Znika przedwojenna kamienica w Oliwie
9208 wyświetleń 26 września 2019 (389 opinii)Szanowni Państwo! Na naszych oczach znika wspaniała, przedwojenna kamienica położona w Gdańsku Oliwie, ul. Podhalańska 13... Nie do wiary!!! Gdzie jest konserwator? W tej dzielnicy nie można samodzielnie przesunąć ścianki działowej na poddaszu, natomiast nie przeszkadza barbarzyńskie wyburzenie całej, przepięknej kamienicy : ( Pozdrawiam, Wzburzony mieszkaniec
Więcej na ten temat
Opinie (389) ponad 10 zablokowanych
-
2019-09-26 12:03
Oj tam, oj tam.
Przecież jeżeli figuruje w gminnym rejestrze zabytków nie oznacza, to że deweloper nie może tego wyburzyć. Dziwne, że wcześniej nie spłonęła.
- 24 1
-
2019-09-26 12:35
Już niedługo rusza nowa inwestycja
"Podhalańska Lofts"
- 10 3
-
2019-09-26 12:50
(1)
twoje? jak nie to siedź cicho a nie przeszkadzaj właścicielowi...
- 6 16
-
2019-10-12 15:54
Cytujesz bezmózgowcu d**ila kurdupla!
- 1 1
-
2019-09-26 13:12
(1)
a kogo to obchodzi, że wyburzają jakąś starą ruderę, nie płakałbym jakby kamieniczki na Długiej wyburzyli, zajmijcie się sobą a nie patrzycie innym na ręce...
- 7 25
-
2019-09-26 17:38
kamieniczki na długiej a przynajmniej wiekszość ma zapewne miej lat niez ten dom zniszczony o bardzo ciekawej architekturze
- 3 0
-
2019-09-26 15:00
Ten budynek od wielu lat wymagał sporego remontu (24)
Czasami bywają rzeczy nieopłacalne i się po prostu burzy.
No cóż wielka szkoda, bo zapewne wklejony będzie w to miejsce jakiś potworek jakich już kilka powstało w okolicy, choćby na Świerkowej 3 i 2 czy niedokończony gniot przy Liczmańskiego.- 164 120
-
2019-09-27 22:35
te budy z początku XXw. powinny być wyburzane ustawowo
Tego się w żaden sposób nie da restaurować, bo zbudowane są jak lepianki i zagrażają mieszkańcom najzwyczajniej.
Uderzasz młotkiem, bo chcesz wbić gwoździk do obrazka i cegły wypadają na zewnątrz.
Jeżeli inwestor zbuduje tam coś sensownego, co się nie będzie kłócić z okoliczną architekturą, to nie widzę problemu.- 21 59
-
2019-09-28 00:23
dokładnie (1)
stara rudera która powinna być wyburzona. W Oliwie jest sporo fajnych starych domowów ale też są takie nigdy nie były ładne i po prostu strasza.
- 10 40
-
2019-09-28 10:08
Pewnie winna być wyburzona. Ale dlaczego nielegalnie?
- 10 3
-
2019-09-28 06:03
na Leszczynkach dworek Mitro tak samo zburzono i odbudowano w takim samym stylu jak orginał (3)
choć nie dokładnie identyko ... ale i tak budzi zainteresowanie przyjezdnych / jest unikatowy, bo ma układ w podstawie rombu
- 5 2
-
2019-09-28 13:01
(2)
Po pierwsze to to jest Chylonia jak bierzesz nazwe dzielnicy od przystanku SKM to juz nie powinieneś sie wypowiadac dalej na tematy o których nie masz pojecia.Tam doprowadzono budynek do ruiny a zbudowano Gargamela który mało co ma wspólnego z oryginałem.....
- 6 0
-
2019-09-28 16:43
chylonie to ty masz tam w gaciach synku (1)
a po drugie to była ruina ... co wilgocią podeszła i to tak, że palcem można było dziury w ceglach tam robić
już w latach 70 hulał tam tylko wiatr i deszcz... i szklarz na skraju- 0 2
-
2019-09-28 22:58
Przecież ewidentnie to jest Orlowo, nie wiem po co się spieracie.
