Młodzieżowy Strajk Klimatyczny w Gdyni
884 wyświetlenia 20 września 2019 (668 opinii)Młodzieżowy strajk klimatyczny w Gdyni 2019.
Więcej na ten temat
Opinie (668) ponad 50 zablokowanych
-
2019-09-20 15:12
Opinia wyróżniona
Dyskusja (26)
idzie trochę w złą stronę. Nie trzeba robić długiego riserczu żeby sprawdzić jak wygląda światowa emisja Co2 do atmosfery. W świetle tych danych nie wypadamy tak źle (+/- 350 milionów ton rocznie). Dla porównania kraje, które rocznie produkują blisko 10 000 milionów ton są jakby z boku tej dyskusji. Denerwuje mnie ten płacz i krzyk na Polski ( bądź
idzie trochę w złą stronę. Nie trzeba robić długiego riserczu żeby sprawdzić jak wygląda światowa emisja Co2 do atmosfery. W świetle tych danych nie wypadamy tak źle (+/- 350 milionów ton rocznie). Dla porównania kraje, które rocznie produkują blisko 10 000 milionów ton są jakby z boku tej dyskusji. Denerwuje mnie ten płacz i krzyk na Polski ( bądź co bądź ciągle rozwijający się ) przemysł i plany jego hamowania dla dobra "planety". To tak jakby nałogowemu alkoholikowi i palaczowi grozić rakiem bo obgryza paznokcie. Nie mówię, że nie powinniśmy myśleć o naszej przyszłości, ale bądźmy świadomi, że możemy utrudnić sobie życie i nie zmieni to niczego w skali globalnej :)
- 189 82
-
2019-09-21 14:21
Hasła po angielsku
+10 do powagi
- 2 0
-
2019-09-21 10:35
Prosty przykład: "Wstyd"Morawiecki zablokował podpisanie przez kraje UE porozumienia w sprawie neutralności klimatycznej (3)
W związku z czym UE na najbliższy szczyt klimatyczny pojedzie bez przygotowanej strategii redukcji CO2. W związku z brakiem tej strategii odmówić działań mogą np. Chiny - na zasadzie: dlaczego my się mamy starać, skoro inni mają na to wywalone. To tylko jeden z wielu argumentów.
- 1 1
-
2019-09-21 12:23
(2)
A po co ta inwektywa?
A może w aktualnym polskim interesie nie leży podpisywanie tego porozumienia?
Znasz dokładnie sytuację?- 1 0
-
2019-09-21 16:00
Jakim cudem tworzenie drogiego przemysłu jest korzystne? (1)
Pan Morawiecki ma dobro Polski na ostatnim miejscu.
Co im szkodziły elektrownie wiatrowe że ich zakazali? A, bo mamy tak świetny węgiel że musimy go sprowadzać zza granicy.
Taką niestety jest prawda, że ludzkość musi zmienić podejście do spraw klimatycznych, ochrony środowiska i gospodoraowania zasobami naturalnymi...
Ziemia przetrwa bez nas, ale my na niej już nie...- 2 0
-
2019-09-21 18:11
Nie wiem co kto ma, nie wypowiadam się na temat ludzi, bez podawania argumentów. Ostatecznie - nie znam całości sprawy na tyle, aby wyrokować.
Wiem, że elektrownie wiatrowe to nie tylko samo dobro, a sprowadzany węgiel w większości nie jest spalany, a użytkowany do wytopu stali.
A swoje podejście do spraw klimatycznych, przede wszystkimNie wiem co kto ma, nie wypowiadam się na temat ludzi, bez podawania argumentów. Ostatecznie - nie znam całości sprawy na tyle, aby wyrokować.
Wiem, że elektrownie wiatrowe to nie tylko samo dobro, a sprowadzany węgiel w większości nie jest spalany, a użytkowany do wytopu stali.
A swoje podejście do spraw klimatycznych, przede wszystkim musi zmienić ta część ludzkości, która emituje najwięcej substancji szkodliwych.
Mam nadzieję, że logiczne?
Stąd sugestia przekierowania waszych protestów, czy tam innych wypracowań...- 4 0
-
2019-09-20 23:00
(1)
źle że myślisz tylko z perspektywy innych - inni leją w bramie to ja też się odleję... ich nie zmienisz ale sam coś możesz zmienić - warto być w awangardzie takich inicjatyw niż później pluć sobie w brodę.
