 16:10
To wina Polaków. (28)
Gdyby Polacy nie wypowiedzieli złego słowa do Niemców, nie byłoby tragedii II wojny światowej. I jeszcze teraz by Polacy chcieli odszkodowań, śmieszni są.
- 48 146
-
2019-06-30 20:32
wychodom braki z histori
- 0 0
-
2019-06-25 14:39
(1)
Ty lepiej powiedz jak to wyszło że wy niemcy (celowo z małej litery) sami napadliście
na własną radiostację nadawczą w Gliwicach podszywając się pod Polaków.
Po wojnie zresztą przyznaliście się do tego więc tutaj nawet nie masz się jak wyłgać.
Takich niemieckich prowokacji było znacznie więcej. Dla poprawienia efektu
propagandowego dodatkowo nakręciliście ohydny, zakłamany film pt. "Heimkehr"
w którym Polaków przedstawiliście jako potwory. Film ten nawet jest gdzieś w internecie.
Całość tych działań miała dwa cele : dać Hitlerowi pretekst do najechania na Polskę
oraz spowodować by niemcom ręka nie zadrżała przy mordowaniu Polaków.- 3 0
-
2019-06-25 18:15
widziałem
Muszę przyznać że widziałem "Heimkehr".Niestety nasuwa mi się refleksja że zachwalane przez ministra Zdrojewskiego za rządów komunistów z PO "Pokłosie" to wzmocniona wersja "Heimkehr".Rola Pauli Vessely w porównaniu z rolą Stuhra to szczyt artyzmu.Proszę obejrzeć oba filmy i porównać.Niestety instytucje kultury zostały obsiedzone przez postkomunistyczne towarzystwo które finansuje różne knoty. Na dzieła artystyczne i ciekawe tematy nie ma pieniędzy.No ale postkomuniści mówią że na tym polega demokracja że można poruszać tylko określone tematy.
Dlatego zawsze znajdą się pieniądze na "Klery" i inne knoty dla publiczności o najmniejszych wymaganiach.Czy znajdzie się ktoś kto przewietrzy trochę to towarzystwo.- 3 0
-
2019-06-25 15:18
To wina Polaków
ironia udana - tylko patusy powiazane z rudzielcem tego nie widzą..do słów Grzelaka nawet nie warto się odnosić (bo historię to chyba w szkole specjalnej miał)
- 2 0
-
2019-06-25 12:49
czy powinno się śmiać?
Racja że władze Gdańska porażają brakiem wykształcenia.Prymitywizm pani Dulkiewicz jest przysłowiowy.Jednak jest to zasmucające i śmiech tutaj jest problematyczny.
- 5 0
-
2019-06-25 10:54
Smutna , gorzka ironia . :(
Jeśli ktoś nie wie o co chodzi , niech zapozna się z treścią przemówienia Leszka Jażdżewskiego.- 2 0
-
2019-06-24 18:27
jakiez to byly slowa ? ze zginelo ponad 70 milionow ludzi z wielu krajow na swiecie (2)
czekam na odpowiedz p!!@#$$#%#$^ d**ilu
- 5 0
-
2019-06-25 10:04
ale żydów to liczymy podwójnie
OK?
- 3 0
-
2019-06-24 22:18
no 60 milionów
- 0 0
-
2019-06-25 07:55
co?