- 0 0
-
2019-09-28 07:33
odtworzyc i w srodku postawic sciany dzialowe jak pierwotnie (8)
jesli takie sprawy przejda bez konsekwencji to stanie sie to norma jak podpqalanie zabytkow na poczet pozyskania ziemi do inwestycji
- 24 5
-
2019-09-28 09:46
nie dajmy się zwariować z tymi antykami ... i szajbą konserwatorską. (7)
w Holandii kamienice XVIIw i XiXw ... mają tylko orginalne elewacje od frontu
ale już w środku wszystko zostało wypatroszone i doprowadzone do stanu użytkowego normalnych mieszkań końca XXw / podłoga na dźwigarach i lany beton, ogrzewanie podłogowe, nowoczesne schody, woda kanalizacja prąd internet w ścianach
nie dajmy się zwariować z tymi antykami ... i szajbą konserwatorską.- 13 23
-
2019-09-28 10:07
Ale tu nic nie zostało. (6)
Nawet ściana frontowa. A rozbiórka była wbrew prawu!
- 22 1
-
2019-09-28 10:38
(5)
co to za prawo jak na swojej ziemi nie możesz robić tego co chcesz.
- 3 24
-
2019-09-28 11:07
Nie mieszkasz na bezludnej wyspie!
- 13 1
-
2019-09-28 12:58
Tłumaczę, skoro nie wiesz. (3)
Cywilizowane, europejskie prawo. A nie dzikie, z azjatyckich stepów.
Rozumiem, że ty tęsknisz do silnego wodza rządzącego wszystkim i wszystkimi, co jedną ręką rozdaje bogactwa a drugą burzy do gołej ziemi, ale my chcemy mieszkać w zachodnim społeczeństwie, a nie w katolickiej wersji talibanu.- 9 4
-
2019-09-28 13:49
A co ma piernik do wiatraka?
Ogarnij się, chłopaku!
- 2 0
-
2019-09-28 18:53
Porządek z praworządnością wcale nie stoi w sprzeczności. Może być i silny wódz i cywilizowane prawo.
A "katolickiej wersji talibanu" nie ma przynajmniej od 6 wieków ;)- 3 1
-
2019-09-29 09:34
Idź w uj z ta swoją Europę i jej prawem cywilizowanym..
- 1 1
-
2019-09-28 07:43
Dulkiewicz róbta co chceta (4)
I co mi zrobisz?
- 15 17
-
2019-09-28 08:31
Pisowski deklu (3)
A co może zrobić jeśli tym się teraz zajmuje pisowski konserwator wojewódzki.
- 13 14
-
2019-09-28 09:24
I dlatego, że "inwestor" złamał prawo, (1)
powinien być potraktowany "spod dużego palca", tak, żeby mu gacie opadły. Może już wystarczy tego kolesiostwa z deweloperami i traktowania ich jako święte krowy w tej republice kolesi. No pańtwo radni, do dzieła ! A konserwator sprawę do prokuratury !
- 16 0
-
2019-09-28 09:55
w warszawie zbudowano tak most nielegalnie
i co? sąd uznał, że może zostać i nikogo nie ukarał ....
gdy ty szaraczek jak postawisz budkę na drewno to ci dowalą grzywnę i karzą rozebrać na swój koszt- 8 2
-
2019-09-28 10:20
Dekiel POKOnany zakwiczal
- 3 4
-
2019-09-28 09:25
Mentalność "wyzwolicieli" Gdańska (1)
po co szanować historię skoro to nie nasza historia
Że głąb-komentator tak pisze to mogę zrozumieć. Że chciwy deweloper tak uważa i jego nuworysz-zleceniodawca, to mnie nijak nie zaskakuje.
Ale dlaczego miasto Gdańsk ma nielegalne wyburzenia w głębokim poważaniu? Dlaczego jeśli już kogokolwiek jakakolwiek kara spotka, to jest ona kompletnie niewspółmierna do skali popełnionych czynów? Co dewelopera wzruszy mandacik?- 16 1
-
2019-09-28 10:01
pełnej ochronie historyczne powinny podlegać tylko budynki skarbu państwa
a jest akurat odwrotnie ... np. PiSi wojewoda sam sobie podpisał zezwolenie na zniszczenie zabytkowego wnętrza
- 1 8
-
2019-09-28 14:24
Od wielu lat...i co dlaczego go nie remontowano?