- 1 6
-
2019-09-21 09:28
Po co to obsceniczne porównanie?
Nie jest tak, jak piszesz.
To co ja mogę zrobić, ograniczając prywatną produkcję CO2, albo wpływając na władze kraju, który jest niewielkim emitentem - jest niczym w porównaniu z tym, co mogą zrobić wielcy emitenci.
Dlatego, wywody swoje kieruj do Amerykanów z USA, Chińczyków, albo Hindusów.
O ile oczywiście chodzi Ci o efekt, a nie o zerwanie się z lekcji...- 4 1
-
2019-09-20 18:24
Piękne hasła i pomysły (5)
Utopia życia w zgodzie z naturą na ten moment jest bardzo odległa i to się nie zmieni nawet jeżeli wszyscy się zgodzimy i zaczniemy się ogrzewać przytulaskami i zasilać siłą koni i wołów :) Wracając do merytorycznych i racjonalnych argumentów, swoim komentarzem chciałem zwrócić uwagę na trucicieli świata, którzy maja za nic kwestie ochrony
Utopia życia w zgodzie z naturą na ten moment jest bardzo odległa i to się nie zmieni nawet jeżeli wszyscy się zgodzimy i zaczniemy się ogrzewać przytulaskami i zasilać siłą koni i wołów :) Wracając do merytorycznych i racjonalnych argumentów, swoim komentarzem chciałem zwrócić uwagę na trucicieli świata, którzy maja za nic kwestie ochrony środowiska. Mowa rzecz jasna o Chińskiej Republice Ludowej. Wszyscy korzystamy z ich rozbuchanej i agresywnej polityki gospodarczej. Chcesz pomóc planecie ? Nie kupuj produktów produkowanych w tym kraju. Papierowe słomki.... made in china.
- 18 0
-
2019-09-20 19:50
(4)
Nie chciałbym zbyt brutalnie burzyć Twojego światopoglądu ale wg najnowszych danych za 2018 rok wzrost emisji CO2 per capita w Polsce był wyższy niż w Chinach i Indiach.
- 2 15
-
2019-09-20 22:10
(3)
Acha, wzrost...
A z jakiego poziomu? I na jakim poziomie jest on obecnie? Oczywiście - w Polsce, Indiach i Chinach.
Czemu unikasz podawania konkretnych danych?- 10 1
-
2019-09-21 02:28
Proszę bardzo: (2)
Średnio każdy Polak emituje rocznie 8,5 tony CO2. Chińczyk 7 ton a Hindus mniej niż 2.
- 2 9
-
2019-09-21 10:57
A jaka jest populacja w danych krajach ?
- 0 0
-
2019-09-21 09:14
Dobra.
To jeszcze porównaj dla Polski, Chin i Indii.
- Areał lasów (naturalny absorber CO2).
- Produkcję CO2 per capita pomnożoną przez liczebność populacji.
- Całkowitą produkcję CO2.
To powinno dać rzeczywisty obraz problemu.
I jedź protestować tam, gdzie wyjdą największe wartości.
BTW - wzmianka o dodatkowej produkcji CO2 w wyniku angażowania infrastruktury IT - aktualna...- 8 1
-
2019-09-20 17:53
Fundamentalnie nie masz racji (7)
Rozwój którego skutkiem ma być totalna destrukcja warunków do przeżycia na planecie to nie rozwój.
Ludzkość jest dziś właśnie jak narkoman na haju uzależniony od taniej energii z paliw kopalnych. Potrzebny jest odwyk a potem abstynencja.
Inaczej skończymy tak jak zazwyczaj kończą narkomani...- 11 11
-
2019-09-20 18:26
(4)
Jak się zapatrujesz na trochę arytmetyki?
Zaryzykujmy...
Powiedz, co jest większe:
- 10% z 1000,
czy
- 25% ze 100?
Jak już rozwalisz tą zagadkę (ew. poproś o pomoc kogoś dorosłego), to być może wpadniesz na trop pewnej idei.
Otóż producenci większej ilości substancji szkodliwych dla środowiska, muszą zrobićJak się zapatrujesz na trochę arytmetyki?
Zaryzykujmy...
Powiedz, co jest większe:
- 10% z 1000,
czy
- 25% ze 100?
Jak już rozwalisz tą zagadkę (ew. poproś o pomoc kogoś dorosłego), to być może wpadniesz na trop pewnej idei.