ale ty dureń jestes
- 1 2
-
2019-06-24 17:20
Z ironią do lemingów? Nie za dużo wymagasz? (3)
- 20 8
-
2019-06-24 18:28
po 1 dzbanie, nie masz pojecia czym sa lemingi (1)
powtarzasz tylko co na necie zobaczyles. po 2 nie ironizuje sie ofiarach ktore zginely w meczarniach w obozach. a po 3 to spitalaj
- 8 5
-
2019-06-25 07:23
po 1 lemingu, nie masz pojecia co to jest dzban
do znudzenia powtarzasz to słowo, bo o nim w necie usłyszałeś, że "modne". po 2 ironizuje się nie z ofiar, ale z lemingów, które mówią publicznie i piszą głupoty nt. II wojny światowej, a po 3 to spitalaj
- 3 1
-
2019-06-24 17:28
Tak
Jaka wyszukana i inteligentna ironia...- 9 4
-
2019-06-25 05:55
d**ilatum (1)
A kto budował obozy Niemieckie Sztuchof . Oswięcim i inne
- 2 2
-
2019-06-25 07:18
pisać się naucz p a t r i o t o spod znaku orła na gaciach
- 1 3
-
2019-06-24 21:56
złego słowa??? (2)
nie tolerancja wobec Polaków w Gdańsku przed wojną była spora ,Tak samo w Sopocie zburzony dom Polski ,Język niemiecki był językiem handlowym w Gdańsku ,co nie zmienia faktu że Niemcy rościli sobie prawa do Gdańska który nigdy nie był ich ,Zamek Krzyżacki został rozebrany przez Gdańszczan zawsze z Niemcami były problemy ,nie pisze się ile w Gdańsku było innych narodowości tylko Niemcy i Niemcy .Śmieszny jesteś ,odszkodowania Polsce się należą za napaść na nasz kraj .
- 13 2
-
2019-06-24 23:11
odszkodowanie . (1)
To już dawno zostało wypłacone.
- 2 14
-
2019-06-25 06:50
Odszkodowania wziął twój dziadek Wania i ojciec Wasyl, sowieccy sołdaci od niemców i wydał na kanfiety w Moskwie?
- 11 1
-
2019-06-24 17:19
To prowokacja. (3)
Nie wiecie co to jest sarkazm?
- 20 7
-
2019-06-24 21:58
to prowokuj
u siebie na dzielnicy a nie wkurzasz ludzi
- 4 8
-
2019-06-24 18:29
a Ty wiesz jak smakuje smierc glodowa w obozie ? (1)
to zamknij ryj , albo idz do szkoly
- 13 5
-
2019-06-24 21:05
ryja do tego obludnego masz ty pisiorze sflaczaly
- 3 15
-
2019-06-24 21:36
WMG głosowało w wyborach 93% na Hitlera i NSDAP - do tej tradycji nawiązujecie???
- 10 2
-
2019-06-24 17:44
przeciez to prowokacja
- 10 0
-
2019-06-24 16:57
Twój podpis to tragedia. Mów w swoim imieniu.
A może ty odpoczywasz w szpitalu " Srebrniki" ?
- 11 4
-
2019-06-24 16:14
Co ty chrzanisz...
- 12 3
-
2019-06-24 16:13
To spadaj do Rajchu do rodziny.
Nara- 24 7
-
2019-06-25 11:00
(2)
Westerplatte jest strasznie zaniedbane... Muzeum przywruciło by godność temu miejscu!
- 5 2
-
2019-06-26 20:00
"przywruciło"?
- 0 0
-
2019-06-25 12:24
Oczywiście. I to z miejsca! Już nazajutrz po wejściu specustawy w życie rządowe media i prestiżowe strefy przestaną zauważać jakiekolwiek uchybienia :D
- 0 0
-
2019-06-24 16:05
byłem w sobotę na Westerplatte. maskra co tam się dzieje. (22)
- 111 63
-
2019-06-25 10:29
PO.lityka (1)
właśnie dlatego, że tam się dzieje zniszczenie i dewastacja (dopiero od niedawna), widać że komuś bardzo zależy żeby to miejsce pohańbić i uczynić zeń śmietnik. Miasto Gdańsk prowadzi konsekwentnie PO.litykę zniemczania wszystkiego oraz oddawania wszystkiego deweloperom (domyślcie się za ile... chciałem powiedzieć: dlaczego). Już Budyń Adams PO.kazał,, jaki ma do tego stosunek. Ten teren musi znaleźć gospodarza, inaczej zostanie celowo zniszczony i wymazany z mapy. Ten urokliwy, zaciszny zakątek musi pozostać miejscem pamięci narodowej !!!
- 4 3
-
2019-06-26 10:03
POminąłeś "POzostać"
- 0 0
-
2019-06-24 16:51
szlezwig-holsztajn przyjechał? (3)
- 31 12
-
2019-06-25 12:54
Jak już to przyszedł (2)
Okręty chodzą, a nie jeżdżą.