Dlaczego na zachodzie się opłaca utrzymywać takie budynki w świetności a u nas nie? Czy to brak wykształcenia a nadmiar kasy?
- 3 0
-
2019-09-26 15:52
oj
- 0 0
-
2019-09-26 18:24
nadchodzi nowoczesnosc, anie trzymanie ruder (7)
- 97 337
-
2019-09-27 22:39
Jakoś ten okoliczny budynek z oknami dachowymi nie przeszkadzał konserwatorowi. (2)
Jak już powstało obok coś takiego, to nie ma problemu, bo i tak nie ma już żadnego wizerunku i zgodności.
- 11 4
-
2019-09-28 12:32
Przebudowa to nie to samo co rozbiórka (1)
Ciekawe czy inwestor pójdzie siedzieć, bo jak na chwilę obecną inwestorzy robia co chcą a kary nie są adekwatne
- 6 0
-
2019-09-29 00:39
na swojej działce wyburzam/buduję budynki jakie MI pasują, a nie golasom
co jedyne co mają to internet
- 0 4
-
2019-09-28 08:20
obserwator (1)
Popatrzcie uważnie na zdjęcia, co to za zabytek (znika wspaniała, przedwojenna kamienica)
wizualnie i architektonicznie nic ciekawego a nawet można powiedzieć szkarada, zero formy, bryła nieregularna .....
Powinno pozwalać się burzyć tego typu budynki i w to miejsce pod dużym rygorem projektować nowe z zachowaniem historycznej nuty miejsca.
I od tego powinien być konserwator zabytków w takich dzielnicach, a nie strażnik bylejakości tylko dlatego bo stare... (najlepszy przykład na Oruni - wzd. ulicy Świętokryskiej)- 14 14
-
2023-04-09 15:58
poczucie architektonicznej estetyki wynosi się z domu
zamilknij chamie, który poza kurną chatą i stylistyką balkonów 'bab w ciąży' w młodości nic co kształtowałoby twą estetykę, nie zaznał.
- 0 0
-
2019-09-28 11:14
Masz rację
Dotyczy to również ruder umysłowych. Słoiki tak maja. Od małego chodził za stodołę, tera przybył do miasta i czuje się gdańszczaninem. No to trzeba kochać i promować betony. A sio. Miasto (normalne) musi mieć jak cebula świadectwo każdej epoki. To właśnie urzędasy chcą rządzić i promować betony bo to kasa prosto do kieszeni tej mafii.
- 16 1
-
2019-09-29 20:45
Nowoczesność zezarla ci mozg
- 1 0
-
2019-09-27 21:01
A mogła spłonąć (6)
- 252 20
-
2019-09-27 21:05
(4)
Niestety, masz rację, w takiej rzeczywistości żyjemy. Przykład - zajezdnia tramwajowa w Oliwie.
- 37 1
-
2019-09-27 21:35
Zajezdnia to akurat nie ma nic wspolnego z budownictwem (3)
Czy tam ktos zmienil plan zagospodarowania terenu?
- 6 1
-
2019-09-27 22:26
Pewnie chodzi że to zabytek i nikt nie dba i niszczeje... (2)
- 9 0
-
2019-09-28 06:05
w Szwecji mają zdrowe podejście do zabytków (1)
jak coś nie było zmieniane od stu lat / to można uważać to za zabytek
ale jak było w tym czasie przebudowywane i zmieniane, to już nie podlega prawu o zabytkach- 4 6
-
2019-09-29 11:38
Szwecja to antyprzykład. W każdym aspekcie.
- 3 1
-
2019-09-27 23:26
Ale deweloper chytry....i pazerny. Samo nic się nie zrobi. Widzę, że znasz się na rzeczy. Po mnie to nawet straż rady nie dawała
- 6 1
-
2019-09-27 21:01
ostatnio w mieście wtopa za wtopą... (4)
hm...