Otóż producenci większej ilości substancji szkodliwych dla środowiska, muszą zrobić mniej, aby pozytywny efekt dla tegoż był większy!
Mówili to na zgrupowaniu?
Idźmy dalej: jaki jest zatem sens organizowania tego typu akcji w Polsce?
Jeśli przerabialiście już wyciąganie wniosków i logiczne myślenie, to też uznasz, że chodzi o rozrywkę i lans...
BTW - wiesz, że pisząc komentarze, uruchamiasz olbrzymią strukturę IT, która jest zasilana produktem elektrowni węglowych?
Gratulacje, dopisz to na transparencie. Może być po hindusku (wybór nieprzypadkowy).- 19 3
-
2019-09-20 19:45
A jak się zapatrujesz na emisje per capita ? (3)
Usprawiedliwianie bezczynności podając całościowe emisje w oderwaniu od per capita to demagogia.
- 3 4
-
2019-09-20 20:01
(2)
Nijak.
Zwłaszcza, że tych kapit w Polsce jest nieco mniej, niż w Chinach, czy nawet w Indiach.
No, chyba że percapita jest szkodliwsza, niż globalna emisja...
A do szkoły, to rodzice odwożą? Melexem?- 14 2
-
2019-09-21 02:31
Oczywiście że per capita jest szkodliwsza. (1)
No chyba że zamierzasz każdemu dajmy na to Chińczykowi odmówić prawa do życia na takim poziomie jak Ty, albo co gorsze zamierzasz zredukować ich liczbę....
- 3 3
-
2019-09-21 08:59
Oj, chyba jak przerabialiście czytanie ze zrozumieniem, to byłeś na zwolnieniu...
- 3 1
-
2019-09-20 18:04
Ludzie to nowotwór (1)
Jak chcecie uratować Ziemię, to wyeliminujcie czynnik, który ją niszczy. I co by kto nie wymyślił wszystko doprowadzi do jednego konkretnego czynnika - człowieka.
Nie będzie ludzi niszczących wszystko co otrzymali od matki natury, to Ziemia bedzie miała się prześwietnie.- 13 5
-
2019-09-20 18:15
Wystarczy zmienić się z nowotworu złośliwego, ciągle rosnącego, naciekającego i niszczacego bez zahamowań wszystko wokoło, dającego przerzuty i trawiącego swego żywiciela do śmierci w nowotwór łagodny, który nadal zupełnie nie pasuje do swego gospodarza ale może z nim funkcjonować we względnej równowadze.
- 5 3
-
2019-09-20 16:32
I właśnie dlatego takie akcje są potrzebne (4)
Bo taka wypowiedź pokazuje właśnie poziom ignorancji jakie panuje w tym temacie. Jak nic się nie zmieni, to dzisiejsza młodzież nie będzie miała żadnej przyszłości.
- 15 43
-
2019-09-21 06:02
to zacznijta od siebie
wszyscy by tylko protestowali, a robić nie ma komu, a potem młodzież się uczy, że wystarczy tupnąć nogą, zablokować pół miasta i wydrzeć ryja i dostaje się co się chce.
zamiast pokazywać młodym jak ograniczać wpływ na srodowisko i przy okazji pieniążków przyoszczędzić, co pewno przyniosłoby więcej pożytku, to się ich napędza na takie dzikie akcje; a co ze szkołą?
chore to jest wszystko- 9 4
-
2019-09-20 17:05
(2)
Jakieś konkrety?
- 17 5
-
2019-09-20 17:55
Konkrety są powszechnie znane ale ciągle wypierane. Są zbyt niewygodne by je z marszu zaakceptować .
- 8 7
-
2019-09-20 17:22
Ta, konkrety, uważaj...
Oni potrafią tylko nosić to, co ktoś inny napisał. Nawet nie przetłumaczyć.
No i chyba lepiej przy piątku się przespacerować, niż w budzie siedzieć, prawda?
Ty zaś konkretów oczekujesz...- 24 8
-
2019-09-20 13:23
Opinia wyróżniona
brawo mlodziez (21)
juz teraz zadbajcie o planete bo rzadzacym dziadom wszystko jedno co wam zostawia !
- 167 279
-
2019-09-21 17:06
No nie koniecznie
Boję się, że to trochę bicie piany politycznej niestety.