- 1 0
-
2019-06-25 14:29
myślałem, że przypłynął (1)
ale jak nogi dostał, to szlajać się zaczął:))
- 0 0
-
2019-06-25 17:00
pływa to g.. w przeręblu
albo rybki w akwarium.
statki i okręty chodzą- 0 0
-
2019-06-24 18:41
(4)
Racja. Pis ogrodzil wszystko plotaki i szukaja dowodow na to, ze obrona WST dowodzil Kaczynski
- 23 20
-
2019-06-24 19:41
Który ? (3)
- 7 3
-
2019-06-24 20:02
(2)
Ten co nie poległ.
- 10 5
-
2019-06-25 10:03
ten co go reklamowali
pod wawelem - "O żyj i zwyciężaj"
- 2 3
-
2019-06-25 09:51
żaden nie poległ, jeden zginął.
- 4 1
-
2019-06-24 16:57
No cóż. Pomnika Lecha K. jeszcze tam nie ma, ale to kwestia czasu. (2)
- 43 36
-
2019-06-25 10:00
PiS po przejęciu Westerplatte ...
usunie ruiny wartowni, a w tym miejscu se usypie kopiec ... bohatersko Zdradzonego szczał'ami o świcie :)))
- 2 5
-
2019-06-25 08:20
Premier tam walczył?
- 5 5
-
2019-06-25 07:47
Władze Gdanska tak zapuscily to miejsce hmmm moze juz pod deweloperow co?
- 12 6
-
2019-06-24 17:09
Smród, brud i ubóstwo (2)
Tak Gdańsk zadbał o tak ważne historycznie miejsce
- 61 40
-
2019-06-24 23:18
czyli kraj w pigułce
- 4 4
-
2019-06-24 18:13
brud smród i ubóstwo to Pis robi w Polsce ,a z czasem zobaczysz jakie tego będą efekty
- 38 46
-
2019-06-24 18:22
byłam w niedzielę na Westerplatte (2)
ładnie było. Teren zadbany, uprzątnięty. Wystawę plenerową obejrzałam potem poszłam na wzgórze z pomnikiem. Tam popatrzyłam w dal, na morze.....
- 37 28
-
2019-06-24 18:47
(1)
następnego dna poszłaś do pracy do urzędu miasta....
- 42 25
-
2019-06-24 20:26
Następnego dnia obaliła flachę i zwołała konferencje z której uciekła
- 34 14
-
2019-06-24 16:25
dalej strzelaja?
- 39 14
-
2019-06-25 13:38
Nieznany film? (4)
Syn pana Markiewicza w 2007 roku udostępnił cyfrową kopię filmu Stowarzyszeniu Rekonstrukcji Historycznej Wojskowej Składnicy Tranzytowej. Wcześniej chciał bezpłatnie przekazać tą kopię Muzeum Historycznemu Miasta Gdańska (dziś Muzeum Gdańska), ale to nie było tym filmem zainteresowane. Taka jest prawda.
A dziś Dulczewska z Ossowskim na siłę wciskają ciemnotę ludziom jak to od lat oni się opiekują Westerplatte :)
Jak powiedział Romek do Tytusa: tak się opiekują jak bocian żabą.- 6 4
-
2019-06-25 20:19
Tyfus
???
- 1 0
-
2019-06-25 13:51
(1)
a kto był dyrektorem Muzeum Historycznym w roku 2007 i wcześniej...?
- 3 1
-
2019-06-25 19:51
Adamowicz z Tuskiem przecież :P
- 1 0
-
2019-06-25 13:55
No to idź do kolegi z pracy, i mu to powiedz, Wachmistrzu
- 4 0
-
2019-06-24 17:08
Czyli nic się tam nie zmieniło od 1967r (9)
Teraz kiedy Polaka chce w końcu uporządkować to miejsce i pokazać światu gdzie rozpoczęła się wojna i przez kogo to Dulska coś majaczy o demokracji i konstytucji. Każdy turysta który przyjeżdża do Gdańska powinien dowiedzieć się o Westerplatte, pojechać tam i zobaczyć dobre muzeum. Adamowicz nic tam nie zrobił a Dulska jeszcze przeszkadza.
- 69 40
-
2019-06-24 17:16
przecież wg PiSuaru II wojna zaczęła się w Wieluniu (4)
Długopis co rok tam jeździ i głupa pali
- 12 9
-
2019-06-25 15:39
Żeby coś mądrego naPiSsać to ile klas trzeba skończyć wg. ciebie ?