- 211 52
-
2019-09-27 21:38
a mogli kamienicę podarować Banasiowi (1)
i sprawy by nie było
- 22 9
-
2019-09-28 07:21
były by jęki i byłby nieustający jeden wielki p*****NiK
- 2 2
-
2019-09-28 12:39
Wtopą są raczej twoje wpisy Kacper
- 4 1
-
2019-09-28 15:35
Co chcesz przez to powiedziec trolu
- 1 2
-
2019-09-27 21:06
Kamienica (16)
ten który zdecydował o zburzeniu tego domu powinien zostać ukarany : kara grzywny plus koszt odbudowy budynku.
- 289 59
-
2019-09-27 21:50
Pewnie kamienica i tak by się rozpadła tak jak się rozpadło większość polskich dworków i pałaców, które znajdowały się pod ochroną konserwatorów zabytków tylko nie było pieniędzy, żeby je odrestaurować
- 19 9
-
2019-09-27 21:52
Ale grzywna konkretna (6)
2 miliony złotych, co najmniej a nie 5 tysięcy złotych jak pewnie będzie.
- 23 9
-
2019-09-27 22:35
(4)
Co to jest 2 miliony, jedno luksusowe sportowe auto lub 1/3 śmigłowca. Warto pamiętać, że nie każdy stary budynek to zabytek. Udawanie, że jakaś rudera ma wartość historyczną to nonsens.
- 13 9
-
2019-09-27 22:56
Każdy przywiązany jest do swojej sławojki (1)
A jakie dzieje się wiążą z każdym takim obiektem.
- 3 3
-
2019-09-28 06:39
to wina komunistów wykształcili i dopuścili do urzędów hołotę ze wsi
punkty za pochodzenie ... na studia !!!
... nawet dziś mnie szlag trafia jak se wspominam- 12 3
-
2019-09-28 11:41
(1)
2 mln 1 luksusowe auto? Chyba ze złota i z diamentowymi felgami.
- 3 0
-
2019-09-28 13:01
Już Ci odpowiadam. Zapewne swoją znajomość cen opierasz o artykuły na trójmiasto.pl. W tych artykułach przeważnie mamy ceny do 1.2 miliona ale to są wersje bez dodatkowego wyposażenia, bez ubezpieczenia i zazwyczaj fabrycznie wykończone. Gdy chce się super sportowe auto plus pakiet jakiegoś indywidualnego tunera do tego OC i AC cena zawsze będzie koło 2 milionów.
- 3 0
-
2019-09-29 00:41
na swojej działce wyburzył
działkę kupił, dom wyburzył, zbuduje nowy. co ci do tego?
- 1 1
-
2019-09-27 22:42
(4)
skończ bzdurzyć człowieku. Podatnicy mają się dokładać do odrestaurowywania sypiących się ruder? Zbudować nowe zgodne z okoliczną architekturą i cześć!
- 14 17
-
2019-09-28 07:22
- zbudować nowe rudery !!!!
tak jak zbudowano stare miasto
- 5 1
-
2019-09-28 09:29
Tak, na tym polega dbałość o historię (1)
Inne państwa mają całe zabytkowe dzielnice - Polska rzadko. Oczywiście, można płakać, że nam hitlerowcy z czerwonoarmistami poniszczyli. Prawda. Częściowo.
Ale jak wyjaśnić, że te nieliczne zabytki, które się ostały - skarby architektury nie do odtworzenia - są regularnie niszczone i to jeszcze przy aplauzie takich ludzi jak ty, anonimowy komentatorze?
Państwo z g...na zamieszkałe przez adekwatnych "obywateli". Nachapać się, rozkraść, zniszczyć i jeszcze opluć jak ktoś się sprzeciwi...- 10 2
-
2019-09-29 00:43
no rzeczywiście, skarb jakich mało
rudera ledwo się kupy trzymała, ale precjozium pomorskiej architektury
- 1 0
-
2019-09-29 00:42
ciężko jest zmienić gen zawiści
- 0 0
-
2019-09-28 04:55
samowolka pisowska (2)
- 5 11
-
2019-09-28 13:12
Dekiel POKOnany zakwiczał (1)
Żal ci apanaży esbeckich pewnie
- 1 3
-
2019-09-29 00:08
Twoja poranna modlitwa: mamo ja wariat kup mi komisariat.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.