- 0 0
-
2019-09-20 15:45
AKurat CO2 emitowane w PL ma wpływ na planetę (1)
Zdarzały się okresy ciepła w dawnych czasach, w Szwecji lub Norwegii wisi obraz przedstawiający żniwa, które były...zimą ;-) Był to chyab XVI w
- 4 3
-
2019-09-20 17:55
Bo wtedy to polskie elektrownie kopciły na potęgę!
Nie to co teraz...
- 6 0
-
2019-09-20 14:42
nie czepiaj się samorządowców
- 0 5
-
2019-09-20 14:40
Przestańcie ładować 10 razy dziennie smartfony to nie trzeba będzie palić tyle węgla w elektrowniach
- 15 5
-
2019-09-20 14:18
Zatrucie z Warszawy!!! Sanepid ostrzega a w mediach cicho! (1)
W trzech na pięć miejsc w Zatoce Gdańskiej, gdzie zwykle organizowane są kąpieliska, doszło do przekroczenia dopuszczalnego poziomu bakterii coli i enterokoków - poinformował w piątek pomorski sanepid
- 20 4
-
2019-09-20 15:08
Norma to 1000 NPL/100ml bakterii coli
W Stogach poziom bakterii coli wyniósł 1531NPL/100 ml wody, a enterokoków - 640 jtk/100 ml wody
W Mikoszewie poziomy te wyniosły odpowiednio 1391NPL/100 ml i 610 jtk/100 ml. W Jantarze, poziom bakterii coli wyniósł 2873 NPL/100 ml, a enterokoków 940 jtk/100 ml.
Dziękujemy Ci Warszawo!- 19 3
-
2019-09-20 14:04
Dobrze się składa, akurat jutro jest akcja sprzątania lasu - Wyczesany LAS - Weź To Podnieś! (3)
Jestem pewien, że wszyscy uczestnicy dzisiejszej maifestacji stawią się jutro na akcji.
He, he, żartowałem. Przecież nie o to w tym wszystkim chodzi..- 26 3
-
2019-09-20 14:08
no ja myślę, że jutro będzie komplet, przecież szczerze zależy im na środowisku :) (2)
- 19 3
-
2019-09-20 14:57
Jutro to oni będą siedzieli przy komputerkach (1)
i bedą dyskutować o swoich dzisiejszych pląsach, zużywając megawaty energii z paskudnego węgla
- 19 6
-
2019-09-20 15:01
niedowiarek! przecież otworzyły im się oczy! to są wegetarianie, którzy chodzą tylko
pieszo, nie ogrzewają domów zimą i dobrowolnie sie wykastrują, bo ludzi na ziemi jest za dużo!
- 18 5
-
2019-09-20 13:49
(9)
Przesiądźmy się na samochody i komunikację elektryczną. One pozyskują prąd z elektrowni, a ta wytwarza go pośrednio w głównej mierze z węgla. Sprawność pojazdów elektrycznych to ok. 30%. Pozostałe 70% prawie w całości jest tracone na ciepło wypromieniowywane do atmosfery. Spalany węgiel i ciepło to nasza ekologiczna przyszłość. Ratujemy miasta,
Przesiądźmy się na samochody i komunikację elektryczną. One pozyskują prąd z elektrowni, a ta wytwarza go pośrednio w głównej mierze z węgla. Sprawność pojazdów elektrycznych to ok. 30%. Pozostałe 70% prawie w całości jest tracone na ciepło wypromieniowywane do atmosfery. Spalany węgiel i ciepło to nasza ekologiczna przyszłość. Ratujemy miasta, niszczymy przedmieścia. Wszystko czym się otaczamy, nowa koszulka, nowe buty, smarkfon, schabowy czy piwo wymaga energii do ich powstania. Jedynym ekologicznym posunięciem jest wyzbycie się chęci posiadania wszystkiego, co jest niezbędne do życia. Nie dawajmy się mamić reklamom. By utrzymać czystość wystarczy woda, płyn do naczyń, ocet i soda, no i mydło, i proszek. Po co wam np. zmiękczacze i zapach do pralki, zmywarki, odkurzacza i lodówki??? Jesteśmy również największymi w Europie konsumentami paraleków. Pamiętajcie. Żaden z producentów nie chce waszego dobra i zdrowia. On chce jedynie waszych pieniędzy i zrobi wszystko abyście kupowali więcej i więcej.
- 31 10
-
2019-09-20 16:24
Pomyliły się tobie elektryczne ze spalinowymi (4)
Silnik elektryczny ma sprawność 90%, spalinowy jakieś 20%. Elektrownie węglowe mają sprawność 35-40%. Tak więc nawet przy posiadanych elektrowniach opłaca się przesiąść na auta elektryczne.