8 klas wystarczy ?
- 0 0
-
2019-06-24 22:06
Chronologia a symbol. (2)
Wedlug chronologii zdarzeń, 1 września 1939 r, pierwsze niemieckie bomby spadły na Wieluń o godz. 04.40. Atak na Westerplatte rozpoczął się o godz.04.45. Jednak agresje niemiecka na Westerplatte przyjęto jako symbol wybuchu II Wojny Światowej. Z faktami nie dyskutuje się.
- 6 2
-
2019-06-24 22:25
(1)
Zważywszy, że na Wieluń bomby spadły godzinę później, to tak, z faktami się nie dyskutuje.
- 2 4
-
2019-06-25 00:53
Według czasu niemieckiego była 5.40.
W Polsce była 4.40. Wysilaj się dalej... trollu niemiecki.
- 5 0
-
2019-06-24 19:42
Niech jadą do Wielunia (1)
- 1 4
-
2019-06-25 07:27
Zrób to sam.
- 1 0
-
2019-06-24 18:06
glupi
Za co masz ludzi.Prawie nikogo nie interesuje to Westerplatte.Lata ruina potem cos zrobiono a teraz bitwa.Mieszkalam i nie raz przyjezdzam do Gdanska ale to mnie interesuje.Lepsza jest Twierdza. Na Westerplate byly koszary jak nie promem ( Nowy Port) to szlismy kolege w wojsku odwiedzic przez Westrplate lasek plot bo wojsko zaniedbania(lata 50 ate) Po co to turyscie miasto tak pieknie odnowione i duzo robia zostaw tych dwoch PIS ci nie pomoze.
- 2 6
-
2019-06-24 17:45
pis jeszcze nic nie wybudowalo , ani km autostrady
i wierzysz ze ci tam zrobią Cricoland ...oni tylko kase biora bo im sie nalezy
- 12 6
-
2019-06-25 15:31
Obiektywnie rzecz ujmując, Westerplatte jest bardziej Polskie jak Gdańskie, dlaczego ?
Niemcy nie napadli na Gdańsk, tylko na Westerplatte czyli Polskę !
- 3 0
-
2019-06-24 20:45
Szokujące jak wielu "gdańszczan" z I pokolenia w naszym mieście stawia Gdańsk przeciw polsce! (12)
Czytam komentarze pod tym artykułem i zdumiewa, jak wielu komentujących stawia jakieś wyimaginowane "interesy" czy "własność" Gdańska kontra interesom Rzeczypospolitej Polski i Jej Rządu. Wielu stawia i**otyczną i zdumiewającą tezę o zabraniu(sic!) Gdanskowi Westerplatte - czyżby Gdańsk nie był częścią Rzeczypospolitej? a jeśli tak to od kiedy?
Czy 30 lat żenujących zaniedbań tego historycznego miejsca przez miejscowe władze i brak POmysłu na zagospodarowanie tego terenu jako światowej atrakcji turystycznej na miarę Pearl Harbour, Dunkierki czy choćby Monte Cassino nie zawstydza wyborców PO???- 34 15
-
2019-06-24 20:47
(10)
A jakie to atrakcje są w Dunkierce? Bo co do Monte Cassino, to wybudowanie barokowego opactwa na Westerplatte chyba mija się z celem...
- 3 8
-
2019-06-24 21:09
Niech towarzysz zobaczy Cmentarz jaki WŁOSI (sic!) zbudowali Polskim bohaterom! (9)
Niech Pan sobie wygoogla resztę - ILU obcokrajowców przyjeżdża na Westerplatte i poznaje Historię II wojny światowej???
A multimedialna prezentacja Naszej Historii i Bohaterstwa Polskiego Żołnierza?
Mamy rok 2019 a tablice na Westerplatte wystawione jeszcze za czasów komuny!!!
Niech Pan doda do tych "osiągnięć" władz Gdańska sprawę Gedanii i terenów wokół!