- 4 6
-
2019-09-21 11:01
A ile potrzeba energię na wyprodukowanie auta elektrycznego a ile na produkcję spalinowego? Dodatkowo z spalinowym niema problemu z utylizacja a co zrobisz z bateriami w elektrycznych autach? Bo powinieneś wiedzieć że one nie są wieczne
- 2 0
-
2019-09-20 23:31
Po pierwsze, diesel jest oszczędniejszy. Jego sprawność w procesie spalania wynosi 50%, tzn., że z dostarczonej 100% energii otrzymujemy 50% pracy. Natomiast w silniku benzynowym maksymalnie 35-38% , po drugie akumulator ma sprawność 0.8 po trzecie straty z przesyłu to kolejne 12%
- 3 0
-
2019-09-20 17:53
Przerzucanie się procentami bez podania wartości bezwzględnych jest kompletnie bez sensu. (1)
Poza tym należy wziąć pod uwagę znacznie więcej czynników, bo np. produkcja współczesnych akumulatorów zasilających choćby samochody elektryczne wymaga wydobycia bardzo rzadkich pierwiastków, co również jest niekorzystne w kontekście ekologii.
- 8 0
-
2019-09-20 22:33
Dodajmy jeszcze utylizację tych akumulatorów, troszkę większych niż w samochodach spalinowych.
- 3 0
-
2019-09-20 13:56
(3)
potwierdzam to co powyżej
- 15 3
-
2019-09-20 14:17
(2)
Chemik??? No i Fizykiem napewno nie jesteś
- 3 9
-
2019-09-20 22:30
To wytknij mi błędy. Wskaż, w którym miejscu się mylę. Jeden z błędów jaki zauważyłem to, że powinno być "wyzbycie się chęci posiadania wszystkiego prócz tego, co jest niezbędne do życia".
- 3 1
-
2019-09-20 14:52
A Ty na pewno nie jesteś polonistą ;-)
- 14 1
Wszystkie opinie
-
2019-09-20 10:30
(24)
Biedni młodzi zmanipulowani ludzie. Nie pojmują, że cała ta ekologia to sposób na podwyższanie cen, czytaj biznes. Bo wszystko co eko to drożej, a nie taniej mili moi.
- 248 196
-
2019-09-20 10:32
(4)
cud! Pan nam się tu ze średniowiecza teleportował!
- 43 28
-
2019-09-20 11:12
Kle Kle Kle (3)
A po proteście 80% dzieciaków wsiądzie do rodziców podjeżdżających w klekoczących śmierdzielach w dieslu, bo Polacy są pod tym względem najbardziej zacofanym krajem w UE.
- 15 7
-
2019-09-20 12:52
(1)
Warto sprawdzić raporty sprzedażowe nowych aut, Niemcy w 2018 roku kupili więcej diesli niż pojazdów o innym zasilaniu. Ta tendencja nie słabnie.
- 2 1
-
2019-09-20 13:22
Diesel dieslowi nierówny.
Te nowe silniki są bardziej czyste i oszczędne, przez to ekologiczne! - od starych klekotów, których mnóstwo jeździ po naszych drogach.
A już bajki o ekologicznych pojazdach na prąd można wciskać tylko naiwnym, bo nikt się nie zastanawia nad tym, że energię trzeba jakoś pozyskać, a dodatkowo dochodzi konieczność utylizacji akumulatorów. Najlepsze byłyby auta na wodór, ale chyba właśnie dlatego cicho jest o nich.- 8 0
-
2019-09-20 15:09
a co ma zrobić? ma inną alternatywę w dzisiejszym świecie?
- 1 2
-
2019-09-20 10:44
Energia odnawialna jest dwukrotnie tansza od węgla (4)
Powtórzę: dwukrotnie tańsza. I tanieje w tempie 10% rocznie dzięki masowej produkcji i postępowi technologicznemu. Jakim tłumokiem trzeba być żeby bronić brudnego węgla!!!
- 20 15
-
2019-09-20 10:47
Nie jest (1)
Skoro twierdzisz że coś jest to daj dowody.
- 10 13
-
2019-09-20 10:51
Skoro twierdzisz, że coś nie jest...
- 9 2
-
2019-09-20 11:01
dziwne i ciekawe że tradycyjne żarówki kazali zastąpić drogimi i nafaszerowanymi rtęcią świetlówkami które przy rozruchu biorą dużo więcej prądu a po wyeksploatowaniu są niebezpiecznymi odpadami bardzo ciekawe że panele fotowoltaiczne są produkowane głównie w Niemczech a otrzymanie na to dotacji jest obwarowane koniecznością zakupu niemieckich paneli piękny biznes a te głupawe ameby zamiast się uczyć blokują miasto i dają się urabiać jako pożyteczni idioci dla koncernów które ekologię pojmują w osobliwy sposób poprzez wyrzucanie odpadów np na wybrzeże somalii u siebie mają czysto biedakom z Afryki podrzucają tysiące ton odpadów zużytej elektroniki itp syfu eko Europa podrzuca im nawet na plaże beczki z paliwem jądrowym ze swoich eko elektrowni.A młodzi głupole wierzą że człowiek może cokolwiek zmienić w cyklach klimatycznych czy w aktywności słonecznej
- 19 10
-
2019-09-20 11:30
Dowody poproszę!
Poza tym systemu energetycznego kraju nie można oprzeć na wiatrakach i ogniwach słonecznych, bo są nieprzewidywalne. Więc albo węgiel, albo atom...
- 2 6
-
2019-09-20 10:45
Naprawdę, wiesz co piszesz...
A uczą mnie by najpierw sięgać do źródeł.
- 3 1
-
2019-09-20 10:45
(6)
Masz rację młodzież dała się zmanipulować naukowcom z całego świata. Przecież powinni słuchać zawsze prawdomównych polityków i korporacji, których jedynym celem jest dbanie o dobre warunki życia zwykłych ludzi.
- 24 7
-
2019-09-20 10:57
jedno zdanie a dwa kłamstwa. (2)
nie z całego świata - tylko z tych krajów gdzie są dotacje za udowodnienie istnienia Green house effect.
nie młodzież - tylko ta bardziej naiwna część.- 7 15
-
2019-09-20 12:25
(1)
Zarzucając mi kłamstwo sam kłamiesz. Nigdzie nie napisałem, że cała młodzież, a to czy naiwna cz nie to kwestia indywidualnej oceny.
W kwestii naukowców, podaj proszę w jakich krajach klimatolodzy kwestionują wpływ człowieka na obecną zmianę klimatu.- 6 2
-
2019-09-20 14:20
Proszę bardzo. Wpływ człowieka na zmianę klimatu i w ogóle zmianę klimatu kwestionują naukowcy z następujących krajów: Chiny, Rosja, Korea Północna, Argentyna... i pewnie coś jeszcze. Do usług.
- 0 5
-
2019-09-20 11:02
(1)
naukowcy siedzą w kieszeniach polityków i korporacji to są prostytutki bez etyki za odpowiedni grant powiedzą wszystko co chcesz
- 4 8
-
2019-09-20 12:27
W takiej sytuacji prezentowali by zgoła odmienne stanowisko. Przecież to rządom, a przede wszystkim korporacja zależy, żeby utrzymać status quo.
- 6 0
-
2019-09-20 11:12
Najlepiej jakby się słuchali nieomylnych i wszystkowiedzących januszy z internetu, których pełno w komentarzach pod byle artykułem.
- 7 0
-
2019-09-20 10:50
Niech ta młodzież odda swoje telefony
Ubrania i wszystko co posiada. Tylko niech nie jedzą i nie piją bo to też przyczynia się do efektu cieplarnianego. Miliony zwierząt wytwarzają gazy itp g...
- 5 11
-
2019-09-20 11:04
oczywiście
oczyszcznie scieków kosztuje. Wywóz smieci kosztuje. Utylizacja kosztuje. Filtry kosztują.
Biznes co nie?
A mogło by być tak pięknie gdyby śmieci wywalać w krzaki a scieki wlewać wprost do rynsztoka.- 4 3
-
2019-09-20 11:16
nie ma być taniej, tylko czyściej i zdrowiej
a nie, ścieki do morza, a poźniej "ojej, jaki ten Bałtyk brudny i śmierdzący, dlaczego nikt z tym nic nie robi". Jak widać ktoś robi - dzieciaki ze szkół
- 6 2
-
2019-09-20 11:35
Z całą pewnością na trendzie można zarobić, jednak trzeba być ignorantem aby pomijać faktyczny dobry wpływ na zdrowie takich zachowań. Jak zwykle kij ma dwa końce.