Ale na pomnik Grassa, tramwaje poniemieckie czy LGBT "piniądze są i będą?".- 11 4
-
2019-06-24 21:17
buda pisowski trollu (3)
wypad za Bug
- 3 12
-
2019-06-24 21:41
O take Polske walczyłem - Walensa vel TW Bolek (1)
Jakże przenikliwe mysli towarzysz nam tu POwiela - ale dlaczego wysyła mnie towarzysz do swego kraju rodzinnego - kolejna zsyłka w planach?
Niedoczekanie Wasze POlieznyje towariszczi - Polska budzi sie wreszcie do Niepodległości- 4 6
-
2019-06-25 15:28
ty jednak jesteś głupszy od ustawy
głupszy od kilograma gwoździ do papy
- 0 0
-
2019-06-25 07:15
Cóż za "merytoryczna" i wyczerpująca odpowiedź!
- 1 1
-
2019-06-25 15:27
brrr - zionie i**otyzmem
...
- 0 0
-
2019-06-25 00:27
Z trojmiasto.pl (2)
Wystawa "Westerplatte: Kurort - Bastion - Symbol" została uroczyście otwarta 1 września 2009 r., w 70. rocznicę wybuchu II wojny światowej przez Prezesa Rady Ministrów Rzeczpospolitej Polskiej Donalda Tuska. Wystawa poświęcona jest historii miejsca, które w powszechnej świadomości nieodłącznie wiąże się z początkiem najstraszliwszej katastrofy XX wieku, jaką była II wojna światowa. Miejsca, które tak jak niegdyś Termopile, stało się symbolem bohaterskiej walki z przeważającym liczebnie wrogiem. Opowieść o Westerplatte, którą przygotowało Muzeum, nie ogranicza się jednak do obrony polskiej Wojskowej Składnicy Tranzytowej we wrześniu 1939 r.: przedstawiamy historię Westerplatte od XVII w., gdy powstało ono jako piaszczysta łacha u ujścia Wisły, aż po upadek komunizmu w Polsce.
- 1 3
-
2019-06-25 06:55
(1)
i gdzie jest teraz ta wystawa i jak jest prezentowana? I dlaczego walka przez siedem dni na Westerplatte została zaćmiona nijakim donaldem?
- 4 3
-
2019-06-25 10:57
Człowieku, co ty gadasz...
- 0 0
-
2019-06-25 10:56
Są jednak pewne różnice.
Porównaj liczbę poległych na Monte Cassino, z liczbą ofiar na Westerplatte - to raz.
Na cmentarzu na Westerplatte są prochy jedynie Sucharskiego i chyba 1 czy 2 innych żołnierzy. Pozostałych rodziny przeniosły do rodzinnych mogił.
Niemcy - z oczywistych względów - leża gdzie indziej.
Komu więc chcesz budować ten cmentarz?
Co do "multimedialnej prezentacji Naszej Historii i Bohaterstwa Polskiego Żołnierza", to proponuję jeszcze dodać "...oraz Lat Zaniedbań, Głupoty Decydentów i Najwyższego Dowództwa". Wtedy będzie bliżej prawdy.
Wystawa plenerowa jest z lat 2009-2010, postawiona przez zespół dawnego Muzeum II Wojny. Teren jest uporządkowany i zadbany. Regularnie czyszczony z liści i śmieci, z zadbanymi kwietnikami.- 0 0
-
2019-06-25 05:47
Dulskiej się marzy własne małe polis, tylko nie uważała na historii i kiedy Gdańsk ostatnio pyszczył w podobnym tonie, to Batory im po łapkach dał linijką.
- 5 1
-
2019-06-25 14:24
Westerplatte Pamiętamy -piekny mural na Liceum Morskim w Nowym Porcie.
Zbliżają się rocznice związane z Westerplatte,może ktoś zrobiłby z tego muralu,namalowanego przez uczniów liceum i kibiców Lechii naklejkę na samochód ?
- 0 0
-
2019-06-25 14:04
Nie oddajmy Westerplatte w ręce polityków!
Co roku przez szkołę podstawową i średnią (lata 60-70) była obowiązkowa wycieczka na Westerplatte. Jestem Gdańszczanką. kocham to miejsce i bardzo bym chciała aby zostało tak jak jest...bez muzeów,domów biur cywilizacji która niszczy tą heroiczną historię
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.