- 2 0
-
2019-09-20 18:30
chyba ty lol
- 0 0
-
2019-09-20 21:54
Wytłumaczę Ci to na przykładzie
Kupując rzeczy wyprodukowane w Chinach (zabawki, elektronikę, cokolwiek) płacisz mniej ale jakość jest gorsza i wpływ na zdrowie nieprzebadany. Jest taniej ale się nie opłaca. Tak samo jest z myśleniem o środowisku - na pierwszy rzut oka wydaje się drożej ale w dłuższej perspektywie to najbardziej opłacalne podejście.
- 0 1
-
2019-09-20 10:31
(5)
Jedzcie do Warszawy protestować wyciek ścieków do Wisły, notabene oczyszczalnia zbudowaną za czasów hgw po taniosci, żadnej z firm budujących wtedy już nie ma.Wg jej następcy woda zdatna do picia.Smacznego)
- 179 64
-
2019-09-20 10:57
(1)
rozróżniasz pissowski piebiakowy trolu lemingowaty awarię i świadome działanie?
- 8 13
-
2019-09-20 11:08
Ahhh ta mowa miłości po konanych...
- 4 3
-
2019-09-20 11:13
po taniości? To była chyba najdroższa oczyszczalnia w Europie, czytj. największy bubel i wałek
- 5 1
-
2019-09-20 11:16
Brawo młodzi!
Walczyć o swoje, walczyć o waszą jakość życia.
Jako że to są ludzie młodzi ale myślący, na pissuar zapewne nie zagłosują.- 2 5
-
2019-09-20 11:16
NIEUK
nigdzie nie jest pobierana woda do picia z Wisły ogladaczu tvpis
- 3 3
-
2019-09-20 10:34
Co ta dzieciarnia tam robi,dziś dzień wolny od zajęć szkolnych? (3)
- 86 44
-
2019-09-20 11:43
(1)
Ta dzieciarnia protestuje! I to w szczytnym celu!!uczniowie LO to raczej młodzież! Proponuję dołączyć a nie negować!
- 11 10
-
2019-09-20 12:18
Cudnie widzieć, że ktoś nas popiera! Dzięki za wsparcie! I zgadzam się- ta ,,dzieciarnia głównie jest z liceum. Pozdrawiam!! ️
- 4 5
-
2019-09-20 12:14
...
młodzież poszła na strajk właśnie w trakcie zajęć nie dlatego, żeby je ominąć. A dlatego, że pokazać, że NIC nas nie zatrzyma. A poza tym- jeśli nadal nic nie zmienimy to już żadne dzieci nie pójdą do szkoły. Nigdy. Walczymy o dobre życie waszych dzieci, wnuków, ich potomstwo- NAS!!! najpierw natura, potem matura!
- 5 10
-
2019-09-20 10:35
(4)
Czy młodzież nie powinna być w szkole o tej porze?
- 41 19
-
2019-09-20 11:53
Jeśli nie uratujemy ziemi, żadna młodzież już nigdy nie będzie w szkole
- 3 2
-
2019-09-20 12:08
Młodzież poszła na strajk właśnie w trakcie zajęć nie dlatego, żeby je ominąć. A dlatego, żeby pokazać, że NIC nas nie zatrzyma. A poza tym- jeśli nadal nic nie zmienimy to już żadne dzieci nie pójdą do szkoły. Walczymy o dobro waszych dzieci, wnuków, ich potomstwo- NAS!!
- 2 4
-
2019-09-20 12:20
(1)
Młodzież poszła na strajk właśnie w trakcie zajęć nie dlatego, żeby je ominąć. A dlatego, żeby pokazać, że NIC nas nie zatrzyma. A poza tym- jeśli nadal nic nie zmienimy to już żadne dzieci nie pójdą do szkoły. Nigdy. Wiedzcie, że walczymy o dobro waszych dzieci, wnuków, ich potomstwo- NAS!!! najpierw natura, potem matura!
- 2 4
-
2019-09-20 12:40
oliweczko
a Praca domowa z majzy odrobiona? Bo facetka kazała?
- 3 2
-
2019-09-20 10:36
Jedźcie do USA, Chin, Indii i Rosji (5)
Co z tego że my będziemy jeść trawę i siedzieć przy świeczkach skoro dużo więksi koledzy sikają do basenu w którym wszyscy pływamy
- 49 19
-
2019-09-20 10:43
(3)
Dokładnie - Chiny właśnie opublikowały plan zwiększenia przez następne pięć lat wydobycia (i zużycia) węgla na cele energetyczne.
Wielkość wzrostu w samych tylko Chinach, będzie większa niż całkowita produkcja i zużycie węgla w całej UE.
Ale tu protest się organizuje i latte sojowe pije ze słomek z biodegradowalnych materiałów- 10 8
-
2019-09-20 11:06
ale wiesz ze produkcja w chinach czy indiach (2)
to głownie na eksport?
Niestety ale europa i USA trochę ukrywa swoje emisje przerzucając produkcje konsumowanych dóbr do innych krajów i je obciążając.- 1 2
-
2019-09-20 11:27
(1)
A więc czemu kraje takie jak Indie nie przechodzą na eco źródła energii ??? ;)
- 1 0
-
2019-09-20 11:35
a czemu by miały?
konsumenta obchodzi ekologiczność produktu tak samo jak niewolnicze warunki pracy.
czyli niewiele.
Chce kupować dużo i tanio.
Ochrona środkowiska kosztuje i wymaga wysiłku a wyrzucanie smieci do lasu pozwala na oszczędności.- 2 1
-
2019-09-20 11:09
B@ron
Tu chodzi o to by wmówić ludziom że mogą ocalić ziemię i klimat haha ... A inne państwa j.w napisane ciągną energię z węgla na potęgę... Ale cóż oni tego nie wiedzą bo w tv cisza... A w Internecie to tylko szukają funny movies, wklejaja chore selfi i wiedzą niewiele o realnym świecie.
I jeśli przeciwnicy tego wpisu uważają i raczej to proszę przekonać nas do tego dlaczego wielkie mocarstwa nie ograniczają m.in zużycia węgla????!!!! A Polska i tak przez 30lat ograniczała wydobycie i zużycie. Ludzi stać na montaż paneli fotowoltanicznych? Wiatraków przydomowych? Czy masowej instalacji pieców gazowych? Z resztą gaz jest mega drogi w ogrzewaniu mieszkania.- 2 2
-
2019-09-20 10:40
Brawo młodzież!
- 24 32
-
2019-09-20 10:41
Ja tam im nie bronię. (2)
Może w końcu doczekamy się społeczeństwa, które wychodzi na ulicę jak coś się im nie podoba zamiast zachowywać się jak stado potulnych owieczek,
A nawet jeśli nie, to po prostu wagary w ładny dzień - niech mają coś z życia.- 38 11
-
2019-09-20 10:59
Ksztalcmy kolejne pokolenie nierobow ;) W przyszlosci szef na nich podniesie glos bo cos spieprza to pewnie sobie tez tak wyjda co nie?
- 4 3
-
2019-09-20 11:29
Ci młodzi nie wiedzą jakie kwestie powinni teraz poruszać na takich demonstracjach!!!! Trzeba walczyć o Polskę- 13 Października! Odsunąć obecnych i byłych aparatczyków niszczących kraj i okradających obywateli z ich własnych pieniędzy na rzecz podatków które są zmarnowane.
- 2 0
-
2019-09-20 10:41
Polska jak zwykle w tyle (3)
W Sydney 100000 ludzi było. A u nas średniowiecze i węgiel ludziom w głowach. Młodzi, nie dajcie się, to wasza przyszłość! Starzy umrą, szkoda tylko że zostawiając po sobie taki syf ...
- 27 23
-
2019-09-20 11:00
Ty baranie popatrz na roczną produkcję węgla w Australii a potem się produkuj w internetach na tematy o których jako takie
- 7 4
-
2019-09-20 11:37
(1)
Póki korporacje na świecie nie pojmą aby z technologii ekologicznych nie robić sobie biznesu lecz powszechnego taniego sposobu na zatrzymanie zmian klimatycznych dopóty nic się nie zmieni !!!!! I będą to tylko hasełka do zarabiania kasy . Ważniejsza jest papierowa kasa czy ratowanie ziemi na setki lat ? Tyle w temacie.
- 3 1
-
2019-09-20 11:54
w punkt
- 2 0
-
2019-09-20 10:41
(1)
Do szkoły nieuki!
- 25 26
-
2019-09-20 11:44
Wpis świadczy o inteligencji brawo cepie
- 4 5
-
2019-09-20 10:41
pokolenie lemingów
nadają się tylko do pracy w korpo
- 30 23
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.